عمومیمطالب برتر

قیمت ملک دبی چقدر است؟

دبی یکی از شهرهای مهم کشور امارات متحده عربی می‌باشد، که در سال‎‌های اخیر به دلیل رستوران‌های لوکس و بین‌المللی، مراکز خرید متنوع و امکانات تفریحی و رفاهی به مقصدی پرطرفدار بین گردشگران شناخته می‌شود.
پس به دلیل رونق و پیشرفت اقتصادی این کشور، دبی به یکی از شهرهای امن جهان برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در دبی وجود دارد، اما خرید خانه در دبی به دلیل بازگشت سرمایه قوی بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
سرمایه‌گذاران با خرید ملک در دبی اقامت 2 تا 10 سال با توجه قیمت ملک دریافت خواهند کرد. اگر قصد خرید خانه در دبی را دارید تا آخر مطلب با ما همراه باشید تا با تمام نکات مربوطه آشنا شوید.

شرایط خرید خانه در دبی

خب همان‌طور که گفتیم خرید ملک در دبی به یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت امارات تبدیل شده است. اگر شما هم قصد خرید خانه در دبی را دارید، بهتر است قبل از اقدام با شرایط آن آشنا شوید.

  • شما حداقل باید 1 میلیون درهم برای خرید ملک در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. البته در شرایط جدیدی که از طرف دولت امارات اعلام شده است این مبلغ به 750 هزار درهم کاهش یافته است.
  • ملک مورد نظر باید در یکی از مناطق آزاد تعیین شده قرار گرفته باشد.
  • ملک خریداری شده تا 3 سال نباید فروخته شود.
  • متقاضی برای خرید خانه نمی‌تواند از وام استفاده کند و سرمایه‌گذار باید اثبات نماید که مبلغ ملک را به صورت نقد در حساب دارد.
  • ویزای اقامتی که بعد از سرمایه گذاری در دبی دریافت می‌کنید حداکثر تا 2 سال قابل تمدید است.
  • به این نکته هم توجه داشته باشید که هر 180 روز به دبی سفر کنید تا ویزای شما لغو نشود.
  • یکی دیگر از شرایطی که باید در نظر داشته باشید این است که با دریافت این نوع ویزا اجازه کار ندارید.
  • و آخرین نکته این است که با خرید خانه امکان دریافت اقامت دائم امارات نیست.

مزایای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در دبی

بیشتر سرمایه‌گذاران بزرگ و کاربلد از سراسر دنیا که سرمایه‌شان را به دبی می‌برند و در سرمایه‌گذاری می‌کنند، باور دارند که انتخاب درستی انجام داده‌اند و سرمایه‌شان برمی‌گردد.
در ادامه مطلب مهم‌ترین مزایای خرید ملک در دبی را بررسی می‌کنیم تا متوجه شویم چرا دبی به یکی از بهترین شهرهای جهان برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است پس با ما همراه باشید.

  • بالا بودن نرخ بازگشت سرمایه

همان‌طور که مشخص است اولین چیزی که سرمایه‌گذاران آن را در نظر می‌گیرند، همین بازگشت سرمایه‌ بالا از سرمایه‌گذاری با خرید خانه می‌باشد. دبی هم با بازده بالای سرمایه “ROI” و سیاست‌های بادوام مطلوبی که دارد باعث شده اعتماد به نفس بیشتری به سرمایه‌گذاران خارجی دهد تا سرمایه‌گذاری بیشتری در دبی کنند.

  • امکان سرمایه گذاری برای همه مردم

همین چند وقت گذشته بود که دولت امارات متحده عربی اعلام کرد تمام خارجی‌ها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در این کشور ملک بخرند که اگر وارد جزئیات شویم، می‌بینیم این قانون تمام ساکنان کشورهای غیر شورای همکاری خلیج فارس را شامل می‌شود. یعنی زمانی که این سیاست مطرح و عملی شد، خارجی‌ها می‌توانند به راحتی و با امنیت در املاک کاوردیل سرمایه‌گذاری عالی کنند.

  • بالا بودن ثبات اقتصادی امارات

دبی جدا از اینکه قوانین گسترده‌ای در املاک دارد، یکی از شهرهای جهان محسوب می‌شود که انعطاف‌پذیری‌اش را با چالش‌های اقتصاد بین‌المللی و ثبات جالب‌ توجه و حیرت‌انگیزش را در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، زیرساختی و ارتباط نشان داده است. به طور کلی امارات متحده عربی از لحاظ سیاست‌های قانون‌گذار و سیاسی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در نظر گرفته می‌شود.

شما بعد از اینکه از اداره زمین دبی تاییدیه گرفتید می‌‌توانید برای اقدام کنید.

اگر ملکی به ارزش 5 میلیون درهم خریداری کردید ویزای 5 ساله به شما تعلق می‌گیرد و اگر ملک شما 10 میلیون درهم ارزش داشت ویزای 10 ساله دریافت خواهید کرد. فقط در ویزای ده ساله به این نکته باید توجه کنید خانه تا 3 سال نباید فروخته شود.

یکی دیگر از مزایایی که متقاضیان از آن استقبال زیادی می‌کنند این است که با خرید ملک دیگر نیازی به پرداخت مالیات اضافی نیست.

هر سال صدها ملک جدید در دبی با شرایط مختلف ساخته می‌شود که دستتان را برای خرید باز خواهد گذاشت.

معایب خرید ملک در دبی و امارات

قاعدتا در کنار مزایای خرید ملک در دبی، معایبی نیز وجود دارد که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

مواردی که قبل از خرید ملک در دبی باید در نظر بگیرید؟

قبل از اینکه بخواهید برای سرمایه گذاری در دبی اقدام کنید باید یک سری موارد را در نظر بگیرید:

  • مکان سرمایه‌گذاری را بررسی نمایید.
  • مدت زمان اقامت خود را در نظر بگیرید.
  • قبل از سرمایه گذاری در دبی از خودتان بپرسید برای سرمایه‌گذاری یا استفاده شخصی به ملک نیاز دارید.
  • از مزایایی که در قبال سرمایه گذاری در دبی دریافت می‌کنید اطلاع داشته باشید.
  • در مورد ملک و شرایط پرداختی و امکانات رفاهی آن تحقیق کنید.
  • هزینه‌های مالی را مدیریت کنید.
  • مالکیت کامل یا اجاره‌ای ملک را بررسی نمایید.
  • هزینه‌های تعمیر و نگهداری را بدانید.
  • نماینده مورد نظر برای خرید خانه باید مورد تایید آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات دبی باشد.
  • از نماینده کل مراحل خرید ملک از ابتدا تا انتها را بپرسید.

مراحل خرید ملک در دبی

ابتدا شما باید ملک مورد نظر خود را از شرکت سازنده یا آژانس املاک در دبی انتخاب کنید. سپس یک توافق‌نامه به نام “MOU” امضا کرده و هزینه‌ای امانت به عنوان خریدار به فروشنده در آژانس املاک بدهید.

بعد از آن برای انتقال مالکیت باید گواهی عدم شکایت “NOC” بین خریدار و فروشنده صادر شود و موارد داخل قرارداد به طور کامل اجرا گردد.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در دبی

مدارکی که برای خرید ملک در دبی باید جمع‌آوری کنید:

  • نامه ارزش اموال
  • مدارک بیمه درمانی
  • اسناد ثبت املاک
  • گواهی پزشکی
  • اصل و فتوکپی پاسپورت
  • اصل گواهی ترخیص پلیس
  • اثبات درآمد
  • سه عکس به اندازه پاسپورت
  • صورت حساب بانکی

انواع املاک برای خرید در دبی کدامند؟

دبی با املاکی در اندازه‌ها، شکل‌ها، طراحی‌ها و قیمت‌های متنوعی که دارد، یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات متحده عربی محسوب می‌شود که هر کسی با هر میزان ثروت و هر سلیقه‌ای می‌تواند خانه محبوبش را در آن‌جا پیدا کند.

اگر می‌خواهید از خرید انواع ملک در دبی بیشتر بدانید، ادامه مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد.

خرید آپارتمان در دبی

اولین نوع ملکی که به شما پیشنهاد می‌دهیم است که در ادامه به جزییات آن می‌پردازیم.

  • سوئیت‌هایی که می‌توانید در دبی پیدا کنید، با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌شوند و عمدتا 1 حمام دارند و حدود 359 فوت مربع هستند.
  • البته می‌توانید یک آپارتمان 1 خوابه هم بخرید که عمده آن‌ها 785 فوت مربع هستند و 2 حمام دارند.
  • اگر ثروت زیادی دارید، می‌توانید به خرید آپارتمان 2 خوابه هم فکر کنید که معمولا 3 حمام و 1.636 فوت مربع مساحت دارند.
  • اگر دوست دارید به همراه خانواده در خانه موردنظرتان زندگی کنید و به طبع هم فضای بیشتری می‌خواهید، می‌توانید یک واحد 3 یا 4 خوابه تهیه کنید که معمولا 3 حمام دارند و بیش از 1.489 فوت مربع هستند.

خرید ویلا در دبی

اگر نمی‌خواهید در برج‌های بلندمرتبه زندگی کنید و به فکر زندگی در یک خانه مستقل هستید، می‌توانید به فکر کنید که ویژگی‌های آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • ویلاهای 2 خوابه دبی معمولا 1.800 فوت مربع هستند و دارای 3 حمام می‌باشند.
  • اگر ثروت بیشتری دارید هم خانه‌های بزرگ‌تر مانند ویلاهای 3 خوابه به همراه 3 حمام با میانگین مساحت 2.300 فوت مربع را هم بهتر است مد نظر داشته باشید.
  • اگر هم به دنبال یک ویلای لاکچری و مجلل هستید، ویلای 4 خوابه 4.000 فوت مربعی با 6 حمام را پیشنهاد می‌کنیم.

خرید املاک تجاری در دبی

از آپارتمان و ویلا و ساختمان‌های مسکونی که فاصله بگیریم، می‌رسیم به املاک تجاری که طیف گسترده‌ای از املاک تجاری در دبی شامل می‌شود. نمونه‌اش هم برشا هایتس است که یکی از بهترین مکان‌های دبی شناخته می‌شود که می‌توانید دفتر محبوب و ملک خرده‌فروشی زیادی را در آن‌جا و حتی گزینه‌ها و املاک بی‌نظیری در در بیزینس بی پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

بهترین مناطق برای خرید خانه در دبی کدامند؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد، دبی یکی از محبوب‌ترین مناطق سرمایه‌گذاری ملک در امارات متحده امارات و حتی در دنیاست. اما همین دبی مکان‌های بی‌نظیر زیادی در خودش جایی دارد که می‌توانید خانه محبوب‌تان را در هر کدام پیدا کنید و به در آن‌جا فکر کنید. به همین خاطر انتخاب این که در کدام منطقه از دبی خانه‌تان را بخرید، کار را برای شما سخت‌تر می‌کند. اما برای اینکه کار شما را راحت‌تر کنیم، فهرستی از مناسب‌ترین مکان‌های مسکونی، تجاری و تفریحی در دبی را برای سرمایه‌گذاری جمع‌آوری کردیم.

داون تاون اولین مکانی که می‌خواهیم از آن بگوییم که با می‌توانید در یکی از بهترین مناطق دبی سرمایه‌گذاری کنید. اصلا در این منطقه می‌توانید آپارتمان‌های ارزان و واحدهای لاکچری زیادی پیدا کنید که از آن‌جا به امکانات رفاهی و مراکزی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز خرید و خیلی چیزهای دیگر دسترسی داشته باشید.

اما دومین مکان ایده‌آلی است که با تمام گزینه‌ها و انواع ملکی که در خودش دارد، شما را با تمام انتظارات و خواسته‌هایی که از یک زندگی لاکچری دارید راضی می‌کند. اصلا این منطقه به خاطر وجود 6 بلوک مسکونی شمس، امواج، ریمال، بهار، صدف و مرجان به محبوبیت رسیده است.

ارزانترین خانه در دبی | خرید خانه در دبی اینستاگرام

بیزینس بی هم از مکان‌های دیگر دبی است که می‌توانید در این منطقه آپارتمان محبوب‌تان را پیدا کنید. یعنی اگر به فکر می‌کنید، خیال‌تان راحت باشد که در یک مکان کاملا امنی را برای زندگی انتخاب کردید که جدا از امنیت، دسترسی به امکانات و تسهیلات رفاهی درجه یک را هم به شما می‌دهد.

یکی دیگر از پرطرفدارترین مکان‌های دبی است که سرمایه‌گذاران خارجی به خرید ویلا در آن‌جا فکر می‌کنند. اصلا وقتی که به پالم جمیرا بروید می‌توانید از جاهای دیدنی مانند پارک آبی آکواونچر، دلفیناریوم و جاهای جالب‌توجه و مسحور کننده دیگرش لذت ببرید.

یکی دیگر از گزینه‌های کلیدی در بازار املاک دبی محسوب می‌شود که آپارتمان‌های لاکچری با تمام امکانات رفاهی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای کسانی که به دنبال خرید ملک درجه متوسط هستند، می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود. اصلا در الفورجان می‌توانید پروژه‌هایی پیدا کنید که برای خرید هر کدام لازم نیست هزینه زیادی کنید و حتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشهوری که آن‌ها را ساختند، برنامه‌های پرداخت اقساطی برای املاک‌شان مشخص کردند.

از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید واحدهای مبله را در آن‌جا با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها پیدا کنید که اگر بین پروژه‌های داماک بگردید، حتی می‌توانید آپارتمان‌هایی با برنامه‌های پرداخت اقساطی را هم مشاهده کنید.

را هم می‌توانید برای خرید تاون هاوس در دبی در نظر بگیرید که گزینه عالی به حساب می‌آیند. این‌جا برای خانواده‌هایی که می‌خواهند در جامعه آرامش و با امکانات باکیفیتی زندگی کنند هم بی‌نظیر است. اصلا در دبی ساوث می‌توانید از باغچه شخصی، حیاط پشتی‌تان و دسترسی به امکاناتی مانند باشگاه گلف و دسترسی به ساحل شخصی لذت ببرید.

در مدرن‌ترین مناطقی ساخته می‌شوند که برای کسب‌وکارهای بین‌المللی یک مکان ترانزیتی محسوب می‌شود و ناحیه‌های تفریحی و سرگرمی را به یکدیگر متصل می‌کند. اصلا در این منطقه بیشتر از اینکه از خانه‌های لاکچری‌اش ببینید، می‌توانید دفاتر و مغازه‌های خرده‌فروشی را در آن‌جا پیدا کنید.

قیمت خانه در دبی چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید، قیمت خانه‌های دبی بر اساس مکان، اندازه، ویژگی‌های متمایز و امکانات رفاهی هر کدام متفاوت است. یعنی اگر می‌خواهید یک ویلا، تاون هاوس یا آپارتمان را در یک مکان و امکانات رفاهی یکسان بخرید، احتمالا با قیمت‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوید. این تفاوت قیمت هم به خاطر ویژگی‌های حیاتی ویلاها یا تاون هاوس‌ها مانند مناطق محصوری است که فضاهای شخصی‌تری برای ساکنانش فراهم می‌کنند.

با اینکه قیمت دقیق آپارتمان‌ها را نمی‌شود به همین راحتی مشخص کرد، اما در ادامه به میانگین قیمت هر آپارتمان اشاره می‌کنیم:

  • سوئیت معمولی 200 هزار درهم.
  • آپارتمان 4 خوابه معمولی 2 میلیون درهم.
  • ویلای 2 خوابه معمولی 890 هزار درهم.
  • ویلای 6 خوابه 6 میلیون درهم.

هزینه‌های جانبی خرید ملک در دبی

شما باید علاوه بر آگاهی از قیمت اصلی خانه، به هزینه‌های اضافی نیز توجه داشته باشید. در ادامه نگاهی کوتاه به هزینه‌های جانبی می‌اندازیم.

  • هزینه‌های انتقال و ثبت
  • هزینه‌های وام مسکن
  • هزینه‌های بیمه
  • هزینه‌های خدمات
  • هزینه‌های اداره برق و آب
  • هزینه پرداخت کمیسیون به مشاور املاک
  • هزینه وثیقه ملک تا قبل از انتقال کامل سند ملک

در ادامه به یکی از پر تکرارترین سوالات سرمایه‌گذاران یعنی قیمت خانه در دبی به پول ایران می‌پردازیم.

قیمت خرید خانه در دبی به تومان چقدر است؟

متاسفانه در سال‌های اخیر ارزش پول ایران خیلی کم شده است و در مقابل درهم ارزش زیادی ندارد. به همین خاطر قیمت ارز در ایران به طور مدام ثابت نیست و شما ابتدا باید قیمت ملک در دبی به دلار یا درهم را پیدا کنید و سپس قیمت روز آن را به تومان بدست آورید.

قیمت خانه ارزان در دبی چقدر است؟

از آن‌جایی که دبی شهر لوکس و گران قیمتی است خیلی از افراد فکر می‌کنند فقط امکان خرید ملک‌های با قیمت بالا در دبی وجود دارد. اما این‌طور نیست و خانه‌های ارزان‌تر در بعضی مناطق وجود دارد. قیمت خانه ارزان در بعضی از مناطق در دبی از 300 هزار تا 1 میلیون درهم شروع می‌شود.

ارزان‌ترین مناطق برای خرید ملک در دبی

در ادامه مناطق ارزان قیمت دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • مناطق “International City”
  • مناطق “IMPZ”
  • مناطق “Serena”

خرید ملک در دبی با سایر کشورها چه تفاوتی دارد؟

با خرید خانه در دبی اجازه کار فراهم نمی‌شود، اما در دیگر کشورها بعد از خرید ملک اجازه ثبت شرکت یا خرید سهام وجود دارد. با خرید خانه در دبی نمی‌توان اقامت دائم و پاسپورت دریافت کرد. اما در بعضی از کشورهای اروپایی می‌توان بعد از 5 یا 7 سال برای پاسپورت اقدام کرد. در کل شما با خرید خانه در دبی سرمایه خود را به یک شهر امن انتقال می‌دهید.

بهترین مشاور املاک برای خرید خانه در دبی کدام است؟

به دلیل کلاهبرداری افراد منفعت طلب در سال‌های اخیر از سرمایه‌گذاران برای خرید ملک در دبی، ضررهای زیادی به سرمایه‌گذاران وارد شده است. به همین دلیل قبل از هر اقدامی برای خرید ویلا در دبی، باید از شرکت مشاور املاک مورد نظر اطمینان حاصل کرده باشید.

سخن‌پایانی

اگر مطلب امروز را خواندید و به فکر خرید ملک دبی هستید و یا می‌خواهید خانه محبوب‌تان را از بین مناطق دبی انتخاب کنید، به سایت مراجعه کنید. اگر سوال یا ابهامی برایتان به وجود آمد هم می‌توانید به صورت شبانه روزی و رایگان و آنلاین با تیم تخصصی ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول + جواب

قیمت خرید ملک در دبی به منطقه، متراژ، امکانات و نوع آن بستگی دارد. اما به طور متوسط قیمت خرید خانه در دبی 500 هزار درهم می باشد.

برای خرید ملک در دبی باید حداقل 10 درصد پول خانه را داشته باشید و هزینه‌های جانبی را نیز در نظر بگیرید.

متاسفانه در سال‌های اخیر ارزش پول ایران خیلی کم شده است و در مقابل درهم ارزش زیادی ندارد. به همین خاطر قیمت ارز در ایران به طور مدام ثابت نیست و شما ابتدا باید قیمت ملک در دبی به دلار یا درهم را پیدا کنید و سپس قیمت روز آن را به تومان بدست آورید.

خیر فقط در مناطق که مالکیت آزاد دارند می‌توان خانه خرید.

متاسفانه با خرید ملک در دبی تابعیت دائم نمی‌توان دریافت کرد اما می‌توان ویزای 5 یا 10 ساله گرفت.

منبع : propertyfinder.ae

دکمه بازگشت به بالا