بین الملل

ظریف: آمریکا می‌تواند به زمان قبل از خروج برجام بازگردد

به گزارش مخبران ، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در جمهوری اسلامی ، روز پنجشنبه در یک نشست مجازی گفتگوی مدیترانه گفت: “اروپا و ایالات متحده باید شورای امنیت سازمان ملل را رعایت کنند و پس از آن ما به اجرای تعهدات خود ادامه می دهیم.”

ظریف از آمریکا خواست با بازگشت به توافق هسته ای حسن نیت خود را نشان دهد و گفت اگر ایالات متحده به تعهدات اصلی خود عمل کند ، ایران تعهد خود را نشان می دهد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ایالات متحده می تواند قبل از خروج از شورای امنیت سازمان ملل به گذشته برگردد. نکات ما روی میز درباره تنگه هرمز روی میز است. ما با هم همکاری می کنیم تا با همسایگان خود ارتباط برقرار کنیم. همه ما باید با حسن نیت حرکت کنیم تا از فاجعه در منطقه جلوگیری کنیم.

زریف اخیراً اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مبادله زندانیان بیشتر پس از تبادل یک شهروند انگلیسی-استرالیایی با سه شهروند ایرانی کرده است.

وی درباره لزوم امنیت منطقه ای و جهانی و همکاری جهانی برای صلح جهانی گفت: “من فکر می کنم ما نمی توانیم با هزینه یکدیگر زندگی کنیم.” شما نمی توانید با هزینه ناامن سازی دیگران ، در امنیت و امنیت باشید. وضعیت جهان باید تغییر کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا