بین الملل

لاوروف: دکترین اتمی روسیه برای سرزمین‌های الحاقی نیز صدق خواهد کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که مناطقی که توسط اوکراین به روسیه ضمیمه شده اند از امنیت کامل در جریان همه پرسی بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد: پس از این همه پرسی، روسیه به درخواست مردم این مناطق که از سوء استفاده های رژیم نئونازی آسیب دیده اند، احترام خواهد گذاشت. “

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر استفاده از سلاح هسته ای برای دفاع از سرزمین های ضمیمه شده، گفت: تمام سرزمین های متعلق به روسیه، از جمله مناطقی که بعداً ضمیمه می شوند، مشمول قانون اساسی روسیه هستند و تحت «حفاظت کامل» قرار دارند.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تمامی قوانین، دکترین ها، مفاهیم و راهبردهای فدراسیون روسیه در تمامی سرزمین های این کشور اعمال می شود که شامل دکترین استفاده از سلاح هسته ای می شود.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات روسیه و آمریکا، با اشاره به خروج واشنگتن از مذاکرات گفت: ما به ارتباط نه نمی گوییم.

وی ادامه داد: همیشه سکوت بهتر است و به سادگی می توانم بگویم در شرایط فعلی هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود.

لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه برای پایان دادن به جنگ از سوی چین تحت فشار است یا خیر، پاسخ داد: “شما می توانید به رهبران خود، بینندگان و شنوندگان خود بگویید که من از پاسخ دادن به این سوال خودداری می کنم.”

310310

دکمه بازگشت به بالا