فناوری اطلاعات چه نقشی در توسعه کسب و کار دارد؟

این بخش بسیار پر اهمیت است و باید کاملا گویای طرح کلی شما باشد. اگر برای شما این سؤال مطرح شود که ضرورت داشتن بيزنس پلن چيست و چه کسانی نیاز به بیزنس پلن دارند، باید بگوییم تنها کسی که به این طرح احتیاج ندارد کسی است که به تجارت نمیپردازد. رقبای شما چه کسانی هستند؟ ممکن است با خود اینگونه فکر کنید که چرا باید طرحی جامع برای کسب و کار داشته باشید، یا اینکه نمی خواهید هیچگونه راهنمایی برای کسب و کار خود بکار ببرید، درست است برخی کارآفرینان هیچ طح تجاری ندارند اما به نظر موفق می رسند، باید به عنوان مشاوره مدیریت توسعه کسب و کار اینگونه بیان کنم که کاملا در اشتباهید، زیرا موفق ترین کارآفرینان در جهان دارای طرحی موفق بوده و کسانی که از اینگونه طرح ها بهره برده اند تجارت جهانی بسیار عالی داشته اند، طرح جامع کسب و کار همه موارد جزیی و کلی یک شغل را مورد بررسی قرار می دهد و باعث می شود نظمی خاص کار شما را به پیش ببرد. در این زمان پیش بینی ها وپیش گویی ها بازار داغی دارد و بازاریاب ها برای سال آینده برنامه یزی می کنند و مصمم هستند که در سال پیش رو در کارشان تحولی ایجاد نمایند.

توسعه کسب و کار

در این دوره مباحث توسعهای یک کسب و کار مد نظر بوده و به شرکت کنندگان در طرح مسیر توسعه کسب و کارشان و به واسطه آموزش برخی مهارتهای موضوعی، کمک خواهد کرد. مأموریت کسب و کار: در این بخش از طرح مدیر وضعیت مطلوبی که برای آینده کسب و کارش، در نظر دارد را بیان می کند. آیا یک توسعهدهنده میتواند به این فکر کند؟ در صورت در اختیار داشتن بودجهی قابل توجه برای بازاریابی، این تیم میتواند برای برگزاری رویدادها و ارائهی نمونههایی از محصولات برنامه ریزی نماید (بازاریابی تهاجمی). قابل توجه اینکه بر اساس مدل رتبه بندی حاکمیت شرکتی در ایران ابعاد شفافیت، اثربخشی هیات مدیره، حقوق سهامداران و اثرات مالکیت به ترتیب با ضرایب ۳۸۱/. این شورا در واقع نماینده تصمیمگیرنده خانواده در امور کشور است که مهمترین و معنادارترین تصمیم این هیات تدوین و تصویب اساسنامه یا منشور خانواده در ارتباط با مسائل شرکت است. جی لورش و الیزابت ماکلور این موضوع را مطرح کردند که : بسیاری از شرکتهای بزرگ بدون مسئولیت پذیری و نظارت از جانب هیئت مدیره هایشان، روی تمام امور تجاری خود نفوذ کامل دارند.در اوایل اوایل هزاره جدید به دلیل رسوای های شرکت های کوچک و بزرگ اهمیت وجود حاکمیت شرکتی توسط سهام دارن و دولت ها دیده می شد.

می توانید برای کوتاه شدن مسیر یافتن راه کارها از ایده های قبلی که مطرح شده اند امّا به نتیجه دلخواه نرسیده اند، بهره ببرید و با تمرکز بر آن ها در جستجوی راه حلی نوآورانه و ارائه خدمتی خلاقانه باشید که این می تواند به کمک شرکت توسعه کسب و کار در زمان شما نیز صرفه جویی نماید. سومین ویژگی آن است که در سازمان کوچک ، کنترل و هدایت احساسات به دلیل وجود ارتباطات مستقیم بین چالشها ، کارکنان تشویقها راحت تر صورت می پذیرد و بهره وریبه صورت تک به تک افزایش می یابد. علاوه بر این، باید خواننده را متقاعد کنید شما دارای وضعیت مخصوص به خود هستید که به شما امکان دفاع از محصولتان را میدهد و گروه مدیریتی شما با تجربه و با انگیزه بوده و خود شما تجربه و مهارت مدیریتی لازم، جهت جلو بردن کار در صورت مواجه شدن با مشکل را دارید. واضح است که قبل از شروع کسب و کارتان باید اقدام به نوشتن طرح کسب و کار کنید. این نوع استراتژی معمولا در بازار فروش دارای طرفداران زیادی است و توسط ماتریس آنسوف ابتدا وارد بازار شد و یکی از استراتژی های بسیار عالی محسوب می شود،این نوع استراتژی یعنی محصول فعلی را وارد بازار کرده و با رشد فروش محصول را به شکل دیگری تغییر داده شود تا کسب و کار رونق گرفته و فروش فوق العاده تر شود،به این صورت که یک شرکت محصول جدید خود را وارد بازار میکند تا محصول دیگری را تحت تاثیر قرار دهد این نوع استراتژی را نفوذ در بازار میگویند،معمولا برای درک بیشتر از معیار اندازه گیری استفاده می شود و این نوع اندازه گیری تجزیه و تحلیل کلی بازار را نشان می دهد.

ارزش درآمد: روش دوم که به آن ارزش درآمد گفته می شود در اصل نشان می دهد که یک شرکت چه توانایی هایی برای درآمد زایی دارد و ارزشگذاری نقدی مورد بررسی قرار می گیرد، این روش تمامی بررسی های نقدی گذشته را مورد بازبینی مجدد قرار می دهد. به لحاظ ضوابط زیست محیطی، منطقه مورد نظر شما در چه شرایطی قرار دارد؟ یک برنامهریزی مالی معمولا شامل تخمینهایی از فروش و درآمد برای ۱۲ ماه ابتدایی فعالیت کسبوکار میشود؛ همچنین، در ادامه این برنامه شرحی از پیشبینیهای سالانه برای ۳ تا ۵ سال آینده وجود دارد. هنگامیکه صاحبان کسب و کار بینش کافی را از فرآیند کسب و کار خود کسب میکنند، این اطلاعات هوشمندانه میتواند برنامهریزیها و اهداف آنها را تعیین کند و راهکارهایی که مشاوره کسب و کار پیش پای صاحب کار میگذارد، باعث تصمیمگیریهای مهمی میشود که پیشرفت چشمگیری در آینده آن کسب و کار دارد. هر یک از صاحبان مشاغل تولیدی و کارگاه های پوشاک و لباس، اهداف مختلفی را در نظر دارند و متناسب با همان نیز برنامه هایی را تدارک دیده و اقدام می نمایند. فرصت های کسب و کار در این نوع بازاریابی و تنوع سازی بیشتر است.در کار مشاوره ما می توانیم به شما خدمات زیادی بدهیم و در کار خود مشاوران کسب و کار بسیار ماهر هستند. ​

دکمه بازگشت به بالا