بین الملل

سابقه گزینه احتمالی بایدن برای ریاست سازمان سیا/ چرا بایدن دنبال چهره‌های ضدایرانی برای پست‌های حساس است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، قصد دارد مایکل جوزف مورل ، معاون سابق CIA را برای تصدی سمت مدیر آژانس اطلاعات انتخاب کند. باید دید چرا بایدن این مرد خاص را برای مدیریت یکی از آژانس های اطلاعاتی برجسته کشورش انتخاب کرده است.

چشم انداز کلی منطقه غرب آسیا و به ویژه ایران نشان می دهد که بایدن در جستجوی شخصی است که در اعلام علنی قصد خود برای حمله به اهداف ایرانی مردد نیست.

مصاحبه مورل در مورد تحولات غرب آسیا در تابستان 2016 به وضوح تصمیم او در زمینه استخراج معادن برای هدف قرار دادن اهداف ایرانی را نشان می دهد.

علاقه مورل به کشتن مخفیانه ایرانیان!

وی در آن مصاحبه از نقش ایران در مسلح کردن نیروی مردمی عراق برای مبارزه با داعش انتقاد کرد و گفت که نیروهای شیعه در عراق برای حمله به آمریکایی ها مسلح شده اند. وی بر نقش ایران در تحولات عراق تأکید می کند و می گوید ما باید ایرانیان را مجبور به پرداخت هزینه اقدامات خود کنیم. وی تأکید می کند که روس ها و ایرانیان در سوریه باید هزینه اقدامات خود را بپردازند. مورل اصرار دارد که ما باید ایرانی ها و روس ها را بکشیم تا آنها هزینه اعمال خود را بپردازند. وی در ادامه گفت من نمی ترسم تهران و مسکو به حرف من گوش دهند. من به دنبال حمله به نگهبانان بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستم ، می خواهم هواپیماها ، هلی کوپترها و نیروهای وفادار به اسد را بمباران کرده و بر اسد ، ایران و سوریه فشار آورم تا دولت اسد را روی میز مذاکره بیاورم.

او در مصاحبه معروف خود با مورل ، مخفیانه در مورد کشتن ایرانی ها صحبت می کند

پیشینه مورل برای ایجاد انتخاب بایدن کافی است زیرا وی دولت جدید را به عنوان مدیر CIA در کاخ سفید مخفی می کند.


بیشتر بخوانید:

تصمیم گیرندگان جنگ عراق به بایدن کمک می کنند / دیک چنی کیست و نظر آنها چیست؟


مورل از سال 2010 تا 2013 به عنوان معاون رئیس CIA خدمت می کرد و در حال حاضر مدیر نیروی بین المللی کمک به امنیت در واشنگتن است. مایک مورل ، 62 ساله ، در اوهایو متولد شد. وی در سال 1980 به سیا پیوست و نزدیک به 33 سال پست های اصلی خود را در سیا داشت. وی که فارغ التحصیل اقتصاد است ، در سال 2001 از مدرسه جورج دبلیو بوش فارغ التحصیل شد. بوش یکی از مشاوران اصلی وی بود ، خصوصاً در حوادث 11 سپتامبر. او تمام روز را با بوش گذراند و اسامه بن لادن و القاعده را مسئول حملات 11 سپتامبر دانست. مورل برای بازی در نقش اصلی در مبارزات علیه اسامه بن لادن بهترین مدال اطلاعات را کسب کرد. او منطقه غرب آسیا و آسیای شرقی را به خوبی می شناسد.

دو ماه پیش ، بایدن در یادداشتی که سایان منتشر کرد ، در مورد راه های هوشمندانه نفوذ به ایران صحبت کرد.

وی در مصاحبه دیگری در سال 2015 ، از نظرات برخی کشورهای عربی مرتجع منطقه حمایت کرد و گفت که کشورهای عربی معتقدند ایران به دنبال تسلط بر منطقه خواهد بود. بنابراین ، ایران می خواهد سلاح هسته ای را به عنوان ابزاری برای این قدرت سلطه گری بدست آورد. وی ادامه داد کشورهای عربی تا حد مرگ از ایران می ترسند.

در این میان جو بایدن علی رغم نگاه آرام و خندانش ، خط دیکتاتوری دارد. وی که می دانست محور مقاومت در برابر ایران و رژیم یونیستی اولین دشمن ملت های اسلامی محسوب می شود ، در مصاحبه ای گفت: من یونیست هستم. برای صهیونیست شدن لازم نیست یهودی باشید.

ضد ایرانی ، جنگ طلبانه و معرفی غرب آسیا در بیشتر انتخاب های بایدن مشترک است

علاوه بر این ، وقتی بایدن معاون اول باراک اوباما بود ، از آشتی با دشمنان ایران دریغ نمی کرد. جو بایدن در ایالات متحده با رمزارزهای رایج آمریکایی جیسون رضایان سلفی گرفت. رضاان در سال 1983 وارد ایران شد و پس از ناآرامی ها در سال 1988 این کشور را به آمریکا ترک کرد. وی در سال 1991 به دستور خبرنگار واشنگتن پست به ایران بازگشت.

رضاییان در اوج مذاکرات هسته ای در ژوئیه 1993 پس از محکومیت برای امنیت ملی دستگیر و یک سال و نیم بعد در تبادل زندانیان بین ایران و ایالات متحده آزاد شد. وی چهره برجسته ای در کاخ سفید بود.

بایدن هرگز در مورد پایان دادن به نفرت کشورش از ایران صحبت نکرد. او دو ماه پیش ، در یادداشتی که توسط سنان منتشر شد ، در مورد راه های هوشمندتر نفوذ به ایران صحبت کرد. این یادداشت به وضوح نشان می دهد که هیچ اختلاف موضعی بین بایدن و دونالد ترامپ و دموکرات ها و جمهوری خواهان در ایالات متحده نسبت به تهران بر اساس اصل فشار و اقدام علیه ایران به طور کلی وجود ندارد.

برخلاف نظر بسیاری ، بایدن از گزینه نظامی علیه ایران حمایت کرده و ایران را به ساخت بمب هسته ای متهم کرده است. وی به معاون اول رئیس جمهور اوباما اعتماد کرد: “در صورت لزوم ، ایالات متحده خطر جنگ با ایران را می پذیرد.”

با نگاهی به اسامی افرادی که بایدن قصد دارد از آنها برای پست های اصلی در دولت بعدی ایالات متحده استفاده کند ، ضد ایرانی ، جنگ و آشنایی منطقه غرب آسیا نشان می دهد که این گزینه ها امری عادی است.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا