اقتصادی

قیمت خرید تضمینی چغندر قند بهاره و پاییزه اعلام شد

قیمت خرید تضمینی چغندر قند بهار کیلویی 1247 تومان و چغندرقند پاییزه کیلویی 1204 تومان اعلام شد.

به گزارش مخبران ، امروز (دوشنبه) جلسه دوم کمیته ویژه قیمت گذاری کالاهای ویژه قیمت گذاری محصولات کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد که طی آن قیمت خرید تضمینی چغندر قند به ازای هر کیلوگرم 1247 تومان و قیمت چغندر قند پاییزه بود. کیلویی 1204 تومان بود.

همچنین به دلیل کمبود وقت تصمیم گیری مدیران در مورد خرید تضمینی دانه های روغنی ، شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مدیر دانه های روغنی منصوب شد اما تصویب قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی به جلسه بعدی شورا موکول شد.

طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی ، مصوب سال 1989 ، دولت موظف است هر ساله محصولات اساسی کشاورزی (گندم ، برنج ، جو ، ذرت) را برای حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل خریداری کند. جلوگیری از از دست دادن سیستم تولید و هدر رفتن این محصولات به کشاورزان ، چغندر ، پشم پنبه ، دانه های روغنی و غیره). مطابق تبصره این قانون ، وزارت کشاورزی موظف است قیمت خرید تضمینی محصولات را سالانه تعیین کند ، هزینه واقعی تولید را پیگیری کرده و تا پایان ماه جولای به هیئت دولت ارائه دهد و قیمت ها را تصویب کند. قبل از شروع هر سال. کشاورزی را اعلام کنید (پایان ماه سپتامبر). در تبصره دیگری از این قانون ذکر شده است که قیمت ثابت ممکن است هرگز کمتر از نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی در همان سال نباشد.

امسال اما قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی همچنان متفاوت بود و توسط هیئت ویژه قیمت گذاری تعیین شد و به همین دلیل شورایی به نام هیئت مدیره قیمت گذاری محصول استراتژیک و تصویب آن تشکیل شد. سیاست های پشتیبانی این شورا از 9 عضو با آرا و دو ناظر کنفرانس اسلامی تشکیل شده است. اعضای رأی دهنده شامل 4 سازمان کشاورزی ، دو کشاورز ماهر ، روسای سازمان برنامه و بودجه ، وزرای دارایی و وزرای جهاد کشاورزی بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا