حوادث

علت افزایش جمعیت معتادان متجاهر در تهران/ رهاشدگی ۹۰۰۰ نفر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از افزایش تعداد معتادان متجاهر در تهران، وجود DIC و خدمات پزشکی رایگان، توزیع غذای رایگان بین MMT ها یا سرپناه ها و سرپناه ها و معتادان خبر داد. این افزایش جمعیت را اعلام کرد. .

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت و گو با خبرنگار مخبران: وی درباره نقش پلیس در اردوی جهادی مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد گفت: این اردوگاه راه اندازی شده و دارای اعضای مختلفی از جمله نیروی انتظامی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و خرید و فروش مواد مخدر در اداره کل است. استاندار تهران. شهرداری برحسب وظایف و وظایف خود وارد منطقه شده و نیروی انتظامی نیز در این زمینه گروه های وظیفه ای دارد.

وی افزود: اقدامات پلیس برای جمع آوری، ساماندهی و تحویل معتادان متجاهر به مراکز غربالگری رو به افزایش است.

حسن وند بر نقش آموزش و مسائل پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: برای این منظور پلیس جلسات و کارگروه هایی را در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تشکیل می دهد و اقداماتی را برای آموزش و اطلاع رسانی به افراد، خانواده ها، مدارس و جامعه انجام می دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به ویژه محله هرندی درباره ساماندهی معتادان متجاهر تهران گفت: بیش از 1100 روز است که اقدامات لازم برای مقابله با پلیس و قاچاقچیان و خرده فروشان در منطقه انجام شده است.

افزایش 1000 معتاد متجاهر در پایتخت

وی در خصوص توانایی خود در رسیدگی به معتادان متجاهر گفت: در این زمینه 12 هزار نفر داریم که مشابه 12 هزار نفر در سال گذشته است. اما پیش بینی ما بالای 20000 نفر است. در واقع 8000 نفر نسبت به سال گذشته آزاد شده اند. البته طبق برآوردهای ما در این مدت حدود 1000 نفر به این جمعیت اضافه شده اند و در حال حاضر حدود 9000 معتاد متجاهر آزاد شده اند.

عوامل افزایش تعداد معتادان متجاهر در تهران

حسن وند درباره افزایش هزار نفری معتادان متجاهر در تهران گفت: به نظر ما مراکز زیادی برای جذب معتادان در مناطقی مانند شوش و هرندی وجود دارد. همچنین باعث حضور معتادان از شهرها و مناطق می شود. وجود DIC و خدمات پزشکی رایگان، MMT یا متادون درمانی، سرپناه و خوابگاه و تحویل غذای رایگان به معتادانی که در محله های شوش و هرندی افراد خوبی می سازند. معتقدیم این موارد باعث مهاجرت معتادان به تهران از استان های دیگر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر حدود 9 هزار معتاد آزاد شده در تهران داریم و از این تعداد چند نفر ممنوع الورود هستند، گفت: برای ممنوعیت ورود به حدود 4500 نفر و مابقی نیاز داریم. هنوز رها شده اند. هر بار که اینها را جمع آوری می کنیم، بخشی از غربالگری و بخشی از افراد بالای 65 سال به بالا، زخم های باز و … رها می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد توانمندی فعلی برای رسیدگی به معتادان زن و افراد دارای زخم باز و بیماری های عفونی، گفت: 400 نفر زخم باز و اعتیاد عفونی و 400 زن ایجاد، ایجاد شده اند که این تعداد کافی نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا