اقتصادی

ریزش بورسها در اروپا – مخبران

برخلاف بازار سهام ایالات متحده ، بورس سهام اروپا قرمز شده است.

مخبران با اشاره به بلومبرگ ، گفت: عامل اصلی رشد اقتصادی در ایالات متحده بهبود هزینه های مصرف کننده است. در ماه ژوئن ، بخش خرده فروشی با رشد 1.2 درصدی ، سومین سال متوالی رشد است ، اما هنوز از رشد 2 درصدی پیش بینی شده توسط اقتصاددانان فاصله دارد.

به گفته اقتصاددانان ، اگر دولت ایالات متحده به دنبال تصویب کنگره برای اجرای بسته پشتیبانی مهم دیگر نباشد ، بخش هزینه های مصرف کننده آمریکا دوباره تحت فشار خواهد بود. بنابراین ، یکی از فاکتورهای مهم ظهور بورس اوراق بهادار آمریکا در آینده این است که دولت ممکن است برای اجرای این بسته با کنگره قرارداد ببندد.

از طرف دیگر ، هزینه جنگ تجاری با کشورهای اروپایی و آمریکایی با چین بالاتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می شد. طبق نظرسنجی بانک آکرز ، برای استخراج خطوط تولید غربی از چین حداقل پنج سال و بیش از 1 هزار میلیارد دلار طول خواهد کشید. با توجه به هزینه بالای ترک چین ، پیشنهاد شده است که سیاستگذاران غربی باید بر روی کارخانه های متقاعد کننده برای راه اندازی کارخانجات تولیدی جدید در کشور مبدا از طریق مشوق های مالیاتی متمرکز شوند.

پیش از این ، شرکت مستقر در آمریکا Coca-Cola گفته بود که حضور خود در بازار چین را با شرکت های تابعه خود گسترش می دهد. براساس آژانس خبری ینهوا ، کارخانه جدید این برند تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری 36 میلیون دلاری افتتاح می شود. علاوه بر کوکاکولا ، چندین مارک مشهور غربی مانند خودروساز آلمانی Volkswagen ، بریتانیا Jaguar Land Rover ، برند لوکس فرانسوی لوئیز ویتون و بانک آمریکایی JPMorgan اعلام کرده اند که ورودشان به بازار چین است.

تاکنون 22 میلیون 150 هزار 927 مورد کرون گزارش شده است که از این تعداد 779 هزار و 674 نفر جان خود را از دست داده اند. در بسیاری از کشورها بیشترین میزان تلفات در ایالات متحده با 174141 نفر ، برزیل با 1086565 نفر ، مکزیک با 57.023 نفر ، هند با 52.846 نفر و انگلیس با 41381 نفر رخ داده است. .

در حال حاضر هیچ توافقی در بین معامله گران در مورد جهت آینده بازار وجود ندارد. برخی از معامله گران معتقدند که رشد اقتصادی در ماه های آینده با شروع شیوع تاج و فعالیت های اقتصادی و تجاری به سطح مثبت باز خواهد گشت ، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، تنش ها بین چین و آمریکا افزایش می یابد. و احتمال شیوع تاج دوم در پاییز و زمستان خطرات اساسی برای تصمیم گیری در نظر گرفته شده است و دارایی های تضمین شده مکانی عالی برای سرمایه گذاری است. وارن بافت – یکی از مشهورترین معامله گران سهام در جهان اخیراً یکی از افرادی بود که تصمیم به انتقال سرمایه گذاری خود به دارایی های امن مانند طلا گرفت. در هفته‌های اخیر ، اونس جهانی طلا و نقره به رکوردهای جدید رسیده است.

به لطف سودهای اخیر ، شاخص های سهام تا حد زیادی از ضررهای مارس دور مانده اند ، در حالی که S&P 500 از 50 درصد بالاتر از اواسط ماه مارس در گلهای اخیر. بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که ماه آینده ما شاهد یک شاخص جدید رکورددار سهام خواهیم بود.

دیوید کاستین ، تحلیلگر بازار در گلدمن ساکس بانک گفت: “تجزیه و تحلیل فنی علائم کلیدی بازار نشان می دهد که شرایط امیدوار کننده است و در اواخر اخیر ما شاهد پیشرفت در اقتصاد کلان بودیم.” اگر در بخش واکسن کرونا دستاوردهای جدید و معتبری کسب کنیم ، یک دوره طولانی و پایدار در افزایش شاخص ها مشاهده خواهیم کرد ، اما بدون آن انتظار داریم که شاخص ها بالاتر از ماه گذشته باشد. .

بورس آمریکا

در وال استریت ، دو سه شاخص اصلی سهام تا روز قبل از پایان معاملات صعودی بودند. میانگین صنعتی داو جونز با 0.09 درصد کاهش به 27820.95 رسید.

S&P 500 با 0.28 درصد افزایش به 3339.46 واحد رسید و Nasdaq Composite ، دیگر شاخص اصلی سهام ایالات متحده ، با 0.55 درصد رشد به 11190.72 رسید.

ماتیاس بوش ، رئیس استراتژیست سرمایه گذاری در بانک تجارت گفت: “در دو ماه گذشته ما یک فضای نسبتاً بی ثبات در بازارهای اروپا دیده ایم.” عملکرد بازارهای اروپا با آنچه در ایالات متحده می بینیم متفاوت است و به نظر می رسد جریان نقدی زیادی باید وارد بازار شود تا روند صعودی قابل توجهی را مشاهده کند.

بورس تحصیلی اروپا

وضعیت بازار کار در کشورهای اروپایی هنوز در حال بهبود است و این می تواند مقدمه ای برای خروج از رکود اقتصادی جهانی باشد. به عنوان مثال ، تا پایان سه ماهه دوم سال 2020 ، تعداد بیکاران در فرانسه به 7.1 درصد ، 0.4 درصد کمتر از پیش بینی و 0.6 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته رسیده است. نرخ بیکاری از زمان ثبت آمار بیکاری در ژوئن 1983 بی سابقه است.

تعداد بیکاران فرانسوی برای نخستین بار در سال جاری از سه میلیون نفر کاهش می یابد.

در بورس اوراق بهادار اروپا ، شاخص بورس اوراق بهادار “Fotsi 100” در مقایسه با روز گذشته 83/0٪ کاهش یافت و در 6076.62 واحد بسته شد. شاخص بورس فرانکفورت بورس فرانکفورت آلمان با 0.3 درصد کاهش به 12.881.76 و شاخص بورس اوراق بهادار پاریس “کک 40” با 0.68٪ کاهش به 4938.06 رسید. واحد خاموش شد. در مادرید ، شاخص ibex35 با 0.66 درصد کاهش به 0743.50 رسید.

بورس تحصیلی آسیا

در بورس های آسیا ، شاخص ها متفاوت عمل کردند. شاخص “بورس اوراق بهادار توکیو” ژاپن با کاهش 0.2 درصدی به 23000 و 51.08 واحد رسید. شاخص بورس اوراق بهادار هنگ کنگ با 0.08 درصد افزایش به 25367.87 رسید. شاخص مرکب شانگهای در چین با 0.05 درصد کاهش به 4،812.76 رسید.

در استرالیا ، شاخص بورس اوراق بهادار سیدنی و شاخص S200 با 0.77٪ افزایش به 6123.36 امتیاز رسیدند. از دیگر شاخص های کلیدی آسیا ، شاخص “Topix” ​​ژاپن صعودی بود.

روغن

در بازار طلای سیاه روند قیمتی صعودی بود. West Texas Intermediate 0.16 درصد افزایش یافت و به 42.83 دلار و نفت خام برنت دریای شمال با 0.49 درصد افزایش یافت و به 45.40 دلار رسید.

طلا و نقره

در بازار فلزات گرانبها قیمت طلا در روز نسبت به روز قبل 5.11 درصد افزایش یافته است. نقره 3.48 درصد افزایش یافت و به 28.29 دلار رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا