عمومی

لزوم تملک اراضی پروژه سد پلرود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید و بررسی میدانی مشکلات شهرستان رودسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی و دارای سابقه بیش از یک سال که تعدادشان در شهرستان رودسر کم هم نیست در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلان از تشکیل کارگروه ویژه برای تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی در رودسر خبر داد و اضافه کرد: سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها مورد تاکید دستگاه قضائی است و این مهم در گیلان باید پیاده سازی شود.

صادقی با انتقاد از بلاتکلیفی یک مجموعه اقامتی گردشگری، فرهنگی در ساحل رودسر بیان کرد: این مجموعه که ۲۰ سال قبل در یک قراردادی مشترک بین میراث فرهنگی و شهرداری رودسر منعقد شده که گویا طرفین به تعهدات خود عمل نکردند و گردشگران و مسافران از این مجموعه بی بهره هستند.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف مجموعه گردشگری در رودسر افزود: در صورت تعلل در ساماندهی و تعیین تکلیف این مجموعه با طرفین برخورد قضائی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اختلافات بین دستگاهی برای اجرای پروژه‌ها باید کنار گذاشته شود، گفت: رفع اختلافات و تعارض دیدگاه‌ها و نگرش‌ها نباید به امور دامن بزند و یا اینکه موجب آسیب رسانی به بیت المال شود.

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ماجرای سد پلرود و موانع پیش روی این پروژه بیان کرد: حل مساله پلرود و سرعت بخشی به اجرای این پروژه به نفع مردم بوده و موجب رضایت مندی عمومی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تملک اراضی پروژه سد پلرود توسط آب منطقه‌ای افزود: حق مجاورین و معارضین اجرای طرح سد پلرود توسط آب منطقه‌ای رعایت شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه الزامات قانونی اجرای پروژه سد پلرود رعایت شود، گفت: آب منطقه‌ای گیلان به منظور سرعت بخشی در اجرا و بهره برداری از پروژه سد پلرود نسب به تملک اراضی اقدام کند.

دکمه بازگشت به بالا