اقتصادی

عیدی سال آینده کارکنان چقدر می‌شود؟

بخشنامه بودجه ایجاد کننده لایحه بودجه سال آینده امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد و در بخش مقررات مالی و اعتبارات هزینه ای آن، میزان پاداش پایان سال در سال های اخیر مشخص نشده است، اما در بند (ج) این آیین نامه «دستگاه های اجرایی در بودجه خود به استناد ماده (75) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان پاداش پایان سال (مرخصی) در نظر گرفته شده مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران می رسد.

ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی پاداش پایان سال کارمندان، بازنشستگان و مأموران را معادل 5000 امتیاز تعیین کرده است که با در نظر گرفتن ضریب ریالی مبلغ عیدی محاسبه می شود. یک میلیون و 675 هزار تومان.

البته طی این سال ها میزان کمک هزینه در نظر گرفته شده برای عیدی کارمندان بارها تغییر کرده و دولتمردان و نمایندگان مجلس نظرات متفاوتی در این باره داشته اند.

ابتدا مقرر شد برای عید امسال مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شود، سپس برخی احساس کردند که دولت باید این رقم را به 500 هزار تومان و در نهایت به یک میلیون و 600 هزار تومان برساند. عیدی تومانی برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

220 46

دکمه بازگشت به بالا