فرهنگ و هنرمطالب برتر

ساده ترین راه‌ برای دریافت ارز مسافرتی عراق

تهیه ارز رایج کشور عراق، یکی از چالش‌ های مهم زائران پیش از سفر به عتبات عالیات است؛ چرا که دیگر نیاز به تبادل ارز در این کشور با قیمت بالاتری نخواهند داشت؛ درنتیجه راحتی و صرفه‌ اقتصادی بیشتری برای زائران خواهد داشت. در این مطلب قرار است، شرایط دریافت ارز مسافرتی تور کربلا را بررسی کنیم و آسان ‌ترین راهکار درخواست و دریافت ارز را به شما معرفی کنیم.

چرا ارز مسافرتی ویژه عراق؟

ارز در نظر‌گرفته ‌شده برای مسافران به کشور‌های خارجی، معمولاً یورو است یا در برخی از کشور‌ها مقدار معادل دلاری آن را لحاظ می‌کنند. عراق از کشو‌رهایی است که ایران، ارز مسافرتی دلار را برای مسافران به این کشور در نظر گرفته است؛ چرا که در کنار دینار، بسیاری از خرید‌ و فروش‌ ها در عراق، با دلار انجام می ‌شود.

از طرفی در ایام اربعین؛ دولت، دینار مسافرتی را به ‌عنوان پول رسمی کشور عراق، برای زائران فراهم کرده بود تا مسافران به‌راحتی بتوانند هزینه‌ های سفر خود در عراق را بپردازند.

چه شرایطی برای دریافت ارز لازم است؟

مهم ‌ترین شرط دریافت ارز مسافرتی، سفر هوایی به کشور عراق است. باتوجه ‌به استقبال چشم‌گیر زائران از سفر به عتبات عالیات و تفاوت قیمتی قابل ‌توجه ارز در بازار آزاد با ارز مصوب دولتی، دریافت این پول، فقط برای سفر ‌های هوایی ممکن شده است.

افراد زیر ۱۲ سال هم نمی ‌توانند ارز مسافرتی درخواست کنند و افراد دو تابعیتی و دارای گذرنامه سیاسی نیز، شرایط دریافت این ارز را نخواهد داشت.

نحوه درخواست ارز مسافرتی ازطریق اپلیکشن بله

ساده ترین راهکار برای درخواست ارز مسافرتی، استفاده از نرم افزار «بله» است. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت خدمات و درخواست ارز مسافرتی، مشخصات فردی خود به ‌همراه اطلاعات پروازتان را وارد کنید. سپس با تعیین نوع و میزان ارز درخواستی، مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. در نهایت شما می‌توانید با مراجعه به باجه ‌ها یا خودپرداز‌های ارزی بانک ملی در فرودگاه ‌ها که پس از گیت بررسی گذرنامه قرار گرفته ‌اند، ارز درخواستی ‌تان را دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا