به گزارش خبرنگار آنلاین «رهایم کن» عنوان یکی از تازه ترین محصولات منتشر شده حوزه موسیقی در فضای مجازی است که به تازگی در قالب یکی از آثار کمتر شنیده شده مرحوم عبدالوهاب شهیدی خواننده فقید موسیقی ایرانی با نوازندگی پیانو فخری ملک پور نوازندگی تمبک محمود رفیعیان و گویندگی مینا تقی زاده در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
«ضربی» «پیانو و تمبک» «آواز» و «تکراری ضربی و رنگ» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.
از نکات قابل توجه این آلبوم می توان به انتخاب اشعار دکلمه این مجموعه موسیقایی اشاره کرد که به انتخاب مرحوم نادر گلچین انجام گرفته است.
علیرضا میرعلی نقی پژوهشگر و مدرس موسیقی درباره این آلبوم نوشته است:
«چه موافق باشیم و چه نباشیم واقعیتی انکارناپذیر است که فضا و فرهنگ موسیقایی سلسله برنامه های «گل ها» در رادیو ایران طی سه دوره به هم پیوسته تاثیرگذارترین جریان هنری موسیقی کلاسیک ایرانی در سطح وسیع اجتماعی بوده و با این که امروز دیگر نه آن هنرمندان هستند و نه رسانه فراگیر جمعی در شکل صرفا صوتی اش آن کارکردهای گذشته را دارد.
باز هم ذهنیت های فردی و جمعی بخش قابل توجهی از اهل موسیقی به آن فضا و آن فرهنگ تعلق خاطر دارد و از راه های گوناگون هرکدام به فراخور فهم و همت خویش در جستجو برای دستیابی به آن حس و حال مطلوب موسیقایی هستند. هرچند که کمتر توفیق یافته اند.
همان طور که رسم استاد شهیدی در بیش از هفتاد سال خوانندگی و خنیاگری بوده است نغمه هایی از موسیقی اقوام ساکن در منطقه فارس و بختیاری و حوالی آن در بخش ضربی خوانی چاشنی کار شده و در بخش آواز از سیاق کلاسیک آوازخوانی در فضای دستگاهی پیروی شده است. آن هم با صدای پرتحریر که از استاد شهیدی کمتر شنیده ایم و این مهم صرفا از خواست و سلیقه این هنرمند برمی آمده و ارتباطی به توانایی مسلم استاد شهیدی در خوانندگی ندارد.
نظر به کم اعتنایی استاد به دستگاه ماهور در قیاس با علاقه بسیار فراوان این هنرمند به شور و دشتی و همایون می توانیم با احتیاط این نظر را بدهیم که در پیانونوازی بانوی هنرمند فخری ملک پور بیشتر لحن و بیان مشخص وی را می شنویم و این اتفاق از امتیازاتی است که در این اجرا نباید از نظر دور باشند.
نکته دیگر اینکه اجرای سالیان اخیر استاد شهیدی را تمبک نوازی محمود رفیعیان همراهی می کرد که از تجربه کافی در هم نوازی با بزرگ ترین استادان معاصر بهره مند است.»