اقتصادی

قیمت بلیت تا ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه ساخت ناوگان ریلی مانند واگن متکی به خود هستم و نیازی به واردات آن نیست.

به گزارش مخبران، رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی – در کارکرد 470 ناوگان ساخت داخل، گفت: در مراسم امروز 470 ناوگان ریلی مانند واگن اضافه شد و این یک تغییر در حوزه ساخت و ساز است زیرا ما هستیم. دیگر در ناوگان راه آهن در بخش ساخت و ساز خودکفا نیست.

وی گفت: در سال آینده در بخش حمل و نقل، بخش ها، هوایی، جاده ای و ریلی شاهد تحول خواهیم بود. بر اساس تفاهم نامه های منعقده در این بخش، در بخش حمل و نقل و لجستیک، کشور رکورد 60 ساله قبلی را شکست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: چندین بار از عرضه بلیت هواپیما، ریلی و اتوبوس بازدید کرده ام و از سال گذشته تاکنون به هیچ عنوان افزایش قیمت نداشته است. محدودیت قیمت برای بلیط هواپیما وجود دارد و شرکت های هواپیمایی حق افزایش قیمت بیشتر از آن را ندارند و تا ماه مبارک رمضان قیمت ها تغییر نخواهد کرد.

در نوروز 1401 افزایش قیمت نخواهیم داشت

همچنین مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در ایام نوروزی با دستور وزیر راه و شهرسازی هیچ افزایشی در حوزه مسافری وجود نخواهد داشت.

سیدمیاد صالحی به برخی از اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس جمهور در خصوص کنترل قیمت ها و پیگیری وزیر راه و شهرسازی در حوزه ریلی مسافری در نوروز 1401 هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی گفت: امروز 8 موتور جدید، 4 موتور بازسازی شده، 423 واگن باری جدید، 31 واگن باری بازسازی شده و یک ریل باس به ناوگان ریلی اضافه شده است که این رکورد در حوزه ریلی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تعداد 470 دستگاه از ناوگان تولید داخل با سرمایه 1350 میلیارد تومانی نسبت به سه ماهه نخست سال سه و دو برابر افزایش یافت. سه ماهه دوم و سوم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا