اقتصادی

محصول نانویی که در امریکا ثبت اختراع و به کانادا صادر شد

همکاری دو شرکت فناوری داخلی منجر به تولید دیوارهای مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش با استفاده از فناوری نانو شد که پس از ثبت اختراع ایالات متحده از ایالات متحده به کانادا صادر شد.

به گزارش دکتر، مهندس کیانفر ، مدیرعامل شرکت فناوری ، ساخت انواع سقف کاذب و دیوارپوش ، گفت: ما یکی از شرکت های تولید کننده روکش دیوار PVC هستیم که محصولات متنوعی را برای فضای داخلی ساختمان تولید می کنیم. به منظور توسعه بازار ، ما تصمیم گرفتیم محصولاتی را برای استفاده در خارج از ساختمان بسازیم ، اما نور خورشید رنگ را تغییر می دهد و به محصولات آسیب می رساند.

وی ادامه داد: بنابراین ، ما از پوشش UV ضد آلمان استفاده کرده ایم ، اما این پوشش ها بسیار گران هستند و از طرفی به دلیل تابش زیاد اشعه ماوراء بنفش در ایران ، این ششمین ناحیه اشعه ماوراء بنفش است. این آلمانی شرکت روکش تولید می کند. ” به همین دلیل ، ما با کادر متخصص توسعه فناوری نانو مذاکراتی انجام داده ایم تا مشکل را برای حل این مشکل افزایش دهیم. پس از توضیح پروژه ، یک شرکت فناوری داخلی در این بخش آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد و قراردادی برای کار منعقد شد.

کیانفر در این همکاری گفت که شرکت داخلی این پوشش ها را با فناوری نانو ساخته است و ادامه داد: این دو شرکت اخیراً موفق به اخذ گواهینامه ثبت اختراع ایالات متحده از آمریکا شده اند.

به گفته ستاد نانو ، مدیرعامل این شرکت افزود: در این محصول از فناوری نانوذرات و چندین افزودنی دیگر با ترکیبات پلیمری استفاده کرده ایم تا روکش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد شود. این محصول در حال حاضر به تولید گسترده رسیده است و ما در صادرات آن به کانادا موفق بوده ایم. قبلا مشتریان کانادایی از یک شرکت پرتغالی خرید می کردند و محصول ما به دلیل قیمت رقابتی و کیفیت بالا در عملکرد بهتر از رقبای خارجی خود موفق بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا