اقتصادی

عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصادی به معنای خروج سرمایه از کشور است

جلسه بررسی راه حل های بالای روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و حمایت از تولید کنندگان امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

گزارش این گزارش در این نشست با اشاره به این که صادرات همواره از اهمیت زیادی برای این کشور برخوردار بوده است و اهمیت این بخش به ویژه در مقطع کنونی تاکید, گفت, برای, انفجار, از, تولید, در علاوه بر این به توسعه صادرات شما نیست و اگر شما به دنبال برای جهش تولید ما نیاز به صادرات آن را به عنوان مهم ترین عامل تولید داخلی توجه کنیم.

جهانگیری گفت که برای بازو برای سرعت بخشیدن به تولید داخلی باید به دنبال بازارهای خارجی برای عرضه محصولات داخلی به مردم است. او گفت: بازار داخل کشور در بازار محدود است و یکی از الزامات تحقق جهش در تولید است که برای آوردن محصولات داخلی در بازارهای بین المللی ما ارائه دهد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش بانک مرکزی و بر اساس نیاز به 35 میلیارد دلار منابع از ارز خارجی برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید در سال 99 افزود: کاهش بی سابقه قیمت نفت ، شما نیاز به ارائه ارز مورد نیاز کشور است. تمرکز اصلی بر صادرات تمرکز برای واردات کالاهای اساسی در سال 99 نگرانی من نمی خواهد آن را انجام دهد.
جهانگیری تاکید کرد که 15 کشورهای همسایه و کشورهایی مانند چین و هند و کشورهای اوراسیا باید به عنوان هدف اصلی این کشور از صادرات خود خسته شده اید و از وزارت امور خارجه و سایر مقررات مربوط به تقویت دیپلماسی اقتصادی و تمرکز توجه در کشورهای مقصد صادرات ، بستر و زیرساخت های لازم برای توسعه صادرات در این کشورها فراهم می کند.
معاون اول رئیس جمهور و همچنین رئیس کمیسیون اروپا در همکاری با کشورهای هدف برای صادرات و تقاضا با گرانش است که در تلاش برای رفع موانع داخلی برای صادرات به این کشور است و وزارت امور خارجه نیز موانع صادرات در کشورهای هدف در دستور کار به من بدهید.
اوباما در ادامه به استرس لزوم تدوین بسته حمایت از صادرات. او با اشاره به نیاز برای توسعه صادرات یک بسته حمایت از صادرات کامل و دقیق با توجه به تشویق صادرکنندگان به ارائه.
معاون اول رئيس جمهور افزود: پردازنده بسته حمایت از صادرات باید این پیش فرض که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشت به مجموعه چرا که اگر صادرکننده ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصاد باز نگرداند و در واقع این صادرات به معنی خروج سرمایه از کشور است.
نقد و بررسی توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر هماهنگی با وزارت ، 20 کشور هدف برای صادرات و مشخص در جلسه شورای عالی صادرات مطرح شده است و اگر لازم است با ظهور اقتصادی و تجاری نسبت به تقویت نیروی انسانی از سازمان های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها را به اقدام و آماده دلایلی است که لازم است برای توسعه صادرات در این کشورها تبدیل شده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی از گزارش ها به وجود برخی مقررات آخر که منجر به کاهش درآمد حمل و نقل کشور است وزیر راه و شهرسازی خواست موضوع را به ردیابی آن در مواقع اضطراری ، موجود تغییرات اصلاح شود.
جهانگیری وجود مدیریت واحد در پایانه مرزی به عنوان مهم برای توسعه صادرات کشور هستند توضیح داده شده و نیاز به یک بررسی از تم در کارگاه های آموزشی با حضور دستگاه و اعلام نتایج این بررسی در جلسات آتی شد.
در این جلسه وزیران انرژی صنعت ، معدن و تجارت; راه و شهرسازی دولت مسئول کل بانک مرکزی, مدیر کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین شرکت های توسعه کسب و کار گزارش عملکرد صادرات برای جدا کردن کشورهای هدف در سال 98 ارائه شده و شرح برنامه ها به تصویب رسید و در سال 99 از وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای توسعه استخراج پرداخت که افزایش حجم و تنوع محصولات و صادرات است. گسترش قرارداد ترخیص کالا کالا و توسعه و گسترش زیرساخت های تجاری و صادرات از جمله برنامه های.
در ادامه این جلسه موانع و مشکلات توسعه صادرات به ویژه با توجه به اینکه کرونایی و رکود جهانی اقتصادی بحث و تبادل نظر شد و اعضای این جلسه نظرات و دیدگاه ها در این موضوع مطرح کردند.
سازمان و تقویت ترمینال مرزهای کشور نیاز به هماهنگی وتعامل بیشتر میان دستگاه هایی که در ارتباط با صادرات برای ایجاد یک مدیریت واحد و هماهنگ در پایانه های مرزی و توسعه زیرساخت های صادرات کشور از جمله مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا