بین الملل

لاوروف: عادی سازی روابط با اسرائیل نباید مساله فلسطین را به حاشیه ببرد

طبق وب سایت شبکه Russia Today ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری مشترک با ریاض المالکی همتای فلسطینی خود در مسکو گفت: “همه ما مشتاقانه منتظر ادامه تلاش های خود برای مبارزه با ویروس کرونا هستیم و راه های تقویت حمایت خود از مردم فلسطین را در نظر می گیریم.”

وی گفت: روسیه آماده است پیشنهادهایی را برای گفتگو در مورد توافق خاورمیانه از سر بگیرد.

لاوروف گفت: “ما از نبود توافق امیدوار کننده در مورد چگونگی شروع مجدد روند صلح و گفتگوهای صلح نگران هستیم.” ما آماده کمک و ایده هستیم. رایزنی های امروز با شما (مالکی) برای ما بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: هنگامی که شرایط بهداشتی فراهم شود ، ما متعهد هستیم که جلسه جدید کمیته دولت مشترک را برگزار کنیم زیرا بسیاری از برنامه های امیدوار کننده وجود دارد و ما متعهد به اجرای آنها برای مدت طولانی هستیم و امیدواریم که این جلسه به زودی تا جایی که ممکن است.”

وی گفت: “ما نگران ارزیابی شما از تحولات در خاورمیانه ، به ویژه در اوضاع فعلی فلسطین و اسرائیل هستیم و نگران عدم توافق طرفین در مورد از سرگیری مذاکرات صلح هستیم.”

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که توجه بین الملل به مسئله فلسطین را نباید فراموش کرد زیرا این امر روابط بین رژیم صهیونیستی یون و کشورهای عربی را عادی می کند. موضع 20 سال پیش مسکو ضروری است که گفتگوی مستقیم بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها از سر گرفته شود. وضعیت موجود درگیری بین دو طرف نیاز به تصمیم گیری سریع و مسئولانه دارد.

وی ادامه داد: “ما در تلاشیم افراد مشکوک را درباره ابتکار برگزاری کنفرانس بین المللی درباره مسئله فلسطین متقاعد کنیم.

لاوروف گفت که روسیه به دنبال جلسه چهارجانبه وزرای خاورمیانه است.

المالکی در یک کنفرانس خبری گفت که وی به لاوروف در مورد شرایطی که تشکیلات خودگردان فلسطین به برگزاری انتخابات متعهد شده اطلاع داده و از این سازمان خواسته است انتخابات را به تعویق بیندازد.

وی گفت: ما روی دوستان روسی خود حساب می كنیم كه كنفرانس بین المللی ترتیب دهند كه منجر به توافق شود.

وزیر خارجه فلسطین ابراز امیدواری کرد که به هماهنگی مشترک با روسیه برای جلوگیری از تاج گذاری ادامه دهد و از مسکو برای حمایت از سرکوب کرونا و واکسن اسپوتنیک روسیه تشکر کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا