علمی و پزشکی

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گزارش شفاف ، بعد از هفته گذشته ، حدود 300 نفر از نظر آزمایش عروق کرونا ویروس مثبت شدند ، دو منطقه Shijiazhuang و Xingtai در جنوب استان هبی ، پایتخت چین ، هفت روز قرنطینه سفارش داده اند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در قرنطینه جدید جهانی قرار می گیرند.

براساس انجمن ملی بهداشت چین ، روز دوشنبه حدود 55 بیماری عروق کرونا ویروس قلب جدید در این کشور شناسایی شد. تا روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

شهر ماهواره ای پکن لانگ فانگ 4.9 میلیون نفر از ساکنان خود را در خانه خود مستقر کرده و دستور بازرسی گسترده برای جلوگیری از شیوع ویروس را داده است.

شیجیاژو ژوانگ ، مرکز استان هبی ، نیز اخیراً شیوع دارد ، 82 مورد در روز یکشنبه گزارش شده است. این منجر به لغو جلسه سالانه هیئت استان شد. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منشا آخرین شیوع هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang برگزار شده است. برخی از بیماران به رغم داشتن علائمی ، به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در فاصله 45 کیلومتری ، به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند موج اول تاج را با موفقیت سرکوب کرده و سپس با شیوع گاه به گاه مقابله کنند.

Arnan Koi ، تحلیلگر از موسسه Dragonomic Gokal ، در یادداشت تحقیق نوشت: وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبو و امکانات محدود برای آزمایش کوآد از عوامل اصلی گسترش منطقه تاج در منطقه هستند.

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز در چین ، بیش از 96600 نفر مبتلا به تاج تشخیص داده شده اند و در نتیجه 4700 نفر جان خود را از دست داده اند.

دکمه بازگشت به بالا