اقتصادی

ساخت سامانه ضدعفونی کننده ازن با فناوری نانو

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اعلام کرد که دستگاهی برای ساخت سیستم های ضد عفونی با فناوری نانو خواهد ساخت ، که به گفته وی ، اولین دستگاه ساخته شده از این قبیل خواهد بود.

به گزارش مخبران ، دکتر. بتا مهروی درباره این دستگاه گفت: سیستم گندزدایی وسیله ای خانگی ، صنعتی و بیمارستانی است که برای ضدعفونی “ازن” در ساخت آن استفاده می شود.

وی گفت: ازن برای سلامتی انسان مضر است ، اما دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است. دارای مجوز غذا و آزمایشگاه محیط زیست معتمد است.

تحت نظارت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران ، مدیرعامل شرکت دانشبانیان گفت: این دستگاه یکسان نیست و در حال مذاکره با چندین شرکت ایتالیایی و آلمانی هستیم تا خط تولید خود را در اروپا راه اندازی کنیم.

مهروی ادامه داد: این دستگاه از نظر هزینه بسیار اقتصادی است و به مواد شوینده نیاز ندارد. همچنین حمل آسان ، غیر حساس و بی خطر برای انسان است.

به گزارش تماس مردمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، وی با تشکر از حمایت مسئولان این دانشگاه گفت: “چالش های زیادی در فعالیت های ما وجود دارد. بدون حمایت دانشگاه نمی توانیم این چالش ها را برطرف و دستگاه را بسازیم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا