اقتصادی

محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو پس از افزایش قیمت، چند؟

سرانجام امروز (شنبه) ، 19 روز پس از تصویب هیئت رقابت برای افزایش قیمت خودروسازان داخلی ، به طور متوسط ​​هشت درصد افزایش برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو اعمال شد و لیست قیمت جدید محصولات آن توسط گروه صنعتی

به گزارش مخبران ، در تاریخ 4 مه سال جاری ، هیئت رقابت به دو خودروساز برجسته کشور مجوز تعادل قیمت بازار خودرو را داد. این افزایش قیمت بر اساس تورم یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی است و پس از کاهش تورم اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و سرانجام اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری ، کلیه خودروها مشمول دستورالعمل های قیمت گذاری شورا ، موثر سپتامبر 1400.

براساس این حکم ، قیمت محصولات گروه صنعتی ایرانیان خودرو به طور متوسط ​​8.2 درصد و محصولات گروه سایپا به طور متوسط ​​8.9 درصد افزایش می یابد. البته این حکم شامل تمام افرادی نمی شود که تا پایان سال 1399 اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کرده اند و پیش پرداخت دارند.

این دو خودروساز بزرگ نیستند آنها از افزایش قیمت ها راضی نبودند و خواستار تغییر در تصمیم هیئت رقابت و افزایش بیشتر قیمت خودرو. سرانجام ، 19 روز پس از تصویب مجوز افزایش قیمت ، این حکم امروز (شنبه ، اول خرداد) در گروه صنعتی ایران خودرو اعمال شد و لیست جدید قیمت محصولات این گروه خودرویی تصمیم گیری شد.

در زمان انتشار این گزارش ، دیگر خودروساز بزرگ کشور (گروه خودروسازی سایپا) هنوز قیمت جدید محصولات خود را اعلام نکرده است.

قیمت های جدید محصولات ایرانی خودرو

به همین ترتیب ، قیمت محصولات گروه صنعتی ایرانیان خودرو در ماه مه و ژوئن سال جاری به شرح زیر است: گروه پژو. هزار و 100 تومان ، پژو پری بنزین 140 میلیون و 273 هزار و 500 تومانی ، پژو پارس دوگانه سوز 145 میلیون و 634 هزار و 800 تومانی ، پژو پارس LX 145 میلیون و 795 هزار و 400 تومانی و پژو پارس اتوماتیک 188 میلیون و 178 آیا قیمت هزار و 900 تومان است.

همچنین خانواده 207.

در رده محصول خانواده سمند همچنین پایه پایه سمند EF7 نیز 139 میلیون و 566 هزار و 300 تومان قیمت دارد.

در محصولات خانواده دنااها همچنین دنا کروز کنترل با 172 میلیون و 957 هزار و 400 تومان ، دناپلاس 191 میلیون و 534 هزار و 500 تومان ، دناپلاس 285 میلیون و 399 هزار و 300 تومان و توربوشارژر است و مدل اتوماتیک آن 390 میلیون و 89 هزار و 300 تومن.

و سرانجام در محصولات گروه رعناRanaplus 180 میلیون و 391 هزار 800 تومان و 193 میلیون و 422 هزار و 700 موتور معادل TU5 قیمت دارد.

لازم به ذکر است که طبق انتشارات گروه صنعتی ایران خودرو ، خودروهایی که در بالا به آنها اشاره نشده در ماه مه و ژوئن سال جاری در برنامه تولید یا عرضه نیستند.

ارتباطات هیئت رقابت هزینه های امسال را پوشش نمی دهد. اما ما تابع قانون هستیم!

در راستای اجرای افزایش قیمت ، بابک رحمانی ، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو ، گفت که قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط ​​هشت درصد افزایش یافته است: با اعمال افزایش قیمت ، هیئت رقابت قادر به افزایش ظرفیت تولید و عرضه به بازار خواهد بود.

وی گفت: قیمت برخی از محصولات ایرانی خودرو به دلیل تفاوت میان واسطه ها و دلالان با بازار تفاوت چشمگیری دارد ؛ بنابراین ، حتی اگر قیمت های جدید محصولات هزینه تولید را نداشته باشد ، این فاصله را به نفع مشتریان واقعی کاهش می دهد. تعیین قیمت کارخانه محصولات برای تأمین هزینه تولید و تأمین سود مناسب به خودروساز برای تولید اقتصادی ضروری است.

رحمانی گفت: افزایش مصوب هزینه تولید را تأمین نمی کند ، اما با توجه به قانون مصوب دستگاه های مربوطه ، نیاز به فروش با قیمت ثابت داریم. طبق اعلام هیئت رقابت ، قیمت محصولات ایرانی – خودرو به طور متوسط ​​هشت درصد افزایش یافته است ، برخی از آنها از تعداد پایین تر و برخی بالاتر از اجاره بازار است. و کاهش تلفات تولید قیمت برخی از محصولات بالا نیست.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به ارتباطات هیئت ارتباطات گفت: این ارتباطات مربوط به تورم سال گذشته است و امسال شامل افزایش دستمزد ، دستمزد ، تورم در تامین قطعات و مواد اولیه نیست. “این خودرو بر اساس تعداد وسایل نقلیه محاسبه شده و قادر به نظارت بر میانگین وزن در ماه های آینده توسط سازمان های نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا