حوادث

سرنوشت جسدهای اهدایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی چه می‌شود؟

اهدای اجساد برای اهداف آموزشی یکی از راه‌های اهدای جسد پس از مرگ، حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی و استفاده از اجساد مورد استفاده در خدمت علم پزشکی است. سوال اینجاست که تکلیف اجساد اهدایی به دانشگاه ها چه می شود. رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور پاسخ داد.

به گزارش مخبران، اخیراً سعید شاه حسینی، رئیس بانک سلول و بافت مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در گفت وگو با مخبران گفته است که اهدای جسد برای مقاصد آموزشی «تصمیم بدن است. بر اساس اعتقادات مذهبی، متوفی می توانند از تصمیم خانواده بهره معنوی ببرند و فرم های مربوطه باید پس از تکمیل کارت اهدا تکمیل شود.

به همین دلیل، داوطلبان همیشه مایل بوده اند در فهرست اهداکنندگان بالقوه قرار گیرند.

شاه حسینی یکی از راه‌های اهدای جسد را اهدای جسد به دانشگاه اعلام کرد و اینگونه توضیح داد: اهداف. در واقع نجات جان انسانها منوط به آموزش پزشکان و پرسنل برای اقدام به موقع و مناسب در مواقع اضطراری است که مستلزم یادگیری عملی و آگاهی از جزئیات آناتومیکی بدن انسان است و در این زمینه تصمیم گیری «یک امر مهم است. و تصمیم ستودنی.”

در این بین پس از اهدای کمک به دانشگاه های علوم پزشکی و سرنوشت این ارگان ها برای ارتقای علم و آموزش پزشکی به دانشجویان، این سوال پیش می آید که آیا این موسسات برای همیشه در دانشگاه باقی خواهند ماند؟ این سوال را محسن صابری رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور پاسخ داد.

تکلیف اجساد اهدایی به دانشگاه های علوم پزشکی چه می شود؟

صابری در گفت وگو با مخبران وی درباره آینده اجساد اهدایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: ما با دانشگاه‌های علوم پزشکی در موسسه پزشکی قانونی تفاهم‌نامه‌ای داریم به این معنا که بدن را برای آموزش و ارتقای علوم پزشکی دریافت می‌کنند. ما به آنها تاکید کردیم که اجساد اهدایی با احترام میت به خاک سپرده شود. مناسبتی نیست که جنازه تمام شود، بلکه با همه اعضا و پس از انجام مراحل تحصیلی به خاک سپرده شود. وقتی اعضای بیمارستان قطع می شوند و … این موارد را به بهشت ​​زهرا می فرستند و دفن می کنند.

وی می افزاید: بنابراین پس از اینکه جسد در دانشگاه های علوم پزشکی باقی ماند و مراحل آکادمیک روی آن انجام شد، باید جسد دیگری جایگزین جسد شود. اما جسد سابق طبق تمام احکام شرعی دفن می شود و حرمت جسد و خانواده این افراد در جریان آن قرار می گیرد.

ادامه مطلب

شرایط اهدای اجساد به دانشگاه های کشور

پیش نیاز برداشتن اندام ها و بافت ها از اجساد

وقتی تخته سیاه برای اجساد در کلاس درس

به گزارش صابر، به طور کلی هر مرده حداقل چهار ترم را در دانشگاه می گذراند و البته می توانند مدت بیشتری را در دانشگاه بمانند. پس از آن این اجساد به پزشکی قانونی تحویل داده می شود و ما پیگیر امور تشییع جنازه اموات هستیم.

وی درباره پیکر اهداکنندگان به مخبران گفت: اجساد معمولاً در بهشت ​​زهرا(س) تهران به خاک سپرده می شوند، مگر اینکه متوفی در مصاحبه اهدایی یادداشتی در وصیت نامه خود یا خانواده اش قید نکرده باشد. و اگر شرایطی در خصوص محل دفن وجود داشته باشد، برای دفن جسد آن شرایط لحاظ می شود و ما به خواست آن شخص عمل می کنیم.

چگونه دانشگاه ها می توانند اجساد اهدا کنند؟

به گزارش مخبران، اعضای بدن سلولی، بانک بافت و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از خرداد ماه سال گذشته آغاز به کار کرده اند. برای دریافت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا