استان ها

رونق اقتصاد سیستان و بلوچستان کشور را منتفع می‌کند

استاندار: رونق اقتصادی در سیستان و بلوچستان به نفع کشور خواهد بود

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مرزهای آبی و زمینی وسیع رمز توسعه استان است خاطرنشان کرد: رونق اقتصاد سیستان و بلوچستان به نفع کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مخبران در سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی نماینده ویژه اصغر بلوچیان و نماینده ویژه دفتر امور داخلی و پدافند غیر عامل وزارت کشور گفت: وسعت استان سیستان و بلوچستان و گستردگی آن. مرزهای آبی و خاکی این استان از عوامل مهم توسعه است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برنامه ریزی، امنیت پایدار و توسعه مبادلات تجاری برای ارتباط بین دستگاه های مختلف برای ایجاد هماهنگی به منظور استفاده حداکثری از پتانسیل مرزها با هدف ارتقای معیشت مرزنشینان ضروری است. .

وی بیان کرد: از آنجایی که استان مرزی است، اولویت استفاده از ظرفیت های مرزی است و باید از این وضعیت برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد سیستان و بلوچستان رونق بگیرد، کل کشور منتفع می شود، زیرا بسیاری از کالاهایی که صادر می کنیم به استان های دیگر است.

مدرس خبانی در خصوص توسعه سواحل مکران گفت: سواحل مکران ظرفیت های زیادی برای توسعه همه جانبه استان سیستان و بلوچستان و کشور دارد. استان سیستان و بلوچستان در خط مقدم توسعه ساحل مکران قرار دارد و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با راه اندازی وزارت سواحل مکران، هماهنگی، یکپارچگی و وحدت فرماندهی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مقرر شد برای جذب سرمایه گذار زیرساخت های ضروری از جمله اتصال خطوط ریلی، گازرسانی، توسعه راه های اصلی و توسعه بنادر و فرودگاه های سواحل مکران با جدیت پیگیری شود.

مدرس خبانی گفت: فهرستی از پروژه‌های زیربنایی اولویت‌دار به عنوان نقشه راه در سند توسعه سواحل مکران پیگیری می‌شود. در صورت تکمیل زیرساخت ها، کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی نیز رونق می گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان موافقت کرد: طرح‌های مختلف تجارت فرامرزی، فعالیت‌های متعدد در بخش دریایی، شیلات، آبزی پروری، توسعه میوه‌های گرمسیری در سواحل غربی و همچنین کلان پروژه‌های فولاد و پتروشیمی قابل بررسی است. برای توسعه سواحل مکران.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا