علمی و پزشکی

لزوم بررسی دقیق زیرسویه‌های جدید امیکرون

آتسو هامادا، استاد بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو در ژاپن، گفت که در صورت ظاهر شدن زیرسویه های جدید آمیکرون، لازم است آنها را به دقت بررسی کرد.

به گزارش مخبران، به گفته این کارشناسان، تابستان امسال، موج هفتم ویروس کرونا به دلیل شیوع زیر رشته BA.5 میکرون، ژاپن را درنوردید. BA.5 به زیرشاخه غالب ویروس کرونا در سراسر جهان تبدیل شده است و شیوع کلی آن به تدریج در حال کاهش است.

به گفته کارشناسان، در عین حال، به دلیل گسترش زیرسویه های BQ.1، BQ.2 و XBB Amicron، تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به تدریج در حال افزایش است.

این استاد بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو که در زمینه بیماری های عفونی تخصص دارد، می گوید: اگرچه هنوز مشخص نیست که کدام زیرسویه در آینده غالب خواهد شد، اما سویه های جدید توانایی چسبیدن به سلول های انسانی و فرار از پاسخ سیستم را نشان می دهند. ایمنی نیز بهبود می یابد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارشناسان گفتند حتی در صورت ظهور زیرشاخه های جدید، باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. اینکه آیا این زیرسویه ها می توانند از پاسخ سیستم ایمنی بدن فرار کنند یا خیر، باید بررسی شود. و بررسی کنید که چقدر عفونی و بیماری زا هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا