صادرات ۳۸ میلیون دلاری صنایع غذایی قزوین به خارج از کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

صادرات ۳۸ میلیون دلاری صنایع غذایی قزوین به خارج از کشور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین محمدحسین عطایی در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین که ظهر سه شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد اظهار کرد: در حوزه تنظیم بازار از اثرگذاری استان های هم جوار نباید غافل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: گوشت قرمز بسته بندی یک کیلویی گرم گوساله ران و سردست قیمت در درب فروشگاه ۳۰۳ هزار تومان و قیمت مصرف کننده ۳۱۰ هزار تومان قیمت گوشت گرم چرخ کرده در درب فروشگاه ۲۷۸ هزار تومان و قیمت مصرف کننده ۲۸۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد گوشت مصرفی استان گوساله است بیان کرد: در بازار تهران این گوشت موجود است اما در ۱۵ استانی که در حوزه پرورش دام با چالش مواجه اند قیمت تمام شده بسیار بالا است.

عطایی تصریح کرد: در استان قزوین نیز ما در حال توزیع ۳ الی ۴ تن گوشت وارداتی ارزان هستیم و ۴ هزار رأس دام دریافت شده و چالش ما چگونگی واردکردن آن به بازار است چراکه اختلاف قیمتی بین گوشت وارداتی و تولیدی وجود دارد که با توجه به قیمت کم گوشت وارداتی بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

این مسئول تأکید کرد: جوجه ریزی در مرغداری های استان قزوین ۲۱ درصد افزایش داشته و میزان موجودیت گوشت مرغ مصرفی بیش از ۱۸ میلیون و ۹۳۰ هزار عدد بوده است.

وی ادامه داد: میزان موجودی کالاهای اساسی از جمله گندم ۱۵۷ هزار و ۷۱۰ تن گندم ۱ هزار و ۹۲۲ تن برنج و ۸۷۶ تن شکر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: به طور متوسط ۸۱ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و ۱۹ درصد از مطالبات گندم کاران دیم باقی مانده است.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه بر اساس تجربیات حدود ۵۰ درصد از صادرات بخش کشاورزی استان از گمرک سایر استان ها صادر می شود گفت: صادرات بخش کشاورزی صنایع غذایی از گمرک استان بر اساس آمار اعلام شده گمرک از ابتدای سال تاکنون ۳۶ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیون دلار بوده است.

دکمه بازگشت به بالا