شناسایی ۱۴۰ یتیم ایدز/چالش های مبتلایان و ایتام از انگ زدن و گذران معیشت تا مشکلات روانی

شناسایی ۱۴۰ یتیم ایدز/چالش های مبتلایان و ایتام از انگ زدن و گذران معیشت تا مشکلات روانی

مدیر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ، كه می گوید ما 140 یتیم مبتلا به ایدز را در ایران شناسایی كرده ایم كه بیشتر آنها با بستگان زندگی می كنند: “در حمایت از این ، بیشتر این افراد با خانواده خود زندگی می كنند ، كه نشان دهنده حمایت از بافت است. برنامه ریزی شود

فرید براتیساد در مصاحبه با مخبران وی در سخنرانی در روز جهانی حمایت از ایتام ایدز (7 مه ، 6 مه) اظهار داشت: “در ابتدای دوره HIV / AIDS و باورهای غلط در مورد مرگ و بیماری آن ، اکثر مردم فکر می کردند که این امر به دلیل HIV است.

این اخلاقی است ، بنابراین باعث می شود افراد به بیماری مبتلا به انگ شوند ، که اکنون نیز انجام می شود ، اما خوشبختانه کمتر است. در نتیجه ، افراد مبتلا به ایدز منزوی شدند زیرا جامعه ارتباط کمی با آنها داشت. بیماران خودشان منزوی شدند و این مشکلی است که اکنون در کشور خود داریم.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به ایدز منزوی شدند و متعاقباً شغل و روابط اجتماعی خود را از دست دادند ، بنابراین لازم بود که برای معیشت و معیشت آنها از حمایت اجتماعی برخوردار شوند.

براتی سده با اشاره به برنامه های HIV / AIDS در کشور اظهار داشت: در ششمین برنامه HIV / AIDS که در حال حاضر در دست نگارش است ، آنها همچنین بر روی حفاظت متمرکز شده اند و یکی از 12 سیاست این برنامه حمایت از افراد مبتلا به ایدز است.

وجود دارد.

حمایت از افراد مبتلا به ایدز ، از کلاله تا یک روز جهانی خاص

وی ادامه داد: حمایت از همه مبتلایان به ایدز به منظور کاهش کلاله ، افزایش آگاهی و افزایش آگاهی و آگاهی است که اگر فردی آلوده باشد نمی تواند با آنها زندگی کند. همچنین باید اذعان کرد که ایدز مانند سایر بیماری ها است. البته ، در حال حاضر درمان این بیماری در دسترس تر است و کنترل آن آسان تر است و می تواند به تشخیص زودرس کمک کند.

مدیر پیشگیری و درمان اعتیاد ، آژانس رفاهی کشور ، گفت: مرگ بر اثر ایدز یک چیز است و حمایت از خانواده آنها (به دلیل انگ و عقاید غلط در مورد خانواده های افراد مبتلا به این بیماری) مسئله دیگر: کودکان مبتلایان به ایدز باید همچنین در نظر گرفته شود؛ به خصوص کودکانی که از والدین آلوده به HIV متولد می شوند و کودکانی که خود علائم ویروسی دارند. بنابراین ، روزی به عنوان روز حمایت و توجه جهانی به یتیمان ایدز ، توجه افراد و جوامع بشری به از دست دادن والدین از اچ آی وی و کودکان بی سرپرست در نظر گرفته شده است.

براتیسده با اشاره به اینکه یک باشگاه مثبت برای حمایت از مبتلایان به ایدز در کشور ایجاد شده است ، گفت: “وزارت رفاه و بهداشت در طی دو سال گذشته باشگاه های زندگی مثبت ایجاد کرده است ، اما جلسات پیشگیری و کنترل در دو سال گذشته ” در حال حاضر حدود 40 کلوپ زندگی مثبت در استان های مختلف وجود دارد که به افرادی که نیاز به پشتیبانی دارند و به ما مراجعه می کنند خدمات ارائه می دهند.

ارائه خدمات پشتیبانی تا 5000 نفر در باشگاه های زندگی مثبت

به گفته وی ، در حال حاضر حدود 5،000 نفر خدمات پشتیبانی را از باشگاه های زندگی مثبت دریافت می كنند و از كار ، امور اجتماعی ، معیشت حمایت می كنند كه 390 نفر آنها از افراد مبتلا به ایدز هستند. این 390 کودک ممکن است خود مبتلا به ایدز باشند.

پیشگیری از ایدز را به کودکان کار و خیابان آموزش دهید و آنها را آزمایش کنید

البته به جز این کودکان کار و خیابانی ، ما هر ساله آموزش های پیشگیری از ایدز / ایدز را می بینیم و آنها را آزمایش می کنیم تا به طور مستقل از باشگاه های استان های مختلف خدمت کنند. “

شناسایی 140 یتیم ایدز در کشور

این کودکان بی سرپرست نیاز به حمایت و استقرار بازنشستگی دارند

مدیر پیشگیری و درمان اعتیاد در سازمان بهزیستی کشور درباره تعداد یتیمان ایدز نیز اظهار داشت: ما در کشور خود 140 یتیم مبتلا به ایدز داریم که اکثر آنها با بستگان زندگی می کنند. تعداد افرادی که والدین خود را به دلیل ایدز از دست داده اند و اهمیتی هم نمی دهند. در تهران سه یا چهار یتیم مبتلا به ایدز در مراکز نگهداری نیمه خانواده وجود دارد که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی با اشاره به چالش های پیش روی زندگی یتیمان ایدز خاطرنشان کرد: در حمایت ، 140 یتیم شناسایی شده و بیشتر آنها با خانواده خود زندگی می کنند. یک نهاد حمایتی در جامعه وجود دارد و از خانواده های این کودکان حمایت می کند.

براتی سده گفت: اگر این کودکان از هم جدا هستند باید برای خدمات روانشناختی و روانی – اجتماعی آماده باشند و باید به طور مداوم به متخصصان مراجعه و به دنبال خدمات باشند تا در حال حاضر و آینده مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا