علمی و پزشکیمطالب برتر

عدسی عینک بلوکات مناسب چه افرادی است؟

تفاوت عدسی بلوکات و بلوکنترل | شیشه عینک بلوکنترل

افرادی که مدت طولانی با کامپیوتر سر و کار دارند بیشتر از سایر افراد در معرض آسیب‌های چشمی قرار می‌گیرند. پزشکان برای این افراد لنز عینک بلوکات را توصیه می‌کنند. این لنزها از ورود نورهای آبی و بفنش مضر به داخل چشم جلوگیری می‌کنند. اگر گیج شده اید، اشکالی ندارد فقط تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفید و جالبی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

عینک بلوکات چیست؟

امروزه نام عینک‌های بلوکات را زیاد می‌شویم، اما این عینک‌ها چه هستند؟! عینک‌های مسدودکننده نور آبی و بنفش به طور خاص برای فیلترکردن اشعه‌های مضر نور آبی و بنفش ساخته شده‌اند. این عینک‌ها دارای انواع مختلفی هستند و می‌توانند برای تعداد ساعت متفاوتی کاربرد داشته باشند! شما می‌توانید با کمک این نوع از عینک‌ها، جلوی ورود نور آبی و بنفش مضر ساطع شده از تلویزیون، موبایل، تبلت و … را بگیرید.

استفاده بیش از اندازه از صفحه‌نمایش‌های دیجیتالی در دنیا، بسیاری از دانشمندان را نگران کرده است. برای بسیاری از افرادی که در این کره خاکی زندگی می‌کنند، استفاده از موبایل‌های هوشمند از همان لحظه ابتدایی بیداری شروع می‌شود! درست همان لحظه ای که مجبورند، زنگ هشدار موبایل خود را قطع کنند.

مثلاً برنامه روز اکثر ما به این صورت است که ساعت 6:30 دقیقه صبح از خواب بیدار می‌شویم و زنگ هشدار را قطع می‌کنیم! 6:35 دقیقه اینستاگرام را چک می‌کنیم و 9 صبح به طور مستمر به نمایشگر کامپیوتر در محل کارمان خیره می‌شویم. ساعت 12 ظهر برای ناهار به دوست و همکارمان پیامک می‌دهیم و اخبار را می‌خوانیم. ساعت 1 ظهر به کار بازمی‌گردیم و 5 عصر به تماشای یک فیلم می‌پردازیم.

با بررسی همین روال تا قبل از خواب متوجه می‌شویم که چندین بار دیگر به سراغ تلفن همراه خود می‌رویم. بدون شک برای آنکه از شر نور آبی و آسیب‌های زیان‌آور آن در امان باشیم، باید به سراغ خرید یک عینک مسدودکننده نور آبی برویم؛ زیرا سازندگان این عینک‌ها ادا کرده که این ابزار به‌عنوان یک محافظ چشم عمل می‌کند، اما سوال این است که کدام نوع؟ کدام برند؟ و از همه مهم‌تر به کدام فروشگاه می‌توان اعتماد کرد؟

البته بیایید کمی سرعت خود را آهسته‌تر کنیم و نور آبی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و سپس به بررسی عینک موبایل و موارد مهم آن بپردازیم.

نور آبی چیست و چه مضراتی برای شما می‌تواند داشته باشد؟

نور آبی به طور کلی، نور قابل مشاهده ای است که بین 400 تا ۵۰۰ نانومتر طول‌موج دارد. این نور خودش به دو بخش تقسیم می‌شود: نورهای آبی‌بنفش (بین 400 تا ۴۵۰ نانومتر) و نورهای آبی‌فیروزه‌ای (بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نانومتر).

دانشمندان بر این باور هستند که گستره نورهای قابل مشاهده، شامل اشعه‌های الکترومغناطیسی با طول‌موج‌های بین 400 نانومتر در قسمت نور آبی و ۷۰۰ نانومتر در قسمت نور قرمز قرار دارند.

بنابراین، حدوداً یک‌سوم از همه نورهای قابل مشاهده را به‌عنوان انرژی‌های محسوس (HEV) یا «نور آبی» می‌شناسند.

آفتاب منبع اصلی نورهای آبی است و وقتی ما در بیرون از خانه حضور داریم، در معرض شدید این تابش هستیم. اما برخی از منابع نوری دست‌ساز بشر هم حاوی نور آبی هستند. از جمله می‌توان به لامپ‌های فلورسنت، LED و تلویزیون‌های صفحه‌تخت اشاره کرد.

از همه مهم‌تر، نمایشگر کامپیوتر، موبایل، تبلت و دیگر گجت‌های الکترونیک به مقدار بسیار زیادی نور آبی از خود متصاعد می‌کنند که می‌تواند برای چشم‌ها مضر باشد.

مقدار نور HEV که این دستگاه‌ها منتشر می‌کنند، کسر کوچکی از نور آبی منتشر شده از خورشید است. اما به دلیل این که مردم بیشتر زمان خود را به نگاه کردن به این صفحه‌نمایش‌ها سپری می‌کنند، لذا این تابش به‌طور مستقیم روی چشم‌هایشان اثر می‌گذارد و مشکلات بینایی متعدد را سبب می‌شود.

متاسفانه علیرغم تمام توصیه‌ها، افراد معمولاً در زمان استفاده از وسایل الکترونیک پلک نمی‌زنند و همین امر باعث می‌شود تا بیشتر در معرض خستگی و خشکی چشم قرار بگیرند. از دیگر علائم رایج که بر اثر نور آبی به وجود می‌آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاری دید
  • سر درد
  • گردن درد
  • شانه درد
  • مچ درد

چه کسانی بهتر است که از عینک‌های مخصوص کامپیوتر یا موبایل استفاده کنند؟

تفاوت عدسی بلوکات و بلوکنترل | شیشه عینک بلوکنترل

بدون شک افراد زیر کسانی هستند که به عینک‌های بلوکات و کنترل نیاز دارند چرا که ساعات زیادی در طول روز مجبور هستند از این دست عینک‌ها استفاده کنند:

  • کودکان و نوجوانانی که از کامپیوتر یا تبلت استفاده می‌کنند
  • کارمندانی که کارهای اداری خود را با کمک سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌دهند
  • برنامه نویسان
  • تدوینگران
  • گرافیست‌ها
  • گیمرها
  • تریدرها و معامله گران بازارهای مالی
  • و …

اگر شما جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنم که حتماً ادامه این مطلب را بخوانید چرا که در آن توصیه می‌کنیم که از کدام فروشگاه مرجع و تخصصی در این حوزه محصولات باکیفیت و اورجینال تهیه کنید.

فروشگاه تخصصی عینک امیر

تفاوت عدسی بلوکات و بلوکنترل | شیشه عینک بلوکنترل

در میان فروشگاه‌های موجود در اینترنت که به فروش محصولات متعددی در این حوزه مشغول اند، فروشگاه تخصصی عینک امیر با سال‌ها سابقه و تجربه در این حوزه نه تنها محصولات باکیفیت و اورجینال را به دست مشتریان خود می‌رساند بلکه با صحبت و دادن مشاوره رایگان به افراد علاقه مند به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین محصول را متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه کنند.

همین الان برای خرید عینک کامپیوتر یا عینک موبایل می‌توانید به سایت این فروشگاه مراجعه کنید. همچنین از شما درخواست می‌کنیم در صورتی که سوال یا تجربه ای در این حوزه دارید در بخش نظرات با ما و سایر علاقه مندان به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا