اقتصادی

سفرهای دریایی خارجی، در انتظار پایان کرونا

اگرچه قبلاً با بازگشایی بندر لنگه دبی خبر از سرگیری سفر دریایی اعلام شده بود ، اما دیگر خبری از بندرهای دریایی خارجی دیگر در ایران نیست و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی معتقدند به محض رفع یا تنظیم محدودیت های ویروس کرونا. سفرهای دیگر به زودی از سر گرفته می شوند.

به گزارش مخبران ، به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان ، سفرهای زمینی ، هوایی و دریایی لغو شده است ، اما مطابق با پروتکل های عمومی بهداشت ، سفرهای هوایی و زمینی بین شهرها و کشورهای مختلف از ماه های گذشته از سر گرفته شده است. و چند جانبه بود ، در دریا اتفاق نیفتاد و ایران اکنون بیشتر کشتی های مسافربری خود را متوقف کرده است و به مقصد مختلف خارجی در شارجه ، دبی و کویت سفر می کند.

البته حسین عباس نژاد ، مدیر امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد كه كمی پیش از آغاز سفر ، سفر از بندر لنگه دبی از سر گرفته می شود: رزومه قایقرانی به مقصد دریای جدید مانند امارات و كویت ادامه می یابد. سایر نهادهای مسئول نیز این روند را دنبال می کنند. اما سفرهای خارجی هنوز با مشکلات و محدودیت های ویروس کرونا روبرو هستند.

محمد راستاد ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مصاحبه با مخبران ، گفت: “شیوع ویروس کرونا به حمل و نقل ، به ویژه حمل و نقل دریایی آسیب رسانده و گردشگری را به شدت آسیب رسانده است ، اما بخش های دریایی و بندری نیز در مناطق دیگر آسیب دیده اند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به راه اندازی و از سرگیری زمین و هواپیمایی بین کشورهای مختلف ، این اتفاق برای حوضه دریا چه زمانی رخ خواهد داد؟ وی اظهار داشت: در سفر ، هیچ مشکلی در مسیرهای داخلی وجود ندارد و این سفرها اکنون مطابق با مقررات بهداشتی انجام می شود ، اما در سفر خارجی امیدواریم هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد و افراد بتوانند به مقصد خارجی فعال که قبلاً وجود داشته است سفر کنند. دریا را داشته باشید.

مدیر کل سازمان بنادر و کشتیرانی ادامه داد: البته این سفرها به زودی از سر گرفته می شود ، زیرا سفرهای دریایی در مسیرهای تقاضا متوقف نمی شوند و کشتی های مسافربری نیز در حال فعالیت هستند.

راستاد پیش از این در مورد وضعیت اخیر سفرهای دریایی به مخبران گفته بود: اگر شرایط و زمینه های مذاکره برای از سرگیری سفرهای دریایی فراهم شود و بخش خصوصی از آن استقبال می کند. ما آماده مذاکره در مورد از سرگیری سفرهای سفر به شارجه ، دبی و کویت و افزودن سایت های خارجی جدید برای گسترش سفر هستیم. اما باید منتظر بمانیم که سفرها از چه زمانی از سر گرفته می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا