علمی و پزشکیمطالب برتر

فیشیال قبل از عمل بینی

جراحی بینی و یا رینوپلاستی امروزه یکی از اولویت های زندگی افراد مخصوصا جوانان در کشور ما می باشد، در حالی که جراحی بینی تنها ۲ تا ۳ ساعت زمان می برد، اما نتیجه آن می تواند تا پایان عمر با فرد همراه باشد. قبل از جراحی بینی و بعد از آن باید نکاتی رعایت شود تا به بهترین نتیجه از عمل بینی دست یافت.

ملاقات با پزشک

قطعا جراحی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر به سزایی در خوشحالی یا ناراحتی بعد از عمل شما داشته باشد. از متخصص بودن جراح اطمینان حاصل کنید و عکس های قبل و بعد بیماران را ببینید. درخواست و تصور هر فرد برای ظاهر بعد از عمل متفاوت است، پس با تقلید از دیگران نمی توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. فاکتورهای مورد نظر در ذهنتان را برای جراحی بینی یادداشت کنید و بعد از  ، هر پزشکی که به معیارهای شما نزدیک تر بود را انتخاب کنید. حتما سلامتی خود را نیز در نظر بگیرید زیرا مشکلات تنفسی بعد از عمل می تواند تا پایان عمر شما را آزار دهد.

یک هفته بعد از عمل بینی

اولین ملاقات با پزشک معمولا یک هفته بعد از عمل انجام می شود. بعد از گذشت یک هفته معمولا درد و ناراحتی به کمترین حد ممکن می رسد و شما می توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید و به محل کارتان بازگردید. اما این به این معنا نیست که می توانید فعالیت های سنگین و ورزش سخت انجام دهید. در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که از بین رفتن ورم بینی شما ممکن است تا یکسال زمان ببرد و باید با صبر و حوصله منتظر نتیجه مورد نظر باشید.

هدف از جراحی بینی

قبل از جراحی بینی باید هدف متقاضی از عمل مشخص شود و در صورت مشکلات روحی ابتدا به درمان این مشکلات پرداخته شود. در درجه اول باید انگیزه فرد متقاضی برای جراحی بینی کاملا منطقی و درست باشد تا نتیجه قابل قبولی از عمل جراحی بینی خود بگیرد. جراحی بینی ، ممکن است با اهداف مختلفی صورت گیرد از این رو قطعا فردی که می شود (حتی برای درمان مشکلات بینی) ، دست خوش تغییرات زیبایی نیز قرار می گیرد. هدف از عمل بینی ممکن یکی از گزینه های زیر باشد :

ملاقات با پزشک

قطعا جراحی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر به سزایی در خوشحالی یا ناراحتی بعد از عمل شما داشته باشد. از متخصص بودن جراح اطمینان حاصل کنید و عکس های قبل و بعد بیماران را ببینید. درخواست و تصور هر فرد برای ظاهر بعد از عمل متفاوت است، پس با تقلید از دیگران نمی توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. فاکتورهای مورد نظر در ذهنتان را برای جراحی بینی یادداشت کنید و بعد از  ، هر پزشکی که به معیارهای شما نزدیک تر بود را انتخاب کنید. حتما سلامتی خود را نیز در نظر بگیرید زیرا مشکلات تنفسی بعد از عمل می تواند تا پایان عمر شما را آزار دهد.

یک هفته بعد از عمل بینی

اولین ملاقات با پزشک معمولا یک هفته بعد از عمل انجام می شود. بعد از گذشت یک هفته معمولا درد و ناراحتی به کمترین حد ممکن می رسد و شما می توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید و به محل کارتان بازگردید. اما این به این معنا نیست که می توانید فعالیت های سنگین و ورزش سخت انجام دهید. در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که از بین رفتن ورم بینی شما  که توسط کپسول یخ انجام شده است  تا یکسال زمان ببرد و باید با صبر و حوصله منتظر نتیجه مورد نظر بااقدامات قبل از جراحی بینی جز مهم ترین مواردی است که فرد پیش از اقدام به رینوپلاستی باید بداند. فردی که اقدام به خود می نماید ممکن است که از اهمیت نکات مراقبتی قبل از عمل بینی آگاهی نداشته باشد که چه تاثیری بر نتیجه جراحی او خواهد داشت.

اقدامات قبل از جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از رینوپلاستی انتخاب یک دکتر بینی خوب و مجرب می باشد، برای انتخاب چنین پزشکی شما می توانید از دوستان یا آشنایان خود که در گذشته عمل زیبایی بینی را انجام داده اند پرس و جو کنید. پس از اینکه لیستی از بهترین جراحان بینی تهیه کردید رزومه کاری ، میزان تحصیلات او را بررسی کنید سپس نمونه عکس های قبل و بعد جراحی های انجام شده توسط او را در شبکه های اجتماعی یا سایت پزشک مشاهده کنید و بعد از انتخاب جراح برای مشاوره به مطب او رفته و با او در خصوص پروسیجر مورد نظر و انتطاراتی که از آن دارید صحبت کنید. متقاضیان انجام  این عمل بهتر است انتظار معقولانه ای از جراحی داشته باشند.

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی :

افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی دماغ دارند به نتیجه آن حساسیت بالایی نشان می دهند و اگر نتیجه برای آنها مبهم باشد، موجب ایجاد نگرانی هایی برای فرد خواهد شد باید گفت که این حساسیت و نگرانی کاملا طبیعی می باشد و در جلسه مشاوره با پزشک تا میزان زیادی برطرف می شود. صحبت کردن با پزشک در خصوص نتیجه نهایی رینوپلاستی یکی از مهم ترین نکات در اقدامات قبل از جراحی بینی می باشد. به این نکته توجه داشته باشید چنانچه رینوپلاستی توسط پزشک کم تجربه انجام گیرد به دلیل عدم مهارت جراح ، نتیجه ایده آل کسب نمی شود و فرد باید بالاجبار یکسال صبر کند تا ترمیم اولیه بینی تثبیت شده باشد و شاید برای بار دیگر نیز به نتیجه دلخواه خود نرسد پس باید در انتخاب دکتر بینی ، قبل از جراحی خود دقت لازم را داشته باشید.

آیا پریود بودن در روز رینوپلاستی خللی بر نتیجه وارد می کند ؟

به طور کلی سیکل ماهیانه و پریود بودن ، هیچ گونه اختلالی در فرآیند جراحی وارد نکرده و تداخل قاعدگی با جراحی  ممنوعیتی ندارد. البته ممکن است پزشک معالج ؛ به بانوانی که در این دوره به تبع نوسانات هورمونی ، دچار تغییر خلق و خو می شوند ؛ توصیه نمایند که برای آسایش روانی خود پس از اتمام پروسه ماهیانه ، اقدام به انجام عمل زیبایی بینی نمایند. در بخش پایانی مقاله اقدامات قبل از جراحی بینی می خواهیم تعدادی از نمونه کارهای قبل و بعد عمل بینی توسط دکتر بشارتی زاده را به شما نشان دهیم.

سوالات پر تکرار شب قبل از عمل بینی

  • چند ساعت قبل از عمل بینی نباید چیزی خورد؟

به طور کلی پزشکان و متخصصان جراحی زیبایی بینی توصیه می کنند افراد 8 ساعت قبل از عمل جراحی مصرف هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی را متوقف سازند. در غیر این صورت با خطر بازگشت محتویات معده به ریه و به وجود آمدن عوارض جانبی شدید مانند پنومونی رو به رو خواهند شد. از همین رو توصیه می شود پیش از شروع جراحی حتی یک لیوان آب نیز نخورید و به توصیه های پزشک خود گوش دهید.

  • آب خوردن قبل از عمل زیبایی بینی مشکلی ندارد ؟

خیر ، آب خوردن پیش از انجام عمل جراحی هیچ مشکلی ندارد حتی به جلوگیری از دهیتراته شدن بدن نیز کمک بسیار بزرگی می کند. اما در شب قبل از عمل باید کاملا ناشتا باشید و از نوشیدن آب خودداری کنید.

  • در روز عمل بینی چی ببریم ؟

یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی آماده کردن وسایل می باشد. در روز عمل شما نیاز به ارائه آزمایشات توصیه شده توسط پزشک ، تصاویری که قبل از جراحی از بینی شما گرفته شده است و مدارک شناسایی دارید. اگر پیش از جراحی عکس های که پزشک توصیه کرده اند را دریافت کرده باشید نیازی به ارائه دوباره آن ها ندارید.

  • وسایل مورد نیاز قبل عمل بینی چه چیز های است؟

برای انجام عمل زیبایی بینی شما نیاز به تهیه وسایل خاصی ندارید ، اما برای راحت تر شدن کار خود و جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است لباس راحتی دکمه ای را تهیه کنید که در روز عمل نیازی به تن کردن آن از طریق سر نداشته باشید. مورد دیگر آنکه برای بازگشت به منزل و جلوگیری از خم کردن سر توصیه می شود یک بالشت U تهیه کنید. همچنین وسایلی از جمله فلاسک آب گرم ، آناناس ، به همراه داشته باشید تا به محض بهوش آمدن از آنها استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا