استان ها

سطل هوشمندی که باعث جلوگیری از بیرون ریخت زباله می‌شود

سازنده سطل زباله هوشمند جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا؛

سازنده سطل زباله هوشمند جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سطل زباله قابلیت فاصله سنجی دارد، یعنی حجم زباله را در خود می‌سنجد و می‌تواند آنرا سریع به مسئولان اطلاع دهد.

سویل حسینی نژاد سازنده سطل زباله هوشمند جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این سطل زباله قابلیت فاصله سنجی دارد، یعنی حجم زباله را در خود می‌سنجد و می‌تواند پر شدن آنرا سریع به مسئولان اطلاع دهد.

وی افزود: تمام اطلاعات با کمک سوکت به کامپیوتر وارد می‌شوند که می‌تواند سیم، سیم کارت و بلوتوث باشد تا با اطلاع به مسئولان مانع جلوگیری از بیرون ریخت زباله از سطل شوند.

حسینی نژاد تصریح کرد: این سطل زباله برای زباله‌های عفونی بسیار تاثیر دارد؛ چرا که زباله‌های بیرونی باید هر چه سریع‌تر تخلیه شوند و از آنجایی که برخی افراد دنبال پسماند‌های قابل استفاده هستند تا بتوانند هزینه زندگی خود را تامین کنند؛ بنابراین دلیل طراحی سطل زباله هوشمند هم جلوگیری از زشت شدن خیابان‌ها و فرهنگ سازی مناسب است.

سازنده سطل زباله هوشمند جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این سطل زباله هیچ نمونه‌ای ندارد، اما ایده‌هایی دارد و نمونه خارجی آن قابلیت پیام دادن ندارد.

حسینی نژاد بیان کرد: این سطل زباله قابلیت استفاده در مرکز شهر، بیمارستان‌ها و ساختمان‌ها برای کارگران دارد و افراد شاغل در خانه هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا