عمومی

شرکت در انتخابات واجب دینی و عرفی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه اکنون انتخابات عرصه تقوا است، گفت: افرادی که در انتخابات به خوبی شرکت می‌کنند اهل تقوا هستند و این مشارکت و حضور در انتخابات واجب دینی، میهنی و عرفی است و همه ما وظیفه داریم هم در انتخابات شرکت و هم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات قابل جبران نیست و اینکه مردم رأی بدهند یا ندهند و اینکه به چه کسی رأی بدهند و چه کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند تفاوت دارد و تأثیر آن را همه خواهیم داد بنابراین باید به حضور در انتخابات اهمیت داد.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی گفت: صدا و سیما با اقدامی که انجام داده دیگر نیاز به بریز و بپاش و صرفه هزینه‌های گزاف برای تبلیغات در سطح شهر نیست، کاندیداها در تلویزیون سوابق، برنامه‌ها و اهداف خود را برای نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری بیان می‌کنند و مردم با مشاهده مناظره‌های آنها بهترین فرد از نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در یک هفته باقی مانده به انتخابات باید مناظره‌ها را مشاهده و برنامه‌های کاندیداها را گوش کنیم، ادامه داد: از میان مردم عده‌ای کارشناس هستند و می‌توانند اصلح را تشخیص دهند، برخی اطلاعات سیاسی، اقتصادی و… را نمی‌دانند و می‌توانند از افراد مطلع بپرسند، اما عده‌ای حزب باد هستند هر کسی هر چیزی بگوید مانند هر آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود و یا به دشمنان و شبکه‌های خارجی گوش می‌سپرند که اصلاً قابل قبول نیست لذا باید تحقیق کرد و اصلح را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: هیچکس حق ندارد کاندیدایی را تخریب کند یا به کاندیداهای دیگر توهین کند اگر کاندیدایی را قبول نداریم سکوت کنیم و اخلاق را رعایت کنیم، نباید بنرها و پوسترهای که در سطح شهر زده می‌شود را پاره کند، بداخلاقی‌ها و توهین کردن از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری نیز آن را نهی کرده‌اند.

امام جمعه موقت یزد با گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: انتخابات خود جشن مضاعفی است و روز عید غدیر نیز روز اوج شادی شیعیان است باید این روز را گرامی بداریم، اعمال این روز را به جا آوریم و هم خطبه غدیر و زیارت امام هادی (ع) را بخوانیم.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه هم گفت: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش است، ما خدمات دستگاه قضا را ارج می‌نهیم.

دکمه بازگشت به بالا