علمی و پزشکی

قهوه صبحگاهی باعث طول عمر می‌شود؟

مخبران/ خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که در صورت مصرف متوسط ​​قهوه می توانید عمر خود را افزایش دهید، حتی می توانید قهوه را با شکر بنوشید و همچنان از این ویژگی استفاده کنید.

در مطالعه‌ای بر روی 171616 شرکت‌کننده بریتانیایی که سابقه سرطان یا بیماری قلبی نداشتند، افرادی که قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند 16 تا 21 درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

علاوه بر این، کسانی که کمتر از چهار فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، ۲۹ تا ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

این مطالعه نتایج کمتری را بین قهوه شیرین شده مصنوعی و کاهش خطر مرگ نشان داد.

همه شرکت کنندگان در یک دوره هفت ساله پیگیری شدند تا مشخص شود که آیا مصرف قهوه بر خطر کلی مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی تأثیر می گذارد یا خیر.

متخصصان سلامت موافقند که نوشیدن قهوه می تواند فواید سلامتی داشته باشد. طبق گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده، قهوه منبع غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است و به بهبود خلق و خو و حافظه کافئین کمک می کند.

در صورت ترکیب، نوشیدن قهوه می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر، بیماری کبد و برخی سرطان ها کمک کند.

با این حال، از جنبه منفی، کافئین می تواند عوارض جانبی بالقوه ای مانند افزایش اضطراب و عصبانیت ایجاد کند. این می تواند تاثیر منفی بر کیفیت خواب شما داشته باشد.

کافئین همچنین اعتیادآور است، اگر تحمل خود را افزایش دهید و یک یا دو روز قهوه ننوشید یا سعی کنید به طور کامل آن را ترک کنید، ممکن است منتظر علائم ترک تحریک‌پذیر مانند سردرد، تحریک‌پذیری و مه باشید.

علاوه بر این، اگر به طور منظم قهوه شیرین می نوشید، به خصوص نوشیدنی هایی که در کافی شاپ محلی خود تهیه می شوند، مراقب باشید که هر روز آن را بنوشید زیرا قند و کالری بالایی دارد.

چه قهوه خود را با سیاه یا کمی شیرین کننده بنوشید، اگر روزانه یک یا دو فنجان به مقدار متوسط ​​بنوشید، احتمالاً فواید طولانی مدتی خواهید داشت. کمی شکر یا جایگزین شکر در قهوه به شما آسیبی نمی رساند، اما مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا