بین الملل

عراق: فقط ۵ درصد داعش باقی مانده است

الجزیره به نقل از زوما عناد، وزیر دفاع عراق گفت: ما توانسته ایم بیشتر توان نظامی داعش را در عراق نابود کنیم و قدرت این گروه بیش از 5 درصد نیست. مبارزه با داعش نیازمند هوشیاری نیروهای امنیتی و استفاده از پهپاد به جای نیروهای مسلح و تانک است.

زوما آناند نسبت به انتشار اطلاعات امنیتی نادرست در مورد عملیات داعش در شبکه های اجتماعی هشدار داد و گفت که می تواند تأثیر منفی بر امنیت کشور داشته باشد.

وی درباره تحرکات داعش در سراسر مرزهای سوریه گفت: مرز سوریه از القائم تا ربیح کاملاً امن و تحت نظارت کامل امنیتی است و ایست های بازرسی در مرزهای تحت کنترل عراقی ها وجود دارد.

وی گفت: ما 32 فروند جنگنده اف 16 داریم که می توانند در برابر هر هدفی مقاومت کنند. ارتش تعداد زیادی جنگنده روسی دارد. اما این جنگنده ها منظم نیستند. ما به زودی چهار رادار پیشرفته را دریافت خواهیم کرد و برای خرید 14 رادار دیگر قرارداد امضا کرده ایم. جنگنده های آمریکایی در عراق به فعالیت خود ادامه می دهند و این شرکت نزدیک به 10 سال است که در پایگاه بلد در شمال بغداد خدمت می کند. ارتش 24 جنگنده کره ای نیز دارد.

وی درباره حمله اخیر داعش به شهر العظیم در استان دیالی که منجر به کشته شدن 11 سرباز عراقی شد، گفت: پس از این حادثه 6 افسر نظامی محکوم شدند. این حادثه با نقصی رخ داده و احتمالاً نیروها در خواب بوده اند.

311311

دکمه بازگشت به بالا