علمی و پزشکی

شرایط اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی/همکاری جمعی برای تکمیل چرخه تولید داروهای خاص

به گفته محققان این کشور ، پلاسمای افراد مبتلا به بیماری Covid-19 در نجات جان بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا موثر است. بنابراین ، کسانی که از این بیماری بهبود می یابند می توانند پلاسمای خون خود را برای معالجه بیماران و تولید داروهای خاص اهدا کنند.

به گزارش مخبراندر دهه 1960 ، فرانسه لخته خون برای استفاده با بیماران هموفیلی به برخی از کشورها از جمله آلمان ، ایتالیا ، آرژانتین ، عربستان سعودی ، عراق ، ایران و یونان صادر کرد. این فرآورده های خونی آلوده به HIV نیاز به تأمین مداوم فاکتورهای مختلف لخته شدن خون برای بیماران هموفیلی دارند.

در سال 1987 ، اولین مورد بیماران هموفیلی مبتلا به ایدز از طریق فرآورده های خونی شناسایی شد. طبق آمار ، فقط در فرانسه 1250 بیمار هموفیلی با تزریق خون آلوده به HIV آلوده به HIV شدند که 400 نفر از آنها فوت کردند و حداقل 193 نفر در ایران به خون آلوده به HIV آلوده شدند.

این نمونه ای از فاجعه صادرات و واردات فرآورده های خونی از یک کشور به کشور دیگر است. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند ، برای جلوگیری از شیوع بیماری های محلی به هر کشور دیگر ، به دلیل چنین فجایع انسانی ، هر کشور نیاز به تولید داروهای بیولوژیکی لازم با اهدای پلاسما از مردم کشور دارد. به این دلیل که این بیماری ها می توانند در کشورهای دیگر شیوع پیدا کنند.

به همین منظور ، یک سرمایه گذاری مشترک با آژانس تأمین اجتماعی و شرکت Biotext آلمان برای تولید محصولات سالم تر مشتق از پلاسما فعالیت خود را در سال 2003 در بیوتکنولوژی آغاز کرد و از سال 2006 جمع آوری پلاسما را آغاز کرد و تاکنون بیش از 500000 لیتر پلاسما برای دارو جمع آوری کرده است. تولید

امروزه بسیاری از داروها از پلاسمای انسان ساخته می شوند که کاربردهای مهمی در یون دارند. داروهای مشتق شده از پلاسما که توسط این شرکت جمع آوری شده شامل “فاکتور 8” ، “فاکتور 9” ، “آلبومین” و “ایمونوگلوبولین G” است.

به دلیل تکنولوژی بالا ، این محصولات ce فقط در دسترس چند شرکت اروپایی و آمریکایی است و اکثر کشورهای جهان این محصولات را وارد می کنند.

تولید داروهای مبتنی بر پلاسمای انسانی در کشور به شرح زیر است:

Intrathecal .سلامتی

این دارو از پلاسمای ایرانی حاوی 50 گرم پروتئین پلاسما در میلی لیتر (بیش از 96٪ LGG) ساخته شده است ، که به عنوان یک درمان جایگزین برای سندرم نقص ایمنی اولیه ، مانند کمبود گاما گلوبولین خون یا کمبود مادرزادی ، یک نقص ایمنی متغیر متداول ، استفاده می شود. نقص ایمنی شدید ترکیبی ، سندرم ویسکوت آلدریچ ، نشان داده شده است.

میلوما یا کاهش مزمن ثانویه گاما گلوبولین و عفونت عود کننده با لوسمی لنفوسیتی مزمن ، سندرم نقص ایمنی اکتسابی مادرزادی و عفونت های مکرر و برخی از کنترل سیستم ایمنی بدن و بیماری استخوان آلوژنیک مورد نیاز برای این بیماری.

هپاتکت .سلامت

این محصول حاوی مقدار زیادی آنتی ژن سطح ویروس هپاتیت B برای جلوگیری از بیماری هپاتیت B پس از تماس (تزریق یا سوزن تصادفی) ، تماس غشای مخاطی (ترشح مایعات) ، تماس جنسی یا تماس دهانی است. نوزادانی که از مادران مثبت HBSAG (مادران مبتلا به هپاتیت B) با مواد مثبت مانند خون ، پلاسما یا سرم متولد می شوند ، در معرض خطر عفونت هپاتیت B قرار دارند.

تجویز ایمونوگلوبولین هپاتیت B قبل یا بعد از واکسن هپاتیت B مانع ایجاد پاسخ ایمنی فعال به واکسن نمی شود ، اما دسترسی سریع به سطح مورد نیاز آنتی بادی هپاتیت B را فراهم می کند.

مواد مخدر یکسان است

این دارو از پلاسمای ایران تولید می شود که عامل انجماد IX را با سرعت 500 واحد بین المللی در هر بطری متمرکز می کند و برای جلوگیری و درمان خونریزی در هموفیلی نوع B (نقص مادرزادی فاکتور IX) استفاده می شود.

هماکتین. دارو

این دارو از پلاسمای ایران ساخته شده است که بر میزان 500 واحد بین المللی در هر بطری در کشور و کمبود مادرزادی فاکتور VIII (هموفیلی A) ، کمبود فاکتور VIII اکتسابی ، بیماری فون ویلبراند تمرکز دارد.

این داروها از پلاسمای اهدایی داوطلب گرفته شده و در لیست داروهای اصلی برای بیماران خاص گنجانده شده است.

نجات جان بیماران شریان کرونا که از پلاسما رنج می برند

مطالعات جهانی در مورد درمان با پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا نشان می دهد که بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب با این روش از مرگ حتمی محافظت می شوند.

به همین منظور ، علاوه بر تولید داروهای انسانی مشتق از پلاسما ، شرکت دانشبانیان مطالعات گسترده ای را در زمینه انتقال ویروس کرونا و جمع آوری ایمونوگلوبولین G-covidin-19 در پلاسمای عروق کرونا انجام داده است.

دکتر رضا سید حسینی ، معاون اجرایی این شرکت داروسازی ، در مصاحبه با مخبرانوی با اشاره به تولید IVIG در کشور گفت: این دارو از پلاسمای انسانی گرفته شده است که ما برای جمع آوری پلاسما از افرادی که ویروس کرونا را گسترش می دهند استفاده کردیم.

وی با تأکید بر اینکه عروق کرونا پیشرفته نامزدهای خوبی برای این محصول هستند ، توضیح داد: “منافع پلاسمایی افراد مبتلا به کووید-19 این است که آنها دارای آنتی بادی های ضد ویروس کرونا هستند ؛ موثر است.

به گفته محققان ، پلاسمای کرونا می تواند بیماری را درمان کند که بیماران با هیچ درمانی نمی توانند آن را نجات دهند.

شرایط اهدای پلاسما برای بیماران Covid-19

سعید حسینی با اشاره به شرایط اهدای پلاسما اظهار داشت: افرادی که مبتلا به بیماری کوید -19 هستند و در دوره نقاهت هستند ممکن است 28 روز پس از بیماری به مراکز جمع آوری پلاسما مراجعه کنند و پس از اتمام این افراد می توانند پلاسمای خود را اهدا کنند.

وی گفت: “این همان روشی است كه در آمریكا برای معالجه رئیس جمهور وقت این كشور به كار رفته است و وی طی 3 روز از وضعیت بد خود بهبود یافت.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان تأکید می کند که چرخه اهدای پلاسما فقط با حضور ما در مراکز برای چند ماه کامل نیست. وی یادآور شد: در این زمینه تا زمانی که فرهنگ سازی نشود و مردم از آن استقبال نکنند ، روند تولید داروهای حاصل از پلاسما تکمیل نمی شود و به هدف نهایی نخواهیم رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا