بین الملل

سامسونگ در سنسور دوربین‌ گوشی‌هایش از چیپ پردازشی استفاده می‌کند

سامسونگ در سنسور دوربین‌ گوشی‌هایش از چیپ پردازشی استفاده می‌کند

شرکت سامسونگ به دنبال اضافه کردن تراشه پردازشی به سنسور گوشی‌های خود است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دبلیوسی‌سی‌اف تک، شرکت سامسونگ همواره سعی کرده خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت گوشی‌های هوشمند اندرویدی معرفی کند و به تازگی نیز اطلاعاتی از تصمیم جدید این شرکت برای استفاده از هوش مصنوعی در سنسور دوربین‌های گوشی‌های خود منتشر شده است. طبق اطلاعات منتشر شده سامسونگ چند ماه پیش فناوری «بزرگنمایی در هر مکان» Zoom) (Anyplace را معرفی کرد که به طور کامل از هوش مصنوعی برای پردازش تصاویر استفاده می‌کرد. 

اما اطلاعاتی که به تازگی از سنسور‌های بعدی سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده است خبر از وجود چیپ پردازش در داخل سنسور دوربین گوشی‌های این شرکت می‌دهند که به این ترتیب پردازش در داخل سنسور دوربین‌ها انجام می‌شود و تصویر پردازش شده به سی‌پی‌یو گوشی منتقل می‌شود و مجددا پردازشگر مرکزی گوشی آن را بررسی خواهد کرد. 

استفاده از پردازشگر در سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند موجب کاهش تاخیر در تصویربرداری، بهبود کیفیت تصاویر و احتمالا در آینده امکان تشخیص چهره افراد یا بررسی دقیق‌تر جزئیات در سوژه خواهد شد.

این سنسور‌ها قطعا برای خانواده S۲۴ سامسونگ استفاده نخواهند شد و باید تا اعلام سامسونگ درباره زمان استفاده از سنسور‌های هوشمند در دوربین گوشی‌های منتظر این شرکت باشیم.

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا