استان ها

لزوم ایجاد رضایت‌ در دانشجویان با ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش/ تولید اولیه 2 محصول دانش‌بنیان در سال 99 انجام شد

گروه سرزمین های خبرگزاری آنا – مجتبی آزادیان؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کواچان در تاریخ 2 نوامبر 1989 تاسیس شد و فعالیتهای علمی خود را در ترم دوم سال تحصیلی 1989-1990 با به کارگیری حدود 130 دانشجو در دو زمینه ترجمه انگلیسی و آموزش مقدماتی آغاز کرد. حدود 700 متر مربع. امکانات لازم آغاز شد.

با گسترش دانشگاه و افزایش تقسیمات جدید ، تلاش شده است مجموعه دانشگاه در امتداد جاده آسیا ساخته شود و مرحله اول آن در دهه فجر سال 1997 در منطقه ای به وسعت 15 هکتار به پایان رسید. 4 کیلومتر از کواچان. جاده مشهد ، 8000 متر مربع در یک ساختمان دانشگاهی. و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فاز 2 (با توجه به اینکه اکثر دانشجویان واحدهای غیر محلی و خواهری و فاقد ساختمان اجاره ای با کاربری مناسب در شهر هستند) ، ساخت خوابگاه فاز 1 با ظرفیت 350 نفر در 2800 متر مربع. کنتورها در اولویت بعدی بودند. در ژوئن 2001 ، با امکانات رفاهی مناسب آماده و عملیاتی شد. علاوه بر ساخت خوابگاه ، ساخت ساختمان دفتر دانشگاه که دارای زیربنای 2800 متر مربع است ، در فاز 3 آغاز شد و سرانجام در دسامبر 2002 ، آماده و عملیاتی شد.

فاز 4 خوابگاه مرکزی شماره 2 با 350 نفر و زیربنای 2800 متر مربع نیز در حال ساخت است. متعاقباً ، دانشکده پرستاری و مامایی ، با مساحت 2238 متر مربع ، یک ساختمان سلف سرویس به مساحت 2200 متر مربع و یک مجموعه مدرسه با مساحت (شامل سه دانشکده) 4800 متر مربع و دکتر ساختمان تحقیقاتی و پژوهشی جوانبخت در فوریه 2007 با زیربنای 5000 متر مربع ساخته شد.

در مراحل بعدی توسعه دانشگاه ، دانشکده پرستاری یک واحد تعمیر و پارکینگ با یک واحد بشردوستانه 4،632 متر مربع و یک مسجد دانشگاه با 1862 متر مربع و یک مجموعه ورزشی شهید کلاهدوج و 800 متر مربع و 3 طبقه احداث خواهد کرد. با زیربنای 500 متر مربع 7،169 متر مربع اجرا شده است.

با این مقدمه ، خبرنگار خبرگزاری آنا ، در سال 1399 ، در مورد آخرین دستاوردها و فعالیتهای واحد آزاد اسلامی قاچان و در سال 1400 ، گفتگوها با غلامرجا کازازمی ، با اهداف ، برنامه ها ، اقدامات و چشم اندازها بحث می کند. رئیس این دانشگاه که می توانید جزئیات آن را بخوانید.

آنا: شاخص ترین فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه کواچن در سال 1995 ، به ویژه در زمینه تحقیق و فناوری ، کدام بود؟

کاظمی: ارائه و انتشار مقالات متعدد توسط اعضای هیئت علمی در مجلات و ژورنالهای دارای رتبه Q1 و Q2 ، افزایش ثبت نام دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سالهای گذشته ، آماده سازی و آماده سازی دانشجویان برای آموزش مهارت محور ، تقویت و ارتقا members اعضای هیئت علمی در سال 1399 کلاسها و کارگاهها در سال 1399 ، اعضای هیئت علمی و کارمندان با برگزاری وبینارهای تخصصی متعدد در زمینه های مختلف و گروههای آموزشی ، تقویت و گسترش روابط بین نهادی با سایر م institutionsسسات آموزش عالی در شهر ، بخشی از فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه بودند. شرکت های خصوصی.

کارگاه تولید خلبان مواد ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده “ایزوکلروسینوریت سدیم و محصولات آن” تولید آزمایشی برای شرکت های دانشبانیان ، گریس نسوز ، روان کننده و “ماشین های حفاری Tull” واقع در مرکز رشد “آساک شیمی گستر”. و استفاده صنعتی و عمومی از واحد فناوری در مرکز رشد “مبتنی بر شیمی بشقاب الماس” از دیگر فعالیتها و دستاوردهای واحد Quachon به ویژه در زمینه تحقیق در سال 1399 است.

آنا: ما فقط 99 سال را با شرایط ویروس کرونا و مبارزه با این ویروس سپری کرده ایم. عملکرد واحد یا محصولات شما در برابر این بیماری در این زمینه چگونه است؟

کاظمی: با اجازه ستاد بیماریهای كواچان كرون ، ساخت ضد عفونی كننده و ضدعفونی كننده سدیم دكلرید و سیانور. در مرکز توسعه این واحد دانشگاهی شرکت دانش بنیان و واحد فناوری Asak Shim GoStar در غلظت های مختلف و به طور کلی بیمارستان و .. واقعاً به مردم شهر ، روانشناسی ، جامعه شناسی و پزشکی ، ویروس کرونا کمک کرده است شیوع ، مساجد و مدارس روستایی در کواچان و تفسیر مقالاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موضوعات برگزاری کارگاه های آموزشی توانمند سازی مجازی برای اعضای بدن. شهر ، اقدامات و محصولات تولید شده مطابق با کرونا است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کواچان اقداماتی را برای مقابله با ویروس بلافاصله با شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب در شهر کواچان آغاز کرده است ، از جمله نتایج بهتر و پاسخ در زمینه کنترل بیماری.

ایجاد بیش از 20 تیم بهداشتی ، ضد عفونی کننده مدارس ، مساجد ، هاستل ها و سایر مراکز عمومی در Quachan و Dargaz ، همراه با مواد ضد عفونی کننده از فاروز ، شیروان ، چناران ، مشهد و روستاها و دانشکده ها ، وظایف اساسی است. اعضا. بیش از 5000 بسته بهداشتی از جمله ماسک و ژل ضد عفونی کننده در کارمندان ادارات ، دبیرستان ها ، مدارس و سایر شهروندان در محل های پیشنهادی و ضد عفونی کننده های اعضای هیات علمی برای استفاده در مبارزه با ویروس کرونا تهیه و توزیع کنید.

آنا: با فرارسیدن سال 1400 و تأکید مقامات بر انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان اولین انتخاب داوطلبان در سال 1404 ، چگونه و با چه سیاست ها و برنامه هایی باید به این هدف برسیم؟

کاظمی: این مورد در مورد نرم افزارهای آموزشی وجود ندارد. برای رسیدن به این هدف ، لازم است تدابیری اتخاذ شود که رضایت دانشجویان را از طریق بهبود کیفیت آموزش و پژوهش ، جهت گیری مسئله محور و حل مسئله اجتماعی ، به ویژه در روش تدریس و برنامه ریزی درسی اعضای هیئت علمی ، افزایش دهد.

تقریباً چهار دهه پس از حیات دانشگاه آزاد اسلامی ، با تمام قابلیت های موجود ، متأسفانه هنوز اشکالات و ایراداتی در پایه های این مرکز بزرگ علمی وجود دارد که باید مورد بررسی جدی و عمیق قرار گیرد. اگر دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد در بین دانشگاه های کشور و منطقه به یک برند تبدیل شود و بتواند در جذب متقاضیان دانشگاه موفق شود ، باید مسیری طولانی را طی کند.

در این راستا ، هرم اعضای هیئت علمی-دانشجو باید بهبود یابد ، هرم نسبت دانشکده و دانشجو تقویت شود ، سیستم آموزشی تقویت و یکپارچه شود و انحصار نگرش ها و اقدامات. سران و تصمیم گیرندگان باید تقویت شوند. در زمینه فعالیتهای تحقیقاتی ، انتقال دانش از فعالیتها و تولید کارهای تحصیلات تکمیلی ، حفظ شأن ، منزلت و اعتبار استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گسترش فرهنگ اعتماد به نفس در بین نخبگان و کارشناسان آینده ، اساتید و کارکنان دانشگاه.

آنا: در زمینه آموزش ، برنامه شما برای ایجاد و افزایش تعداد دوره ها در واحد مربوطه خود در 1400 چیست؟ دوره های جدیدی در راه است؟

کاظمی: در سال 99 با توجه به امکانات فراوان موجود در واحد کواچان مناطق زیادی به استان ارائه شد که امیدواریم با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه محقق شود. با توجه به وضعیت موجود در سطح تحصیلات دانشگاه ها به دلیل کاهش میزان ثبت نام دانشجو به دلیل بروز و شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب و کاهش درآمد خانوار ، دانشگاه باید تلاش کند شرایطی را فراهم کند که دانشجویان متقاضی نیازمند را جذب کند. مورد اول توسط تیمی از متخصصان اجرا شده و به دنبال ارائه این بستر با بررسی و شناسایی دسته های محبوب است.

واحد کواچان درخواست های زیادی برای جذب و راه اندازی رشته های کاربردی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی از طریق استان و سازمان مرکزی با مقدار زیادی تصویب اولیه برای راه اندازی چندین رشته در این سطح ، ارائه داده است که به زودی اعلام می شود.

آنا: چه اتفاقات خوبی در دهه 1400 در زمینه مدارس سماع و آموزشگاه های مهارتی رخ می دهد؟

کاظمی: افتتاح خانه سما قرآن به منظور ارائه خدمات قرآن و آموزش به همه شهروندان ، ایجاد پیش دبستانی برای پسران ، ایجاد آموزشگاه حرفه ای و حرفه ای برای دختران و پسران ، ارتقا college دانشکده سما به دانشگاه و تحصیل در دوره های جدید کارهای خوبی است که باید در سال 1400 انجام شود.

آنا: 1400 سال را با کدام اولویت و پروژه اصلی شروع می کنید؟

کاظمی: مناسب در زمینه تجهیزات و تجهیزات آزمایشگاهی ، در صورت لزوم ، برای جذب متقاضیان هسته های فناوری و واحدهای فناوری ، برای دریافت مجوز و تولید برخی محصولات و معرفی دانشگاه به عنوان یک واحد کارآفرینی ، برای افزایش رضایت دانشجویان ، برای بهبود کیفیت برای استفاده مطلوب ، زمینه همکاری دو جانبه بین صنعت و دانشگاه را توسعه دهید و آنها را با امکانات و محصولات دانشگاه آشنا کنید ، از اساتید پشتیبانی کنید و آنها را به انجام کار تشویق کنید. پروژه های صنعتی ، تلاش ها ما تلاش می کنیم کیفیت مقاله ها و مقالات را در دوره های تحصیلات تکمیلی بالا ببریم ، بدنبال تبدیل علم به ثروت و تبدیل مقاله ها و مقاله ها به محصولات هستیم.

تلاش برای ارائه خدمات بهتر در زمینه های مختلف تحقیق ، حمایت از کارآفرینان و ایده پردازان و حمایت و راهنمایی آنها در اجرای ایده ها ، افزایش کلاس های فوق برنامه و راه اندازی کارگاه های ویژه در رشته های مختلف ، برگزاری کارگاه های ویژه با دفتر توسعه فناوری و تقویت ارتباطات قدرت علمی و عملی اساتید ، دفتر تجارت و توانمند سازی و رشد مرکز دانشگاه ، دعوت از صنعتگران و فارغ التحصیلان ماهر برای ارائه خدمات و مهارت های فنی به دانشجویان دیگر ، برقراری گفتگو با کارخانه ها و صنایع و معرفی شهر و سرزمین و دانشجویان یکی از این موارد است. از اولویت های دیگر ایجاد و به کارگیری فعالیت های پژوهشی علمی 1400 برخی از اساتید این حوزه سعی می کنند خواسته ها را برآورده کنند.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دکمه بازگشت به بالا