بین الملل

مادورو در واکنش به انتخابات آمریکا:نفرت انگیز است که آنها می‌خواهند به جهان درس دموکراسی بدهند

رئیس جمهور ونزوئلا از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر ، این وضعیت را مسخره کرد و گفت هنگامی که از دموکراسی صحبت می کند “نفرت انگیز” است.

به گزارش مخبران ، با اشاره به خبرگزاری اسپوتنیک ، رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکولاس مادورو طعنه ای به غیرقانونی بودن و عدم اطمینان انتخابات ریاست جمهوری آمریكا زد و گفت: “او از تلاش های این كشور برای آموزش دموكراسی به سایر كشورها خسته شده است ، خصوصاً وقتی سیستم کشورش در هرج و مرج است.

وی در سخنرانی تلویزیونی پیش از انتخابات پارلمان ماه آینده در ونزوئلا گفت: “ما در امور داخلی ایالات متحده دخالت نمی كنیم.” این اقدام غیرعادیانه است که وانمود کنیم می خواهد به مردم دنیا درس دموکراسی بدهد.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تأخیر افتاده است ، ادامه داد: نتایج انتخابات ونزوئلا در شب انتخابات به صورت مناسب و دقیق اعلام شده است.

رئیس جمهور ونزوئلا با انتقاد از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل زیر سوال بردن نتایج انتخابات ، گفت: “ما به نتایج انتخابات احترام می گذاریم و هر کسی که در ونزوئلا پیروز شود”. کمپین انتخاباتی ونزوئلا همانطور که اثبات کردیم رفتاری پیچیده و مسالمت آمیز و یک سیستم شفاف را نشان می دهد.

مادورو به انتخابات ریاست جمهوری فعلی در ایالات متحده اشاره ای نکرد اما گفت: “ما در روند کار دخالت نخواهیم کرد. ایالات متحده با مشکل انتخاباتی خود روبرو است.

انتخابات ونزوئلا در 6 دسامبر شامل 277 عضو شورای ملی است. میز مذاکره وحدت دموکراتیک ، ائتلاف مخالف کشور ، می گوید از ترس تقلب انتخابات را تحریم خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا