فاصله زیاد خصوصی سازی در ایران با استانداردهای جهانی

استاندار | استاندارد

یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید که عنوان خصوصی سازی شکاف قابل توجهی در اهداف ، برنامه ها و استانداردهای بین المللی ایران است.

عباس آرگون در گفت وگو با مخبران اظهار داشت: ارزیابی وضعیت بخش خصوصی سازی و غیردولتی در اقتصاد ایران نشان می دهد که ما در جهان 130 ام هستیم ، که نشان می دهد در این زمینه عملکرد خوبی داریم. انجام شده است. با این وجود ، در ایران ، قوانین عمده از خصوصی سازی حمایت می کنند و در سالهای اخیر بارها به لزوم تسریع در روند کار اشاره شده است.

به گفته وی ، علی رغم همه اعلامیه ها ، امروزه بیشتر اقتصاد ایران در دست دولت است و با عملکرد ضعیف و عجیب و غریب آن در خصوصی سازی ، بسیاری از سازمان های دولتی عملاً در دست دولت های نیمه دولت یا دارایی ها هستند ، بنابراین فقط در خصوصی سازی های کاذب هزینه می کنند. ، مشکلات اقتصاد ایران را افزایش داده است.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اقتصاد در استعفا دولت شرایط خوبی پیدا کرده است اظهار داشت: بررسی عملکرد اقتصادی ایران در سال های اخیر عدم شفافیت ، کمبود منابع و دستیابی به اهداف را نشان می دهد که بخشی از حضور دولت در پروژه ها بود. هر کجا که بخش خصوصی واقعی بخشی را پیدا کند ، می تواند خود را اثبات کند و به اقتصاد در اجرای اهداف کشور کمک کند.

آرگون گفت: “با توجه به تجارب منفی گذشته ، دادن شعار در راستای خصوصی سازی نمی تواند کمکی کند ، زیرا علاوه بر عدم شفافیت ، خصوصی سازی به دولت های نیمه قدرت کمک می کند ، نه مدیریت نهادها از دولت به بخش های دیگر.” خصوصی سازی خصوصی وضعیت اقتصادی ایران را پیچیده می کند.

به گزارش مخبران ، علی رغم تأکید آن بر قوانین بالادستی ، از جمله اصل 44 قانون اساسی ، بخش قابل توجهی از اقتصاد ایران هنوز در دست دولت ها و شرکت های دولتی است.

دولت روحانی اعلام کرده است که برای مدیریت کسری بودجه و انتقال مالکیت مالی به بخش خصوصی ، فروش دارایی ها و سهام دولت را از شرکت ها همچنان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا