ورزشی

فوتبالیست سابق جنوبی در آستانه محاکمه در دادگاه به اتهام کلاهبرداری

یک فوتبالیست سابق جنوبی به اتهام کلاهبرداری در آستانه محاکمه در دادگاه است

چندی پیش خبری مبنی بر دستگیری 6 نفر از جمله ادل کی فوتبالیست سابق به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام مالی در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش بارنا؛ در تحقیقات اولیه مشخص شد 6 متهم با تشکیل باند و کلاهبرداری 1254 نفر و اخلال در نظام اقتصادی کشور متواری شده اند. اما اعضای این باند 6 نفره چگونه این کلاهبرداری را انجام دادند؟

در سال 1377 صندوق ها تقریباً به صورت هرمی در رامهرمز شروع به فعالیت کردند. به این ترتیب متقاضی وام باید به عنوان پیش پرداخت اقساط وام به صاحب صندوق خانه واریز می کرد. به عنوان مثال با پرداخت 10 میلیون تومان و ماهانه 1 میلیون تومان می توانند پس از 6 ماه وام بدون بهره 50 میلیون تومانی و بیشتر دریافت کنند. این صندوق ها رهبرانی داشتند که به شکل تقریبا هرمی جذب و سرمایه گذاری می کردند.
از دست دادن هزاران نفر از این صندوق‌ها در چند ماه منجر به شناسایی 42 صندوقدار در رامهرمز توسط دستگاه‌های مختلف و مسدود شدن حساب‌های آنها در سال 1398 شد که به این دلیل مبلغ سرمایه‌گذاری شده توسط افراد در این صندوق‌ها بدون دریافت آن به آنها بازگردانده شد. وام
یکی از این صندوقداران غیررسمی، زنی به نام آیناز، از حداقل 1254 نفر پول دریافت کرده، اما قادر به پرداخت بدهی خود نبوده است. همان موقع حکم بازداشت او و 5 نفری که با او همکاری می کردند صادر شد که یکی از آنها بازیکن سابق فوتبال بود.
روز گذشته محمد حسین زاده دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز کیفرخواست این پرونده را اعلام کرد. وی با اشاره به دستور رئیس قاضی خوزستان برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده های چند شاکی در استان گفت: با افزایش تعداد شاکیان تعداد آنها در این پرونده به یک هزار و 793 نفر رسیده است و موضوع جمع آوری مبالغ هنگفت با اخذ سپرده از اشخاص حقیقی که موجب ترحم و تمایل مردم به مال شد.» رامهرمز در دادگاه رسیدگی شد.
وی ادامه داد: از آنجایی که متهمان متواری هستند، کیفرخواست غیابی صادر و پرونده برای رسیدگی و رسیدگی به دادگاه کیفری استان خوزستان ارسال شد. بر اساس این گزارش، پیشتر تصویر بدون نقاب و مشخصات آنها برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده منتشر شده و تلاش مقامات قضایی برای دستگیری آنها تاکنون بی نتیجه مانده است.

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا