علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره‌های ما در توانایی آن‌ها برای نظارت بر آب‌وهوا، برای ترکیب با منابع تصویری دیگر از شرکت‌های تجاری رصد زمین، منحصربه‌فرد هستند». تاریخ گزارش های اطلاعاتی به اوکراین

وی گفت: ما می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و مفتخریم که به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه می‌دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. یکی از محصولات شاخص این شرکت Canadarem است که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود، در حالی که Canada Space 2 و Dexter توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

«کانادرم» مجموعه‌ای از آستین‌های مکانیکی است که در فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی برای حمل بار و اجسام خارجی در پیاده‌روی‌های فضایی تعبیه شده است. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره RadarSat-2 را ساخته است که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد ​​و سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست را در ژوئن 2019 با موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به پرواز درآورد. مدارهای زمین پرتاب شد.

در بریف گرینلی مشخص نشده است که MDA چه تصاویری از ماهواره های شرکت های دیگر می بیند.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space، مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین در طول تهاجم روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Mascar Technologies، Planet و Blacksky که از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن عکس گرفتند، گرفت. به عنوان مثال، Maxer اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که آسیب‌های وارده به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر را نشان می‌دهد.

46

دکمه بازگشت به بالا