استان ها

زیرساخت‌های موجود جهت به‌سازی معابر برای معلولان تا نقطه استاندارد فاصله دارد

مخبران / زاوی خراسان شهردار نیشابور گفت: زیرساخت های شهری ما از نظر بهسازی جاده ها از مکان مطلوب و استاندارد فاصله دارند و آنچه می توانیم انجام دهیم اصلاح محورها با ازدحام بیشتر است.

علی نجفی در گفت وگو با مخبران اظهار داشت: در دو سال گذشته اقداماتی را برای بهبود جریان ترافیک معلولان آغاز کرده ایم و این اقدامات توسط پارک ها آغاز شده است. متعاقباً رفتار روان و روان درمانی برای تردد افراد معلول در مسیرهای اصلی مانند خیابان امام خمینی و خیابان 15 خرداد انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین به ابتکار همکاران آنها ، تعدادی دستگاه اتوبوس شهری مجهز به سیستم آسانسور شده است و اخیراً دوستان به دنبال بسیج چندین تاکسی برای سهولت نشستن و برخاستن معلولان در صندلی جلو هستند. و ناوگان تاکسی با تلاش کمتری قابل استفاده است. این موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده قابل اجرا باشد.

شهردار نیشابور اظهار داشت: متأسفانه زیرساخت های ما زیرساخت های مناسبی نیستند و طبیعتاً راه طولانی را نیز باید طی کنیم ؛ آنچه اکنون می توانیم انجام دهیم اصلاح جاده ها و فضاهای عمومی با ترافیک بالا برای افراد معلول است ، اما این سطح استاندارد و مطلوب الزاماً یکسان نیست. ما خارج از کشور هستیم

نجفی افزود: در سال های گذشته اقداماتی بدون توجه به شرایط معلولان انجام شده است. در واقع ، طرح هایی که ساخته می شوند بسیار از استانداردها دور هستند ، اما می توان گفت که ما باید از جایی شروع کنیم ، و ما شروع کرده ایم و از پذیرش تا پذیرش گام برمی داریم. همچنین ، طی دو سال گذشته ، وام سالیانه برای بهبود راههای کار معلولان در نظر گرفته ایم و متعهد به انجام این کار هستیم.

وی گفت: آنچه تاکنون در طرح خود گنجانده ایم چند نمونه از بهسازی پارک ها و مسیرهای اصلی است. در واقع ، طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم ، 90٪ اهداف ما محقق شده است. استانداردهای ساختمان نیز اعلام شده است و ساختمانها ، به ویژه ساختمانهای عمومی موظفند نحوه اداره و مدیریت مشاغل معلولان را در نظر بگیرند.

تعداد افرادی که باید از شرایط ویژه ترافیک استفاده کنند در حال افزایش است

شهردار نیشابور گفت: به هر حال بحث ازکارافتادگی بحثی درگیر گروه خاصی نیست و چنین شرایطی می تواند برای همه اتفاق بیفتد. از آنجا که جامعه ما به سمت جامعه قدیمی حرکت می کند و تعداد افرادی که نیاز به مزایای ویژه و شرایط پذیرش دارند در حال افزایش است ، بهتر است مسیرهای جدیدی را که طراحی کرده ایم و مسیرهای فعلی و موجود را در نظر بگیریم. آنها را به تدریج در برنامه کامل کنید.

نجفی اظهار داشت: در گذشته مدلی در کشور اجرا می شد که دامنه ها را اجرا می کرد و به دلیل طولانی بودن رمپ خیلی طولانی نبود و در مدت زمان کوتاهی قابل اجرا نبود و خیلی خوب کار نکرد. در دو ایستگاه پرتردد ، ساختار ایستگاه های معلولان و افراد مسن را تغییر داده ایم تا با حداقل تلاش سوار اتوبوس شوند.

وی گفت: برای استفاده از تاکسی برای معلولان ، الگویی در مشهد اجرا شد که همکاران ما از آن نمونه برداری کردند. صندلی جلوی تاکسی حالت چرخشی دارد و زاویه را تغییر می دهد و فرد معلول به راحتی می تواند داخل ماشین برود و بنشیند. طی یکی دو ماه آینده ، ما چندین مورد از این دستگاه ها را کار خواهیم کرد.

شهردار نیشابور گفت: معلولیت عارضه ای است که ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد و در نتیجه باید احساس کنیم که در آینده ممکن است به چنین خدماتی نیاز داشته باشیم. افراد معلول گروه متفاوتی با جامعه نیستند ، اما گروهی از جامعه هستند و هر فردی که امروز با خیال راحت سفر می کند ، نیاز به تسهیل در تردد در آینده دارد. در نتیجه ، این مسئله باید در الزامات مدیریت شهری در اجرای سیاست های ترافیکی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا