اقتصادی

شرایط ثبت و استعلام چک با پیامک و خودپرداز

در سیستم بانکی ، این مقام آخرین وضعیت ثبت و استعلام چک های ماهیگیری را با ارسال پیامک و خودپرداز و با ثبت چک اعلام کرد.

به گزارش مخبران ، قانون جدید چک که در اوایل سال جاری تصویب شد ، مستلزم ثبت و صدور چک برای ثبت در سیستم و انتقال چک ها با تأیید است.

به منظور اجرای این قانون ، بانک مرکزی انواع روش ها را برای ثبت ، تأیید و استعلام چک های صادره از جمله رویه های شخصی و شخصی پیش بینی کرده است.

ارائه خدمات ثبت ، تأیید و پرس و جو از طریق برنامه های تلفن همراه ، از جمله برنامه های پرداخت ، به همراه بانک ها و فضاهای اینترنتی بانک ها ، یکی از کامل ترین روش های صدور چک های ماهیگیری جدید است. کاربران می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک ها یا دستگاههای خودپرداز مراحل مورد نیاز را از این سه طریق انجام دهند.

در این راستا ، از آنجا که امکان ثبت نام و صدور چک به صورت آنلاین در سامانه سید برای همه امکان پذیر نیست ، چندین طرح مانند فعال سازی دستگاههای خودپرداز و ارسال پیامک و ارسال پیامک جهت ثبت و انتقال نقل و انتقال توسط مامور انجام شد. این بانک می گوید که آخرین فرایند بررسی در حال انجام است تا با ارسال پیامک از ثبت کننده چک اطمینان حاصل شود و می توان به زودی این چک را با پیامک ثبت و پرس و جو کرد.

مقامات بانک مرکزی گفته بودند که این امر تا پایان ماه سپتامبر امکان پذیر است.

از سوی دیگر ، وی در مورد ثبت و انتقال چک از طریق دستگاههای خودپرداز بانکی توضیح داد: حداکثر استفاده را از این امکان کرده و زیرساخت های لازم را فراهم کرده و مدتی برای ارسال پیام کوتاه وقت بگذارید. همچنین ، هنگام اطمینان از عملکرد بانک ها در بخش دستگاههای خودپرداز ، این موضوع کار می کند و مردم مطلع می شوند.

این مقام مسئول در مورد امکان ثبت گروهی چک و صدور چک به اشخاص حقوقی برای مبادله ، گفت: این مشکل امکان پذیر است ، اما به سیاست بانک و اینکه آیا آنها مایل به ثبت چک های گروهی هستند بستگی ندارد. دیگران نمی کنند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا