بین الملل

رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه استانی خبرگزاری آنا; با توجه به توانایی فوق العاده این درس، حدود 750 مدرسه محلی در سراسر کشور از پیش دبستانی تا دبیرستان وجود دارد. شناسایی استعدادها و پرورش استعدادها در این مدارس، ایجاد آکادمی های ویژه امری اجتناب ناپذیر است. البته از مفهوم دانشگاه تعابیر مختلفی وجود دارد; اما ایده واقعی آکادمی این است که مرکز آموزش مهارت های تخصصی در هر زمینه و همچنین روانشناسی، تغذیه و پزشکی ورزشی را علاوه بر زبان انگلیسی در طول آموزش هفتگی ارائه می دهد و متخصصان برنامه ریزی می کنند.

با توافق و تفاهمی که با فدراسیون پهلوانی و جورخانی داریم، سه جورخای دانش آموزی را همزمان در هفته تربیت بدنی در استان های یزد، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.آکادمی های ویژه ورزش سما نمونه بارز این نوع آکادمی ها است که همراه با چند برنامه ورزشی دیگر در دستور کار گروه تربیت بدنی و سلامت معاونت های تربیت دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی به همین منظور پس از تصمیم اداره تربیت بدنی و مهارت های تربیت بدنی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی آکادمی ورزشی ویژه مدارس سما در هر استان، با جمشید همتی گفت و گو کرد. دلیل راه اندازی این آکادمی ها و سایر برنامه های ورزشی توسط مدیران تربیت بدنی و سلامت به شرح زیر است که در ادامه می خوانیم.

هر استان دارای یک آکادمی ورزشی ویژه است

آنا: برنامه ها و اهداف تربیت بدنی برای فعالیت های ورزشی مدارس چیست؟

همتی: با توجه به توانایی بالای 750 مدرسه و تعداد زیاد دانش‌آموز فعال در مقاطع مختلف از پیش دبستانی تا دبیرستان و به دلیل پتانسیل فوق‌العاده استعدادیابی و پرورش استعدادها، برنامه‌های متعددی ایجاد کرده‌ایم، آکادمی‌های ویژه در هفته، مناطقی را نام‌گذاری کردند. در سراسر کشور رونمایی و افتتاح می شود، بنابراین در هر استانی تخصص داریم.

مفاهیم متفاوتی از مفهوم فرهنگستان وجود دارد و وجود دارد. اما ایده واقعی آکادمی، به عنوان مثال در ورزش، ارائه آموزش های تخصصی مهارت های ورزشی و همچنین یک برنامه هفتگی و کاملا برنامه ریزی شده با متخصصانی مانند روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی و پزشکی ورزشی است. . به عنوان مثال در آکادمی والیبال علاوه بر آموزش مهارت های والیبال در طول دوره، مفاهیم روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی، آسیب های ورزشی، پزشکی ورزشی، مفاهیم مربوط به آن رشته و علوم ورزشی به طور کامل آموزش داده می شود.


بیشتر بخوانید:

سما بروجرد در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان مدال کسب کرده است

مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس راه اندازی می شود


آغاز قهرمانی از مدارس سما

آنا: برای راه اندازی این آکادمی ها چه اقداماتی انجام شده است؟

همتی: برای گرفتن مجوز آکادمی ها، ما برای تاییدیه کمیسیون ماده پنج اقدام کردیم که اساسا مجوز راه اندازی باشگاه است، بنابراین در هر استان یک مجوز وجود دارد. باشگاه فرهنگی ورزشی تصویری از دانشگاه آزاد اسلامی بکشید. در چند استان مجوز صادر شده است و استان های دیگر در تلاش هستند تا در هفته تربیت بدنی تقریباً همه مجوزها را بگیریم. قصد داریم اواخر مهرماه رونمایی سراسری از آکادمی ها داشته باشیم.

رونمایی از آکادمی ویژه سما; هر استان یک باشگاه فرهنگی و ورزشی دارد

تمام مدیران استانی در تلاش هستند تا این کار را انجام دهند و پس از فراهم کردن زیرساخت ها و آموزش هنرجویان در آکادمی ها، مجوز باشگاه داریم تا بتوانیم تیم های جوانان ایجاد کنیم و در لیگ های معتبر ورزشی شرکت کنیم. همین روند می تواند زیرساخت تشکیل تیم های لیگ برتری دانشگاه باشد.

سال‌هاست که دانشگاه آزاد اسلامی مورد انتقاد قرار می‌گیرد و ورزشکاران و قهرمانان جذب دانشگاه و سپس آبروی دانشگاه شده‌اند. ما می خواهیم این چرخه و چرخه را کامل کنیم، یعنی از صفر به دانش آموزان ابتدایی، اول و دوم متوسطه در آکادمی های ورزشی آموزش می دهیم تا بعد از دانشجو شدن در دانشگاه آزاد اسلامی ورزشکار حرفه ای شوند. باشگاه این دانشگاه

آنا: وضعیت مدارس سما در لیگ های کشور چگونه است و مجوز دارد؟

همتی: جلساتی با مسئولان در خصوص لیگ جوانان داشته ایم و اکنون در چهار رده ووشو، تکواندو، تنیس روی میز و کشتی (آزاد و فرنگی) تماس گرفته ایم و اقدامات لازم انجام شده است.

سایر رشته های ورزشی از برنامه های سما است. اما به دلیل کمبود وقت، چند بخش را برای معرفی افراد مستعد به مدارس محلی در سراسر کشور فراخوان داده ایم.

راه اندازی آکادمی زمان بر است تا بتوانیم زیرساخت ها و آموزش های لازم را فراهم کنیم. در حال حاضر چهار بخش را معرفی کرده ایم تا بتوانیم در لیگی به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما حضور رسمی داشته باشیم.

رونمایی از آکادمی ویژه سما; هر استان یک باشگاه فرهنگی و ورزشی دارد

آنا: برای مدارس محلی در فوتبال چه برنامه ای دارید؟

همتی: در زمینه فوتبال از نظر توانایی و علاقه به این رشته فوتبال در استان ها وجود دارد، این زمینه را به استان ها داده ایم. اختیارات کمیسیون ماده پنج باید شامل عناوین بخش هایی باشد که اکثر استان ها برای فوتبال انتخاب کرده اند. ما می خواهیم متناسب با ظرفیت استان ها آکادمی ایجاد کنیم.

ما نمی خواهیم در منطقه ای بدون تاریخ، آکادمی راه اندازی کنیم. به همین ترتیب طبق بررسی های قبلی در مورد استان ها، تقسیم بندی ها را در نظر گرفته ایم و فوتبال یکی از این دسته بندی ها است.

آنا: آیا این ورزش ها می توانند امسال در لیگ شرکت کنند؟

برای اخذ مجوز آکادمی ها با اخذ گواهینامه پنج کمیسیونی که در اصل مجوز تاسیس باشگاه است، اقدام به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان کردیم. همتی: مطمئنم تکواندو و ووشو امسال در لیگ خواهند بود. از آنجایی که ما قوی ترین کادر فنی را در این زمینه ها داریم که از خانواده دانشگاه آزاد و همکاران پرتلاش هستند، قطعاً در این دو حوزه هستیم. البته این واقعیت وجود دارد که لیگ جوانان همه اتحادیه های کشور را در همه حوزه هایی که بتوانیم حضور داشته باشیم ندارد. یعنی در بسیاری از رده ها لیگ های رده سنی نداریم.

زورخانه های 3 دانش آموز در هفته تربیت بدنی آغاز می شود

آنا: سایر برنامه های مدیریت تربیت بدنی مدارس سما چیست؟

همتی: یکی دیگر از برنامه ها برپایی جورخانه های دانشجویی است. با توافق و تفاهمی که با فدراسیون پهلوانی و جورخانی داریم، سه جورخای دانش آموزی را به صورت همزمان در هفته تربیت بدنی در سه استان یزد، همدان و خراسان رجوی افتتاح می کنیم.

سه استان یزد، همدان و خراسان رضوی به عنوان پایلوت این سه سفر دانش آموزی با هدف ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی انتخاب شدند. روح قهرمانی و شجاعت و اخلاق در آنها ایجاد شود. هدف سما گسترش این فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی از طریق این رشته جذاب کشتی در مدارس است.

آنا: استان ها مجوز باشگاه گرفتند؟

همتی: ما طی نامه ای رسمی به تمام 31 استان اعلام کرده ایم که هر استان برای ایجاد فرهنگستان باید حداقل یک تاییدیه از کمیسیون ماده پنج دریافت کند. واحدهای دانشگاهی در برخی استان ها دارای مجوز باشگاه هستند. مثلا خراسان مجوز باشگاه رضوی دارد و سما از آن مجوز که به عنوان دانشگاه شناخته می شود استفاده می کند و آکادمی تاسیس می کند. مناطق بدون مجوز نیز رعایت می‌شوند، بسیاری از فرم‌ها و مراحل اداری باید انجام شود، همکاران چندین ماه است که دنبال می‌کنند. اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلات به تعویق افتاده است.

این در حالی است که احتمال می رود حداقل 50 درصد استان ها تا پایان مهرماه 1400 و در هفته تربیت بدنی مجوز بگیرند و مابقی پس از اخذ مجوز در ماه های آینده اقدام به راه اندازی آکادمی ورزش خواهند کرد.

رونمایی از آکادمی ویژه سما; هر استان یک باشگاه فرهنگی و ورزشی دارد

آنا: برای جذب اسپانسر کاری انجام دادی؟

همتی: راه اندازی آکادمی ها مفید بوده است زیرا زیرساخت هایی مانند سالن بدنسازی و فضای ورزشی در محوطه دانشگاه وجود دارد و خانواده سما از نظر مالی در وضعیت خوبی هستند، ما در آنجا مشکل مالی زیادی نداریم. به منظور حمایت، نیازمند برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه ای هستیم که از پتانسیل اساتید، کارکنان، داوران و مدرسان حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.


بیشتر بخوانید:

10 فعالیت ورزشی در باشگاه فرهنگی ورزشی کماسان

اجرای برنامه های ورزشی، آموزشی و فرهنگی در سما یزد


زبان انگلیسی مهارت های دیگر به طور همزمان در آکادمی های ورزشی آموزش داده می شود. چون یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که انگلیسی بلد نیستند، مخصوصاً آنهایی که ملی و لشکری ​​هستند و می خواهیم این مشکل را حل کنیم. برای این منظور مدرسان زبان در نظر گرفته شده اند که هفته ای دو یا سه جلسه به دانشجویان زبان انگلیسی آموزش دهند که به عنوان یک ارزش افزوده درآمدزایی دارد و با استقبال فراوان خانواده ها مواجه می شود. زیرا می دانند علاوه بر آموزش ورزش در این آکادمی ها، سایر نیازهای دانش آموزان مانند زبان انگلیسی، روانشناسی و تغذیه ورزشی نیز برطرف می شود. این آموزش ها در آکادمی ها می تواند سودمند باشد و اسپانسر جذب کند.

ایجاد آکادمی های ورزشی به نحو شایسته و مؤثر

آنا: همه آکادمی ها به این شکل تدریس می کنند؟

همتی: به جرات می توان گفت که در کشور هیچ آکادمی فعالی در کنار آموزش ورزش در این رشته وجود ندارد. پاتولوژی، تغذیه ورزشی، زبان انگلیسی، روانشناسی ورزشی، علوم ورزشی و غیره فعال نیستند.

با توجه به مطالعاتی که در مورد مفهوم آکادمی در دنیا انجام دادم، مفهوم آکادمی آموزش ورزش و تمرکز بر مهارت ها و نیازهای دیگر است. به عنوان مثال، وقتی باشگاه هایی مانند لیورپول، منچستریونایتد یا بارسلونا کودکان را از سنین پایین به خدمت می گیرند، آنها جوان هستند و به خانواده هایی وابسته هستند که خانواده ها را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری از ورزشگاه نگه می دارند. ; این به این دلیل است که در طول سال نمی توانید فرزندان را از خانواده جدا کنید.

آنا: آیا آکادمی آنطور که شما می خواهید کار می کند؟

همتی: ما همیشه یک برنامه خوب می سازیم. اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد. ما واقعا سعی می کنیم این کار را انجام دهیم. بر اجرای صحیح آن تاکید شده و نیازمند حمایت مدیران به ویژه رسانه ها هستیم. سید محمد بطحایی، معاون آموزش عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از این طرح استقبال کرد و در تمامی جلسات ما را تشویق کرد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا