علمی و پزشکی

عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟

طبق آمار سازمان غذا و داروی جهانی (FDA) ، یک قاشق غذاخوری پودر کافئین معادل 28 فنجان قهوه است ، به همین دلیل فروش مکمل های کافئین در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است. تعداد کشته ها در سال های اخیر منجر به این ممنوعیت شده است.

علل مصرف بیش از حد کافئین!

دکتر. یک گزارش جدید به سرپرستی ربکا هورستون نشان می دهد اگر زیاد کافئین مصرف کنید چه اتفاقی می افتد. طبق گزارش ها ، یک بیمار 26 ساله دو قاشق چای خوری (حدود 20 گرم) پودر کافئین مصرف کرده است. این معادل 50 تا 60 فنجان قهوه است ، که Harveston و همکارانش می گویند برای کشتن یک فرد بیش از حد کافی است.

به گفته محققان ، مصرف بیش از 1 تا 2 گرم می تواند اثرات سمی قابل توجهی بر روی بدن داشته باشد. مصرف بیش از 5 گرم کافئین یا غلظت خون بیشتر از 80 میلی گرم در لیتر می تواند اثرات مهلکی داشته باشد. در بیمار میزان کافئین به 147 میلی گرم در لیتر و دوز کشنده رسیده است. قبل از درمان ، بیمار علائمی از قبیل تنگی نفس ، تعریق ، اضطراب و تنگی نفس ، ضربان قلب غیر طبیعی و فشار خون بالا و فشار خون پایین را داشت که توسط پزشکان معالجه می شد. ECG وی نشان داد كه قلب دارای آریتمی غیرطبیعی به نام تاكیكاردی بطنی چندمكانی است و آزمایشات نشان می دهد كه نوعی اسید بنام اسیدوز متابولیك به همراه آلكالوز تنفسی (عدم تعادل دی اکسید كربن و اکسیژن در خون) وجود دارد. تعداد گلبول های سفید نیز افزایش یافته است.

این بیمار پس از مراجعه به بیمارستان برای کاهش مسمومیت با کافئین تحت مراقبت شدید قرار گرفت.

اگرچه دستورالعمل رسمی برای مصرف بیش از حد کافئین وجود ندارد ، اما محققان می گویند مصرف کافئین می تواند بسیار خطرناک باشد.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا