ورزشی

صنعت فضایی عامل ایجاد ثروت برای کشور‌ها است

رئیس سازمان فضایی ایران:

رئیس سازمان فضایی ایران بخش فضایی را منبع ثروت کشورها دانست و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود و گفت: دستور کار کاهش تدریجی اقتصاد فضایی و وابستگی آن به سرمایه‌گذاری‌های دولتی است.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضای ایران به بررسی توانمندی های صنعت فضایی کشور و برنامه در دست اجرا پرداخت. توسعه و تقویت این صنعت عنوان کرد: شروع این صنعت در ایران به 40 سال قبل برمی گردد و کمتر از دو دهه است که صنعت به اصطلاح بومی متکی بر دانش بومی شکل گرفته است. راه اندازی و توسعه صنعت مخابرات در کشور.

وی با اشاره به دو ویژگی کلیدی صنعت فضایی ایران افزود: اول اینکه ما مفتخریم که بومی باشیم و به دانش و توان متخصصان داخلی و همچنین تنوع صنعت فضایی ایران در تولیدات مختلف تکیه کنیم. کپسول های فضایی زیستی با انواع ماهواره ها، پرتابگرها و قابلیت های تست مداری زیستی از دیگر ویژگی هایی است که در این زمینه ها به نتایج مطلوبی دست یافته ایم.

سالاریح در خصوص ظرفیت متخصصان داخلی برای ساخت ماهواره گفت: رده های مختلف ماهواره مانند سکو، لایت، میکرو و مینی با دقت و قابلیت های متفاوت در کشور قابل ساخت است و تمامی تجهیزات آن با افتخار دانش بنیان ارائه می شود. شرکت ها، موسسات تحقیقاتی صنعت محلی. کشور مبله و ساخته شده است.

وی گفت: ما به توانایی ساخت موتورهای سوخت جامد و مایع دست یافته ایم که به نوعی از صنایع دفاعی به صنعت فضایی ما سرایت کرده و قادرند محموله های 200 کیلوگرمی را در ارتفاع 500 کیلومتری و در مدارها حمل کنند، ماهواره های سنجش نور و مخابراتی. “

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به چند چشم انداز مهم در صنعت فضایی گفت: یکی از نکاتی که در دستور کار است، توجه به اقتصاد فضایی و کاهش تدریجی وابستگی به سرمایه گذاری های دولتی است چرا که حوزه فضایی منشاء آن است. . ثروت به کشورها و این موضوع باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: توسعه اقتصاد مبتنی بر خدمات اندازه گیری با کمک سازمان های همکار و همچنین خدمات ارتباطی و ناوبری مبتنی بر دانش بومی، حمل و نقل و پرتاب داده های فضایی و در نهایت بهره مندی از منابع ارزشمند فضایی از دیگر موارد است. در دید ما هستند مشاهده گردید

سالاریه بر دو نکته تاکید کرد: تقویت بخش خصوصی برای تولید ثروت با صنعت فضایی که باعث افزایش بهره وری و جذب و حفظ نیروی انسانی نخبه می شود و همچنین تمرکز بر تجاری سازی محصولات صنعت فضایی که رشد اقتصادی را تسریع می کند.

رئیس سازمان فضایی ایران در پایان این نمایشگاه و نشست‌های ویژه و بین‌المللی، ایجاد زیرساخت‌های پرتاب، آزمایشگاه‌ها و مراکز صنعتی را اتفاقی مثبت برای دستیابی به اهداف دولت در توسعه ساخت ماهواره و حرکت به سمت حرفه‌ای‌سازی در صنعت فضایی دانست.

بر اساس این گزارش، یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوایی ایران با حضور 80 شرکت داخلی و 10 شرکت خارجی از روز سه شنبه 22 آبان ماه با ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه صنعت هوانوردی افتتاح شد. روز جمعه 4 آذرماه در محل نمایشگاهی به مساحت 6000 متر مربع در جزیره کیش ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا