بین الملل

طراحی گرافیک مبتنی بر حکمت روح حکیمانه در جامعه می‌دمد

خسروپناه در پیامی به‌مناسبت روز جهانی گرافیک بیان کرد؛

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی به مناسبت روز جهانی گرافیک بیان کرد: وقتی طراحی گرافیک مبتنی بر حکمت باشد روح حکیمانه در جامعه و مدنیت دمیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی به مناسبت روز جهانی گرافیک بیان کرد: وقتی طراحی گرافیک مبتنی بر حکمت باشد روح حکیمانه در جامعه و مدنیت دمیده می‌شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ

 

یاد همه جهادگران عرصه هنر و حکمت را گرامی می‌داریم و به یاد شهیدان اصحاب هنر درود می‌فرستیم.

روز جهانی گرافیک که به عنوان روز جهانی طراحی گرافیک شناخته می‌شود، فرصتی برای شناخت طراحی گرافيك و نقش آن در فرهنگ ايراني اسلامي  است. وقتی طراحی گرافیک مبتنی بر حکمت باشد روح حکیمانه در جامعه و مدنیت دمیده می‌شود. حکمت، علم نافع کارآمد مبتنی بر خرد ناب است که جهل را می‌زداید.
حافظ از چشمه حکمت به کف آور جامی
بو که از لوح دلت نقش جهالت برود

بنيان فعاليت یک طراح گرافیک جذب، اطلاع‌رسانی و الهام بخشیدن به مخاطب با استفاده از عناصر بصری است و اين مهم فعاليت هنرمندان پويا و فعال هنر گرافيك در ايران را به مفهومي مهم و اساسي در راستاي محقق شدن آموزه‌هاي متعالي هنرهاي بصري و آموزش آن به مخاطب و رشد و تجلي آن در فرهنگ ايراني اسلامي تبديل نموده است.
این روز را با يادآوري نقش هنرمندانه استاد مرتضي مميز،استاد مسعود سپهر و تمامي هنرمنداني كه قطره‌اي به درياي بي‌پايان هنر اسلامي ايراني افزوده‌اند تبريك مي‌گويم و براي تمامي هنرمندان اين عرصه از پروردگار، موفقيت روزافزون آرزومندم.
ارادتمند هنرمندان حکمت بنیان

عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا