اقتصادی

ماجرای قطع آب تهران تا ۹۰ روز دیگر چه بود؟

چند روز پیش شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر قطعی آب در پایتخت به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تا 90 روز دیگر منتشر شد که صحت ندارد و امسال آب هیچ مشترکی در تهران قطع نخواهد شد.

محمدرضا بختیاری در گفت وگو با مخبران، درباره اخباری مبنی بر کمبود شدید آب تهران و تامین آب تا 90 روز دیگر گفت:

وی گفت: تهران مانند سایر استان ها مشکل آب دارد اما 90 روز است که با مشکل جدی مواجه نیستیم. سال گذشته بسیار خشک بود، اما مدیریت منابع در حال انجام بود.

مدیرعامل شرکت آب و زهکشی استان تهران افزود: با توجه به منابعی که در سدها داریم، اظهارات غیرعلمی مطرح و متوازن صحت ندارد و مشکل وجود دارد و ذکر مجموعه سخت است.

بختیاری با بیان اینکه امسال اولین سالی است که نسبت به 50 سال گذشته افزایش مصرف نداشته ایم اما 6 تا 10 سال مصرف کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال می توانیم مشکلی در تامین آب داشته باشیم، پاسخ داد: خیر، صرفه جویی و کنترل استرس باید در دستور کار قرار گیرد، شاید تاکنون این اتفاق افتاده است اما در حال انجام است. اگر جیره و آب را قطع کنیم قطعاً اینطور نیست.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در تهران افت فشار بالا نداریم و فشار هم منطقی است و تحت فشار بالا کار نمی کنیم.

بختیاری با بیان اینکه امسال از نظر بارندگی در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است، تصریح کرد: 40 درصد بارندگی در استان تهران کاهش یافته و این استان با چالش های بزرگ تری مواجه است. این در حالی است که در دو سال اخیر یک ساعت است که در تهران کم آبی نداشته و امیدوارم نباشد و درخواست من از سوی مردم اجابت شده است.

به گفته وی روزانه حدود سه میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف می شود. بنابراین از مردم می خواهیم که پیگیری کنند و نکته بعدی این است که بحث جیره بندی آب در تهران را نداریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا