سربرگ های چاپ شده، اولین گام برای جلب اعتماد مشتری

مشتری وفادار می تواند تأثیر زیادی بر یک تجارت داشته باشد. اما همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید،  افزایش درآمد به ازای هر مشتری بازگشتی نه تنها از یک مشتری جدید بیشتر است، بلکه با هر بار مراجعه مجدد افزایش می یابد. مزیت اصلی بازگشت مشتریان این است که آنها از قبل به شما اعتماد دارند. آنها برند شما را می شناسند، بنابراین راحت تر می توانید آنها را متقاعد کنید که دوباره از شما خرید کنند.

حفظ مشتری یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است. این یکی از بهترین راه ها برای رشد کسب و کار شما است. مؤثرترین راه برای افزایش مشتری وفادار یک شرکت و نرخ حفظ مشتری از طریق یک رویکرد چند کانالی است که شامل ارتباطات منظم با مشتریان، ارتباط شخصی و شاید مهم‌تر از همه انگیزه‌های مرتبط و معنادار برای بازگشت مشتریان است.

چاپ

چه مالک یک کسب و کار کوچک باشید و چه مدیر عامل یک شرکت بزرگ، یک چیز قطعی است، برنده شدن و ایجاد مشتری وفادار کار ساده‌ای نیست. اما کاری است که هر کسب و کاری باید انجام دهد. در واقع، ایجاد مشتری وفادار یکی از بهترین راه‌هایی است که یک شرکت می‌تواند فروش را افزایش دهد، درآمدزایی کند و خود را از رقبا متمایز کند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا ترفندهای تجارت را یاد بگیرید تا بتوانید مشتری وفادار را ایجاد و حفظ کنید. اما واقعا چگونه می توان مشتری وفادار ایجاد کرد؟

مشتریان برند شما چیزی بیش از ارقام فروش هستند، واداشتن مردم به خرید هدیه تبلیغاتی از شما سخت است، بنابراین جای تعجب نیست که کسب و کارها تاکید زیادی بر فروش دارند. افراد فقط اعداد در یک صفحه گسترده نیستند. آنها انسان هایی هستند که با احساسات و ترجیحات نفس می کشند. اگر می‌خواهید فروش داشته باشید، باید از تمرکز بر اعداد فراتر رفته و به آنچه مشتریانتان را خوشحال می‌کند نگاهی بیندازید. یک تجربه مثبت شانس شما را برای فروش محصولات یا خدمات بیشتر افزایش می دهد. اینکه چقدر با مشتریانتان خوب رفتار می کنید، چقدر آنها را حفظ می کنید و چقدر راحت برمی گردند تأثیر مستقیمی بر فروش شما دارد. به مردم دلیلی برای بازگشت به شما بدهید.

1_ نیازهای مشتری را برآورده کنید

نیاز مشتری وفادار، تمرکز اصلی پشت همه کارهای شماست، بنابراین تمرکز بر روی آنها کاملا منطقی است. چه متوجه شوید یا نه، حتی از همان اولین برخورد با مشتری، نیازهای آنها قبلا برآورده شده است. آنها فروشگاه شما را برای هر کاری که می خواستند انجام دهند پیدا کرده اند، و این فعلا به اندازه کافی خوب است.

مردم همیشه به دنبال یک معامله خوب هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای بازگرداندن مردم به فروشگاه این است که به هنگام ورود از آنها استقبال کنید. اگر می‌خواهید اقلام موجودی خود را به فروش برسانید، به آنها کمک کنید انتخاب خود را انجام دهند، یا دلیل آمدن آنها را در وهله اول بیابید و به آنها کمک کنید آن را پیدا کنند، باید به استقبال مشتری بروید .

افراد به دلایل مختلف به فروشگاه شما می آیند. مراقب نیازهای مشتریان خود باشید و اطمینان حاصل کنید که آنها را برآورده می کنید، تا آنها بتوانند به مزایای تجارت با شرکت یا برند شما ادامه دهند.

وقتی برای پاسخ دادن به سؤالات مردم وقت می گذارید، به آنها کمک می کنید تا در مغازه آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، یا جایگزین هایی را پیشنهاد می کنید که بسیار مناسب با نیازهای آنها باشد، آنها می توانند ببینند که شما چقدر برای آنها به عنوان یک فرد ارزش قائل هستید. آنها توانمند و مسلح به ایده هایی در مورد چگونگی دستیابی به اهداف خود هستند. با این رفتار شما در دل مشتری خود نفوذ می کنید.

این رفتار شما می تواند نحوه مشاهده مشتریان کسب و کار شما را تغییر دهد. یک تعامل می تواند روشی را که مشتریان شما از تجارت شما می بینند تغییر دهد. این می تواند لحظه ای باشد که آنها متوجه می شوند شما فقط مکانی نیستید که چیزی را بفروشید. شما در اینجا برای کمک به آنها هستید ، مشکلات آنها را حل کرده و زندگی آنها را آسان تر می کنید. هنگامی که این مفهوم را ادغام کردید، مشتریان شما تعامل بسیار متفاوتی با کسب و کار شما خواهند داشت. شما می توانید در یک تعامل از ساده به عالی تبدیل شوید.

2_ به اعتماد مشتری وفادار پاداش دهید

شما باید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. از میزان تمایل آنها برای بازگشت شگفت زده خواهید شد. آنها بارها و بارها برمی گردند، حتی اگر دردسر باشد. برای زنده نگه داشتن این اعتماد، استانداردهای کیفیت خود را حفظ کنید و در صورت بروز مشکلات به آنها رسیدگی کنید. مشتریان از صداقت بیش از هر چیز قدردانی می کنند. همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود خدمات خود باشید.

برای راضی نگه داشتن مشتریان و بازگشت آنها، یک برنامه وفاداری ایجاد کنید. با یک برنامه مشتریان خود را به خرید بیشتر تشویق کنید و فروش خود را افزایش دهید. می‌توانید برنامه‌ای راه‌اندازی کنید که ساده باشد و به تلاش کمی نیاز دارد، اما به بهترین مشتریان شما پاداش می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند که بیشتر خرج کنند.

3_ قابلیت دسترسی آسان مشتری به خدمات

از آنجایی که مصرف‌کنندگان امروزی هیچ کمبودی برای کالاها و خدمات ندارند، حمایت مکرر به منحصر به فرد بودن پیشنهاد یا کیفیت تجربه خرید آنها خلاصه می‌شود. مردم هنگام خرید از یک برند، یک تجربه یکپارچه می خواهند. آن‌ها می‌خواهند مطمئن باشند که نیازهایشان برآورده می‌شود و خریدشان مطابق انتظار انجام می‌شود. هرچه فناوری شما بهتر باشد، محصولات شما می توانند به هم مرتبط تر باشند و ارزش بیشتری در ارائه خدمات از طریق خدمات مراقبت از خود و پشتیبانی مشتری بیافزایید .

در قلب همه مطالب برندسازی ما، تعهد قوی به دسترسی آسان و سریع است. تا جایی که می توانید کارها را برای مشتریان خود آسان کنید. برای آسانتر کردن امور برای مشتریان ، اطمینان حاصل کنید که بازدید آنها از تجارت شما آسان و یکپارچه است. اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، اطمینان حاصل کنید که به یک اندازه برای بازدیدکنندگان، به ویژه کسانی که مشکلات حرکتی دارند، در دسترس است. همیشه قابلیت دسترسی را در فرآیند تفکر و برنامه ریزی خود بگنجانید.

برای بهترین تجربه تجارت الکترونیک، به وب سایتی نیاز دارید که بصری و آسان برای استفاده باشد. مشتریان شما باید بتوانند به راحتی محصولات شما را مرور کنند، هر مورد را بررسی کنند، انتخاب های خود را به سبد خرید اضافه کنند و هزینه آن را بپردازند. امروزه داشتن وب سایت امری ضروری برای هر کسب و کار کوچک و بزرگی تلقی می گردد . وب سایت مانند شناسنامه هویتی شما در دنیای دیجیتال می باشد .

از مزایای داشتن وب سایت می توان به بزرگ شدن بازار شما و افزایش فروش اشاره کرد . این بدین معناست که دیگر مهم نیست کسب و کار شما در مرکز تهران باشد یا در دورترین نقطه کشور عزیزمان ایران ، هر کجا که هستید ، می توانید به تمام کشور کالا و خدمات عرضه کنید . اگر به فکر توسعه کسب و کار و موفقیت خود هستید بدون شک باید یک وب سایت زیبا ، کار و حرفه ای داشته باشید.

تجربه طراحی گرافیکی در جذب مشتری وفادار

طراحی گرافیکی کلید طلایی جذب مشتری وفادار است. پاراگراف زیر توضیح می دهد که چه چیزی یک طرح گرافیک عالی را می سازد و چرا هر کسب و کاری به آن نیاز دارد.

ارتباط بصری خوب برای تقویت وفاداری مشتری ضروری است. به این صورت است که مشتریان کسب و کار شما را می شناسند و آن را به خاطر می سپارند. قبل از ایجاد وفاداری به برند، ابتدا باید آگاهی از برند وجود داشته باشد، معیاری است برای اینکه مردم چقدر می توانند کسب و کار شما را تشخیص دهند.

برند شما چیزی فراتر از لوگو یا شعار شماست. این یک تصویر کامل از شخصیت شما به عنوان یک شرکت است. مطمئن شوید که از لوگو، رنگ ها و کلمات مناسب استفاده می کنید. این می تواند تاثیر زیادی بر برند شما داشته باشد. قابل مشاهده ترین بخش ، آگاهی از برند است و اغلب آن چیزی است که تاثیری ماندگار بر جای می گذارد. آنها مجموع شخصیت شما به عنوان یک شرکت نیستند، اما معمولاً همان چیزی هستند که بیشتر مردم شما را به خاطر آن به یاد خواهند آورد.

طراحی گرافیکی خوب نقش مهمی در پرورش وفاداری مشتری ایفا می کند زیرا مشتریان شما را چگونه به یاد می آورند. قبل از ایجاد وفاداری به برند، ابتدا باید آگاهی از برند وجود داشته باشد، که معیاری است برای اینکه مردم چقدر می توانند کسب و کار شما را تشخیص دهند.

4_ اطلاع رسانی کمک به جذب مشتری وفادار

آگهی‌ها، ها و ها همگی راه‌های عالی برای اطلاع رسانی درباره کسب و کار شما هستند. آنها می توانند مشتریان جدید جذب کنند، مشتریان فعلی را در مورد رویدادهای هیجان انگیز آگاه کنند و همه را در جریان فروش و تخفیف ها نگه دارند.

آگهی ها را می توان به سرعت در کنار هم قرار داد و آنها را به گزینه ای عالی برای یک کمپین بازاریابی سریع تبدیل کرد. تبلیغات برای جلب توجه عالی هستند و اغلب مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند. ایده خوبی است که بروشورهای مختلف با پیام های مختلف بسته به آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد ایجاد کنید .بروشورها روشی بسیار مقرون به صرفه برای راه اندازی کسب و کار شما هستند. آنها سبک هستند و به راحتی می توان آنها را در کیف و جیب مشتریان نگه داشت، بنابراین برند شما همیشه قابل مشاهده است.

5_ بازاریابی دیجیتال کمک به جذب مشتری وفادار

مصرف کنندگان امروزی بیشتر از همیشه مطلع و مرتبط هستند. برای آنها بسیار ساده تر است که در مورد یک محصول در تلفن های هوشمند خود تحقیق کنند و حتی بدون اینکه پا در فروشگاه شما بگذارند، تصمیم بگیرند. اما هنوز فرصت های زیادی برای ایجاد روابط پایدار با آنها وجود دارد ، به شرطی که بدانید چگونه با آنها به درستی تعامل کنید. یک راه از طریق نامه (یا ایمیل) است. نامه ها ساده و کم هزینه هستند، اما می توانند ابزار قدرتمندی برای تقویت مشتری وفادار باشند.

نامه یکی از قدیمی ترین اشکال ارتباطی است. نامه‌ها چه یک یادداشت ساده یا یک نامه طولانی باشد، می‌توانند ابزار قدرتمندی برای تقویت وفاداری مشتری و تبلیغ برند شما باشند.

6_ تاثیر بسته بندی در وفاداری مشتری به برند

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای ایجاد وفاداری به برند، بسته بندی شما است. بسته بندی کاغذهایی که روی آن نام و لوگوی شما مهر شده است، راه دیگری برای قرار دادن نام مغازه خود در مقابل دیدگان افراد است تا زمانی که کالای خود را باز کنند. هرچه بیشتر قابل مشاهده باشید، مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند.

برندسازی شما ابزاری قدرتمند برای ایجاد اعتبار شماست و اعتبار مهمترین جنبه هر کسب و کاری است. بسته بندی شما باید مرتب، حرفه ای و مطابق با محصولات شما باشد. همه ما احساس باز کردن یک هدیه را می‌دانیم، چه اسباب‌بازی مورد علاقه دوران کودکی‌مان باشد یا آن هدیه سال نو یا هدیه تولد که تمام سال منتظرش بودیم. بسته بندی باید طوری طراحی شده باشد که هنگام باز کردن آن، همان حس هیجان را به شما بدهد. از جعبه گرفته تا برچسب ها و بسته بندی های سفارشی، می توانید مطمئن باشید که مشتریان شما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

بسته بندی می تواند نام تجاری شما را بسازد یا خراب کند. با گزینه‌ها و ابعاد زیادی که باید در نظر گرفته شود، فکر کردن به اینکه چه چیزی ممکن است برای برند و کسب‌وکار شما بهترین باشد، می‌تواند بسیار دشوار باشد. از برچسب‌ها، بسته‌بندی‌ها یا جعبه‌های سفارشی استفاده کنید تا تأثیر مثبتی بر مشتریان خود بگذارید و آنها را ترغیب کنید که برای اطلاعات بیشتر به آنجا مراجعه کنند.

نتیجه گیری

اولین قدم برای ایجاد و تقویت مشتری وفادار ، ایجاد اعتماد است. این می تواند به سادگی تشکر از مشتری برای انجام تجارت با شما باشد. مهم است نیازهای مشتریان را برآورده کنید و سپس با ارائه تجربه‌ای آسان و بدون دردسر در هر زمان که ممکن است، به اعتماد آن‌ها پاداش دهید. وقتی نوبت به بازاریابی کسب و کارتان می رسد، می خواهید مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای برجسته شدن انجام می دهید. شما می دانید که وقتی در برابر رقابت های زیادی قرار می گیرید، کار آسانی نیست. اما چند روش آزموده شده و واقعی برای دیدن بیشتر و خاطره انگیزتر کردن شرکت شما وجود دارد.

منبع: amazon

دکمه بازگشت به بالا