عمومیمطالب برتر

روش های عملی خرید بلیط هواپیما و سفر ارزان

معمولاً اولین چیزی که در سفر به آن فکر می کنیم، خرید بلیط هواپیما است. خیلی وقت ها سفر ما به قیمت بلیط هواپیما بستگی دارد، مخصوصا در روزهای شلوغ بهار و تابستان که قیمت ها بالا و پایین می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، اغلب با جستجوی زیاد و در عوض استفاده از قیمت روزهای دیگر سفر، بلیط هواپیما را با قیمتی ارزان تر از حد انتظار می خریم. معمولاً بیشتر هزینه های سفر مربوط به بلیط هواپیما و رزرو هتل است که در صورت کاهش این هزینه ها، سفرها به صرفه تر و طولانی تر می شود و البته میزان رضایت مسافران نیز افزایش می یابد. آیا تا به حال به راهکاری برای کاهش هزینه های سفر و خرید بلیط ارزان هواپیما فکر کرده اید؟
بسیاری از مردم فکر می کنند که سفر ارزان تنها در فصل هایی امکان پذیر است که افراد کمتر سفر می کنند. جدا از اینکه قیمت بلیط هواپیما و هتل در فصولی که کمتر مناسب سفر هستند ارزان تر است، راه حل های ارزان قیمتی نیز برای سفر در فصول پیش از گردشگری مانند بهار و تابستان وجود دارد. یکی از راه های اصلی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با قیمت مناسب، تصمیم گیری به موقع و رزرو زودهنگام بلیط هواپیما و هتل است.
چگونه می توانم بلیط هواپیما ارزان بخرم؟
اگر مدت ها قبل از شروع سفر به خرید بلیط هواپیما فکر می کنید، کل هزینه سفر کاهش می یابد. بهتر است برای سفر به خارج از کشور حداقل یک ماه قبل بلیط هواپیما بخرید. اما بهترین زمان 2-3 ماه قبل از سفر است. بلیط هواپیما داخلی را 1 ماه تا 3 هفته قبل از تاریخ شروع سفر بخرید.
در فصل شلوغی مانند تابستان، خرید بلیط هواپیما برای سفرهای بین المللی حداقل 3 ماه زودتر می تواند بخش زیادی از هزینه های شما را کاهش دهد. گاهی اوقات بلیط چارتر ارزان تر از بلیط سیستمی است، اما نه همیشه. گاهی اوقات هزینه یک پرواز چارتر لحظه آخری به مقصد می تواند نصف قیمت اصلی باشد، اما گاهی اوقات دو برابر قیمت اصلی است. بنابراین بهتر است خرید بلیط هواپیما لحظه آخری را بر اساس قیمت پایین به تاخیر نیندازید.
یکی دیگر از راه های صرفه جویی در هزینه سفر، خرید آنلاین بلیط هواپیما است. با جستجو و خرید آنلاین می توانید قیمت بلیط پرواز پروازهای مختلف را با هم مقایسه کنید. گاهی اوقات با خرید آنلاین بلیط هواپیما متوجه می شوید که اگر تاریخ سفر خود را یک روز جابه جا کنید، می توانید هزینه کل را کاهش دهید.
خرید اینترنتی بلیط هواپیما از قبل به خصوص خرید آنلاین وسریع، علاوه بر صرفه اقتصادی بیشتر از نظر هزینه، این مزیت را نیز دارد که گزینه های بیشتری برای انتخاب دارید. در این صورت می توانید پروازها را در زمان های مختلف و با ایرلاین های مختلف در همان روزی که می خواهید ببینید و از بین تمامی گزینه های موجود در منابع جهانی بهترین بلیط پرواز را انتخاب کنید.
جدا از همه این مزایا، راه های دیگر خرید بلیط ارزان هواپیما ، خرید پروازهای چند توقفه، پروازهای توقفگاهی که نیازی به ویزای مسافرتی ندارند و یا پرواز با قیمت بلیط پایین است.
نکته دیگر در خرید بلیط هواپیما زمان پرواز است. اگر نمی خواهید در ساعت خاصی از روز برسید برای صرفه جویی در هزینه بلیط هواپیما، می توانید پروازهایی را خریداری کنید که در زمان های نامنظم حرکت می کنند.
مهم ترین نکته در انتخاب بلیط چارتری، تحقیق در مورد چارترکننده است.

دکمه بازگشت به بالا