اقتصادی

قیمت مسکن در ارزان ترین استانها

در مراکز استانهای کشور ، پایین آمدن قیمت مسکن با متوسط ​​3 میلیون یوسوج و 200 هزار تومان در هر متر مربع همراه است ، در حالی که قیمت بالاتر مربوط به تهران 27 میلیون و 800 هزار تومانی است.

به گزارش مخبران ، بر اساس گردش مالی در 30 استان استان (به استثنای شهرکرد) در آبان 1399 ، کمترین قیمت متوسط ​​آپارتمان با متراژ 3 میلیون و 209 هزار تومان متعلق به شهرهای کوزکیلویه و شهر یازوز از استان های بویراحمد است. در ایلام بعدی است که متوسط ​​هر متر خانوار در این شهر 4 میلیون و 52 هزار تومان است. بیرجند ، در خراسان جنوبی ، با متوسط ​​قیمت 4 متر و 197 هزار تومان در متر سومین کشور ارزان کشور است.

براساس ارقام ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی در نوامبر 2016 ، قیمت مسکن در بوزنارد ، پنجمین شهر ارزان قیمت در این استان ، افزایش نیافته است. در بوزنارد ، مرکز استان خراسان شمالی ، متوسط ​​اندازه خانوار 4 میلیون و 521 هزار تومان است. هر خانه متری در کرمان 4 میلیون و 651 هزار تومان فروخته می شود و این پنجمین شهر ارزان قیمت است. سرپوش استان مازندران با متوسط ​​5 میلیون و 456 هزار تومان در هر متر مربع از نظر قیمت مسکن در رتبه ششم قرار دارد.

خرم آباد با میانگین 5 میلیون و 701 هزار تومان برای هر متر خانه ، استان سمنان در استان سمنان با متوسط ​​5 میلیون و 705 هزار تومان ، زاهدان زیدان و بلوچستان به ترتیب با 5 میلیون و 831 هزار تومان. آنها در 31 مرکز بخشداری مسکن دارند.

از طرف دیگر ، تهران ، اهواز و شیراز به ترتیب به طور متوسط ​​27.8 میلیون تومان ، 23.5 میلیون و 15.2 میلیون تومان با حداکثر میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز استان به فروش می رسند.

متوسط ​​قیمت هر متر خانوار در اصفهان 11.2 میلیون تومان ، جانجان 10.9 میلیون تومان و اراک 9.8 میلیون تومان است كه از نظر قیمت در رده های چهارم تا ششم قرار دارد. در مراکز استانها ، قیمت شهرکرد در چهارمحال و بکتیاری به دلیل کمبود اطلاعات کافی درج نشده است.

طبق داده های سیستم ثبت معاملات املاک و مستغلات در کل کشور ، متوسط ​​قیمت هر متر مربع مسکن 15.2 میلیون تومان است.

قیمت خانه در تهران 3.5 برابر کل کشور است

هزینه مسکن در مناطق مختلف کشور برای هر متر مربع 8 میلیون و 166 هزار توهمی و تهران 15 میلیون و 263 هزار تومان بدون توجه به تهران است. اگر میانگین قیمت مسکن در تهران را از ارقام بگیریم ، این نشان می دهد که متوسط ​​قیمت مسکن در تهران 3.5 برابر بیشتر از کل کشور است.

در تهران بدون توجه به قیمت مناطق 1 ، 2 ، 3 و 6 ، متوسط ​​قیمت هر متر مربع آپارتمان 19 میلیون و 801 هزار تومان است که نشان می دهد متوسط ​​قیمت هر متر خانه در تهران 33 درصد کمتر از مساحت مشخص شده است.

از سوی دیگر ، تغییرات قیمت مسکن به دلار نشان می دهد که هزینه دلار برای هر مترمربع مسکن در تهران در آبان ماه 1399 برابر با 1051 دلار و در 8 ماهه نخست امسال 1024 دلار بوده است ، در حالی که در هشت ماهه نخست سال 1399 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش مخبران ، ثبت کد رهگیری در دفاتر املاک و مستغلات ملاک تعیین میانگین قیمت مسکن اعلام شده توسط بانک مرکزی ، وزارت راه و مرکز آمار ایران است. پیش از این ، این گزارش ها قیمت متوسط ​​تهران را دریافت می کردند ، اما پس از تصمیم دولت در مقر ملی کرونا مبنی بر اینکه کلیه معاملات مسکونی در سیستم کد رهگیری الزامی است قیمت متوسط ​​برای همه استانها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا