حوادث

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ دایره اجتماعی و مرکز مشاوره در مجموعه انتظامی کشور/تهیه اطلس آسیب‌های روانی

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا از فعالیت ۱۰۵۵ دایره اجتماعی ۵۵ مرکز مشاوره در مجموعه انتظامی کشورخبر داد.

به گزارش مخبران، سردار سعید منتظرالمهدی در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت امام علی (ع) گفت:‌ ولادت با سعادت حضرت علی (ع) را که به عنوان روز پدر و روز مددکار نامگذاری شده است و تقارن این روز عزیز با ایام الله دهه فجر را تبریک می‌گویم. منش و رفتار حضرت علی(ع)، نیاز جامعه کنونی است و سیره آن حضرت در دستگیری از نیازمندان، کمک به دیگران، رعایت انصاف و دیگر فضایل آن امام همام قطعا منجر به توسعه و گسترش عدالت در جامعه خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا تصریح کرد: اجرای عملی دستورات اسلام از صدر تا ذیل در همه شئون زندگی آن حضرت از قبیل مدیریت صحیح جامعه، شجاعت عملی در نبردها، توجه به خانواده شهدا، توجه عملی به مستمندان، رعایت بیت المال، تاب آوری در شرایط سخت، اطاعت از ولی امر زمان، از جان گذشتگی و … قابل مشاهده است.

 منتظرالمهدی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز آن حضرت، رفتارمددکارانه در قبال مستضعفین، محرومین، یتیمان و … بود، گفت: امروزه بر همگان مبرهن و آشکار شده است که امنیت روانی اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد مهم امنیت، نیز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی حوزه مشاوره و مددکاری در پلیس، کمک به تحکیم بنیان خانواده و بسط و گسترش سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، افزود: در حال حاضر ۱۰۵۵ دایره اجتماعی در کلانتری های کشور و ۵۵ مرکز مشاوره از حضور روانشناس، مشاور و مددکار بهره مند بوده و در حال ارائه خدمات روانشناختی، مشاوره ای و مددکاری به مردم هستند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در تشریح اقدامات ۱۰ ماهه حوزه مشاوره و مددکاری پلیس در سال جاری نیز گفت: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ قریب ۸۵۰ هزار خدمت مشاوره ای در مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری ها به مردم عزیز، ارائه شده که در همین رابطه ۷۰ درصد پرونده ها منجر به مصالحه شده است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، وی خاطر نشان کرد: مبتنی بر جمع بندی داده های حاصل از خدمات روانشناختی، مددکاری و مشاوره ای پلیس، اطلس آسیب های روانی اجتماعی به تفکیک کشوری، استانی، شهرستانی و منطقه‌ای تهیه و در برنامه‌ریزی های آینده نگرانه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 منتظر المهدی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت هنر و رسانه در انتقال مفاهیم پیشگیرانه روانشناختی به عنوان یک اصل در دستور کار پلیس است، افزود: قطعا با برنامه ریزی های پیش­رو، اقدامات تحولی در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا