حوادث

طرح اصلاح آزمون‌های رانندگی در اروپا

اتحادیه اروپا در تدارک اجرای طرحی برای اصلاح و استانداردسازی آزمون‌های رانندگی است تا از این طریق بتواند ۲۰ هزار مرگ و میر سالانه ناشی از تصادفات جاده‌ای را که ۴۰ درصد از آن ناشی از قصور رانندگان زیر ۳۰ سال است، کاهش دهد.

به گزارش مخبران به نقل از یورونیوز، بر پایه پیشنهادهای اصلاحی که در این طرح مطرح شده، حداقل سن قانونی برای شرکت در آزمون رانندگی ۱۷ سال خواهد بود و دارندگان گواهینامه‌های جدید نمی‌توانند تا پایان دوره آزمایشی دو ساله به تنهایی رانندگی کنند.

البته تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) نشان می‌دهد که طی یک دهه گذشته شمار تلفات جاده‌ای در تمامی کشورهای عضو کاهش یافته است. 

بر پایه این آمار، بزرگ‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند فرانسه، آلمان و ایتالیا که دارای گسترده‌ترین شبکه‌های جاده‌ای و بیشترین خودروهای در حال تردد هستند، با وجود تجربه کاهش قابل ملاحظه در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ میلادی، همچنان رقم مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در آنها قابل توجه است. 

همچنین تعداد تلفات جاده‌ای در اتحادیه اروپا با ۴۴۶.۸ میلیون نفر جمعیت و وجود بیش از ۲۵۰ میلیون خودروی سواری، در حال حاضر سالانه حدود ۲۰ هزار نفر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا